ورزش
 
 
کورش


تعداد بحث های ایجاد شده: 59
امتیاز بحث های ایجاد شده: 98

تعداد بازدید: 435
امتیاز بحث: 2

== تاريخچه ==
1389/07/30

== تاريخچه ==

توسعه ورزش‌ها با توجه به تاريخچه کامل آنها به ما مطالب مهمي درباره تغييرات اجتماعي و همچنين به مقدار زياد درباره خود ورزش‌ها مي‌آموزد.

کشف‌هاي بسيار مدرني در [[فرانسه]]، [[آفريقا]] و [[استراليا]] درباره [[هنر غارنشين‌ها]] وجود دارد(براي مثال [[لاسکائوکس]]) را از زمان ماقبل تاريخ ببينيد که شواهدي براي جشنهاي مذهبي، رفتارها و غيره را نشان مي‌دهد. بعضي ازتاريخهاي اين منابع به ????? سال قبل مربوط مي‌شود که با تاريخ نويسي کربني ثبت شده‌اند. اگرچه شواهد مستقيم کافي درباره ورزش از اين منابع وجود ندارد، منطقي است که تصور کنيم که فعاليت‌هايي در اين دوران وجود داشته معادل تعريف ورزش در زمان ما است.

واقعيت‌هاي هنري و ساختاري وجود دارد که نشان مي‌دهد که [[چين|چيني‌ها]] با ورزش و فعاليت‌هايي در ???? سال قبل از ميلاد مسيح سروکار داشته‌اند. به‌نظر مي‌رسد که ورزش ژيمناستيک يکي از ورزشهاي محبوب و عمومي در چين باستان بوده‌است. آثار باقيمانده از [[فرعون]]‌ها نشان مي‌دهد که تعداد زيادي از ورزش‌ها، شامل [[شنا]] و [[ماهيگيري]]، بطور کامل توسعه و تکميل شده بود و بطور منظمي در چندين هزار سال قبل در [[مصر باستان]] انجام مي‌شده‌اند. ساير ورزشهاي مصر باستان شامل [[پرتاب نيزه]]، [[پرش ارتفاع]] و [[کشتي گرفتن]] بود. ورزش‌هاي ايران يا پرشياي باستان مانند هنر نظامي ايرانيان درزمان [[زرتشتيان]] ارتباط نزديکي با مهارت‌هاي دفاعي و رزمي جنگي داشت. از رشته‌هاي ورزشي ديگري که در  [[ايران|پرشيا]] رواج داشت از [[چوگان]] و [[شمشيربازي سوار بر اسب]] مي‌توان نام برد. در اروپا، علائم باقيمانده از [[ايرلند باستان]] شمايلي از آماده کردن جنگاوران براي جنگ را نشان مي‌دهد که يادآور ورزش [[هاکي ايرلندي]] در عصر حاضر است. پيشينه اين تصاوير به ?? قرن قبل از ميلاد مسيح باز مي‌گردد.

شمار زيادي از رشته‌هاي ورزشي از قبيل، کشتي ، دويدن، بکس، پرتاب نيزه، پرتاب ديسک ، راندن گاري در زمان يونان باستان وجود داشته‌اند. اين فعاليت‌ها ارتباط فرهنگ نظامي و توسعه ورزش در يونان باستان را نشان مي‌دهد. از زماني که يوناني‌ها [[بازي‌هاي المپيک|المپيک]] را بوجود آوردند، ورزش بخشي از فرهنگ اين کشور شده‌است. بازيهاي المپيک در ابتدا هر چهار سال يکبار در [[المپيا، يونان|المپيا]] (دهکده کوچکي در  [[پلئوپونس]]) برگزار مي‌شده‌است. از آن روزگار تا زمان حال اين ورزشها به‌شکل فزاينده‌اي سازمان يافته‌تر شده‌اند و مقررات ويژه‌اي براي آنها تدوين شده‌است. صنعتي شدن زمان استراحت و تفريح بيشتري براي شهروندان کشورهاي توسعه يافته و درحال توسعه فراهم کرده و باعث شده مدت زمان بيشتري براي ورزش صرف کنند. چه به‌عنوان تماشاچي مسابقه‌هاي هيجان‌انگيز ورزشي و چه به‌عنوان شرکت کننده در اينگونه رقابت‌ها. اين گرايش‌ها و تمايل‌ها با کارآيي مد ياوسايل ارتباط جمعي گسترده و ارتباطات جهاني وسيع ادامه دارد. حرفه‌اي شدن در يک ورزش يک مورد و امتياز خاصي شده و بعلاوه بودن آنها محبوبيت ومردمي بودن ورزش‌ها را افزايش داده‌است، تا آن جا که طرفداران ورزش‌ها شروع به تبليغ و نمايش ورزشکاران حرفه‌اي از طريق راديو، تلويزيون و اينترنت کرده اند—که همه آنها در تمرين‌ها و رقابتهاي ورزشي با ورزش‌هاي آماتور شرکت و نقش دارند.

[[فوتبال]]  محبوب‌ترين و مردمي‌ترين ورزش در سطح جهان است.


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM