Laptop
 
 
مهدي کشاورز


تعداد بحث های ایجاد شده: 3
امتیاز بحث های ایجاد شده: 4

تعداد بازدید: 415
امتیاز بحث: 2

راهنماي نگهداري بهينه از لپ تاپ
1389/06/23

باتري

يکي از مهمترين دلايل تهيه نوت بوک توسط شما خاصيت قابل حمل بودن و داشتن عمر باتري زياد است. براي اينکه باتري بهترين کارکرد و عمر را داشته باشد بايد اولين بار که نوت‌بوک را روشن مي‌کنيد آن را 100درصد شارژ کرده (بين 1 تا 2ساعت)، سپس اجازه دهيد تا باتري کار کرده تا تخليه شود به ‌طوريکه به 10درصد ظرفيت برسد اين کار را 2 الي 3مرتبه تکرار کنيد تا کليه سلول‌ها قابليت نگهداري شارژ را بدست آورند. چنانچه هميشه از برق براي روشن بودن دستگاه استفاده مي‌کنيد باتري را 100درصد شارژ کرده، آنرا از دستگاه جدا و هفته‌اي 1 الي 2بار آنرا شارژ کنيد . دقت کنيد وقتي باتري صد‌درصد شارژ شده است،نبايد به برق وصل شود و يا در شارژ بماند. هر چه تعداد به برق خوردن باتري کمتر باشد عمر باتري بيشتر خواهد بود. چنانچه اغلب از باتري استفاده مي‌کنيد اجازه دهيد تا به حداقل شارژ 10 درصد برسد (هنگامي‌که Low Battery ظاهر گرديد) سپس آنرا شارژ کنيد. در ضمن جهت روشن کردن دستگاه، هميشه ابتدا آداپتور را به برق سپس آنرا به دستگاه متصل کنيد. دقت کنيد کارکرد باتري بستگي به فرکانس پردازنده- نور LCD و کارکرد درايوهاي دستگاه دارد و زماني که جهت کارکرد باتري ذکر مي‌شود براي بهترين شرايط (Standby) بوده و کارکرد واقعي باتري براساس آمپر ساعت (mAh) و تعداد سلول‌هاي آن مشخص مي‌شود. دقت کنيد شارژ يک باتري Li-on (ليتيومي) نبايد به صورت کامل خالي شود و خالي شدن کامل شارژ باتري فقط در مورد مدل‌هاي قديمي توصيه مي گردد .

درايوها

لنز (Optic) درايوها بسيار حساس مي‌باشند درايو نوت‌بوک براي خواندن (DVD/CD) هاي اصل طراحي شده‌اند بنابراين اصراري در خواندن هر گونه (DVD/CD) به صورت غيراستاندارد را بطور پي در پي انجام ندهيد. چنانچه از درايو استفاده نمي‌کنيد داخل آن (DVD/CD) قرار ندهيد .

LCD و Keyboard

براي تميز کردن فقط از مايعات مخصوص و يا يک دستمال بدون پرز که کمي مرطوب باشد استفاده کنيد سپس آن را با دستمال ديگر خشک کنيد .از هيچ‌گونه اسپري (حتي خشک) استفاده نکنيد. دقت کنيد مايعات و گرد و غبار به سرعت موجب خراب شدن Keyboard مي‌شود. در صورتي‌که مايعي روي دستگاه شما ريخت سريعا آن را خاموش کرده و باتري را جدا کنيد، آن را با باد سرد خشک و سريعا به مرکز خدمات مراجعه کنيد .

تهيه (Recovery)

نوت‌بوک‌ها داراي سيستم عامل اصل شرکت مايکروسافت مي‌باشند که نشانه آن زير دستگاه نصب است که همراه درايوهاي مربوطه خاص آن دستگاه بر روي آن نصب گرديده و چنانچه به هر علتي از بين بروند نصب دوباره آن، بسيار مشکل


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM