سارا ف


تعداد بحث های ایجاد شده: 219
امتیاز بحث های ایجاد شده: 446

تعداد بازدید: 430
امتیاز بحث: 0

25 مقصر اصلي بحران اقتصادي جهان که آمريکا
1389/06/16

مجله تايم 25 مقصر اصلي بحران اقتصادي جهان که آمريکا و بسياري از کشورهاي غربي وحتي آسيايي را تحت تاثير قرارداد و منجر به بيکاري و بي خانماني بسياري از شهروندان اين کشور ها شد معرفي کرد.

به گزارش بانکي دات آي آر در اين فهرست اسامي برخي بنگاه داران اقتصادي,سياست مداران و حتي مصرف کنندگان آمريکايي به چشم مي خورد.

به دليل بلند بودن اين فهرست در دوقسمت ارائه مي شود.

1) آنجلو موزيلو


 


آنجلو موزيلو که فرزند يک قصاب بود، بزرگ‌ترين بنگاه اعطاي وام‌هاي رهني (کانتري سايد) را در آمريکا در 1969 بنيان گذاشت.
موسسه او هرچند اولين نهادي نبود که شروع به اعطاي اين وام‌هاي عجيب و غريب کرد، اما بي‌شک با آغوش باز از چنين ابتکاري استقبال کرد و به نوعي زمينه‌اي فراهم ساخت تا تقريبا هر فرد بالغ – بي‌توجه به موقعيت شغلي و وثيقه- بتواند وام بگيرد. در آستانه ترکيدن حباب بخش مسکن که کانتري سايد و بانک ايندي مک (از ديگر موسسات تاسيس شده توسط موزيلو) را واژگون ساخت دريافتي‌هاي بي‌حساب و کتاب مديريت آنها انتقادات زيادي، از جمله در کنگره، بر انگيخت. موزيلو تابستان گذشته پس از اينکه بانک آمريکا به نجات اين شرکت آمد کانتري سايد را ترک کرد. چند ماه بعد اعلام شد که براي پرداخت غرامت به يازده ايالتي که از اثر ويرانگر وام‌هاي موزيلو شکايت کرده بود رقمي در حدود 7.8‌ميليارد‌دلار پرداخت خواهد شد.

 




2) فيل گرام


 

 

 

فيل گرام که از سال 1995 تا 2000 عضو کميته بانکداري سنا بود، در واشنگتن به عنوان سرسخت‌ترين مدافع مقررات زدايي از بخش مالي شناخته مي‌شد. او جزو فعالان و حاميان اصلي تصويب قانون گلاس-استيگال در 1999 بود که بانک‌هاي تجاري را از وال‌استريت جدا مي‌کرد. همچنين در زمينه تصويب انواع ابزارهاي مالي جديد نقش عمده‌اي داشت. برخي از همين ابزارها باعث سقوط AIG شدند و تاکنون ايالات متحده 150‌ميليارد‌دلار از بابت آن هزينه پرداخته است.


 

 



3) آلن گرين اسپن


 

 

رييس وقت فدرال رزرو و يک اقتصاددان ليبرال از مريدان آين رند در 1987 با اولين چالش حرفه‌اي‌اش روبه‌رو شد، براي آنکه اجازه ندهد سقوط بازار سهام به ديگر بخش‌هاي اقتصاد سرايت کند. سپس در دهه نود موفق شد يک دوره طولاني از رونق بازار مالي را حفظ کند و به جادوگر واشنگتن معروف شده بود. اما نرخ‌هاي بهره شديدا پايين که گرين اسپن در سال‌هاي ابتدايي قرن بيست و يک به‌وجود آورد و نفرت ديرينه او از مقررات مالي اکنون به عنوان يکي از دلايل اصلي ايجاد بحران وام‌هاي رهني شناخته مي‌شوند. اين استاد رهبري بانک مرکزي در سخنراني خود در کنگره اعلام کرد اشتباه مي‌کرده است


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM