ahura persia


تعداد بحث های ایجاد شده: 213
امتیاز بحث های ایجاد شده: 164

تعداد بازدید: 477
امتیاز بحث: 0

پوستي زيبا داشته باشيم.
1387/06/12

براي داشتن پوستي زيبا روشهاي مختلفي بايد به کار برد

نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
ahura persia (1387/08/06 19:35:35)

لطيف کردن پوست


براي اينکه گياهان و خوراکي هايي را که به کار مي بريم بهتر بتوانند بر روي تغذيه پوست ما اثر بگذارند لازم است تا پوست زنده ما مستقيما اين مواد را دريافت کنند تا فوري جذب نموده و از خواص آنها براي ترميم خود استفاده کنند.

براي اينکه گياهان و خوراکي هايي را که به کار مي بريم بهتر بتوانند بر روي تغذيه پوست ما اثر بگذارند لازم است تا پوست زنده ما مستقيما اين مواد را دريافت کنند تا فوري جذب نموده و از خواص آنها براي ترميم خود استفاده کنند.

قبل از اين کار بايد پوست را از مواد آرايشي پاک کردو سلولهاي مرده و شاخي شده ي آنرا جدا و از چربي هايي که به وسيله غده هاي ترشح کننده پوست ترشح مي شوند تميز نمود، يعني آنها را از پوستمان جدا و پوست را پاک و نازک و لطيف کرده و سپس از مواد مغذي استفاده کنيم.

براي نازک کردن پوست به خصوص پوست صورت، بايد از شامپوي يچه استفاده نماييم که داراي مواد قليايي کمتري مي باشد و به پوست آسيبي نمي رساند و بهتر است اين گونه عمل کنيم: يک ليف نرم را به مقداري شامپوي بچه آغشته نموده وسپس آن را به صورتمان که قبلا آنرا خيس نموده ايم مي کشيم، اين ليف را آرام ، آرام به صورت کشيده و بهتر است اين کار را از پيشان شروع کرده و تا گوش ها و زير گردنمان ادامه دهيم و صورت را کاملا با آن شست و شو دهيم ، با اين عمل چربي هاي روي پوستمان و همچنين آلودگي هاي روي آنرا کاملا تميز نموده و سلولهاي شاخي شده ي آنرا هم از بين مي بريم تا پوست صورتمان نازک و لطيف تر شود.


پس از تميزکردن صورت با کف شامپو آنرا با آب ولرم تميز مي شوييم و سپس خشک نموده، حالا بهترين زماني است که ميوه را به آن بماليم يا بخور مناسب را انجام دهيم .



بهتر است هميشه قبل از استفاده از ماسک هاي زيبايي پوستمان را بخور دهيم تا منافذ آن باز شده و آماده پذيرش مواد مغذي ماسک ها شود . در عين حال پس از بخور، بدترين زماني است که پوست در صورت ارتباط با محيط آلوده آلودگي را دريافت نموده و دچار بيماري مي گردد چرا که همانطور که گفته شده منافذ پوست کاملا باز بوده و همانطور که آماده است مواد مغذي را دريافت کند، آماده است تا آلودگي ها را نيز دريافت نموده، پس بهتر اين است که لطيف تر کردن پوست را پس از آمدن از بيرون و زماني که در خانه هستيم انجام دهيم . پس از نازک کردن پوست ، بهترين عمل شست و شوي پوست با آب ميوه مخلوط با روغن بادام يابهتر شيره نارگيل مي باشد که فوري جذب پوست شده و براي آن بسيار مفيد مي باشد.


ahura persia (1387/08/06 19:32:59)





زيتون، شادابى بخش پوست






براى برخوردارى از يك پوست زيبا و سالم به دنبال كرم ها و ماسك هاى مختلف نباشيد و پولتان را بيش از اين هدر ندهيد.

براى برخوردارى از يك پوست زيبا و سالم به دنبال كرم ها و ماسك هاى مختلف نباشيد و پولتان را بيش از اين هدر ندهيد. به ماسك هاى طبيعى متوسل شويد و كمى رژيم غذايى تان را تغيير بدهيد تا به پوستى صاف و شفاف دست پيدا كنيد. از آنجا كه سرما به دليل ايجاد خشكى در پوست رابطه مستقيمى با چروك و پيرى زودرس دارد، در اين فصل بيشتر به پوستتان رسيدگى كنيد. معناى رسيدگى هم اين نيست كه به فروشگاه هاى عرضه محصولات آرايشى و بهداشتى برويد و هرچه در جيبتان است بدهيد و يك كرم ضدچروك خريدارى كنيد. اگر مى خواهيد پوست خوبى داشته باشيد، اجازه ندهيد كه هيچ گاه پوستتان خشك شود. بهترين وسيله براى چرب نگه داشتن پوست روغن زيتون است.
مصرف روغن زيتون در وعده هاى غذايى به ويژه سالاد و استعمال آن به صورت يك امولسيون طبيعى به دليل خاصيت آنتى اكسيدانى و دارا بودن ويتامين هاى A، E، K و C كه مى تواند از خشكى و زبرى پوست كه زمينه ساز چروك و پيرى زودرس است، جلوگيرى كند به پوست شادابى و طراوت بخشد.
علاوه بر روغن زيتون، عسل، زرده تخم مرغ، آب ليمو و بابونه نيز قادرند همانند يك ماسك محافظتى، پوست را در برابر انواع آسيب ها محفوظ نگه دارد. براى جلوگيرى از چروك پوست، عسل و زرده تخم مرغ را مخلوط نموده و بر صورت خود بماليد. البته اگر پوستتان چرب است اين ماده را به صورت جداگانه استفاده نمائيد. براى از بين بردن التهابات پوستى از بخور بابونه استفاده كنيد يا بابونه را آسياب كرده و به همراه مقدارى آب به صورتتان به ويژه، جاى جوش ها بماليد.اگر هم پوستتان حساس است و با كوچكترين تغيير مثلاً وزش باد سرد دچار خشكى مى شود از آب ليمو استفاده نماييد. مطمئناً با استفاده از روش هاى فوق ديگر هيچ احتياجى به كرم و امولسيون هاى شيميايى نخواهيد داشت.



ahura persia (1387/08/06 19:25:45)

پوست برنزه






در دستگاه سولا‌ريوم با استفاده از لامپ آفتابي و سطح بستر دستگاه مربوطه، مشتري در مواجهه با طيف‌هاي مختلف اشعه ماوراءبنفش قرار مي‌گيرد تا پوستش برنزه شود
هفته نامه سلامت: دكتر رضا كياسالار
در دستگاه سولا ريوم با استفاده از لامپ آفتابي و سطح بستر دستگاه مربوطه، مشتري در مواجهه با طيف هاي مختلف اشعه ماوراءبنفش قرار مي گيرد تا پوستش برنزه شود
مي خواهيد پوستتان كمي تيره تر شويد تا زيباتر جلوه كنيد؟ ايرادي ندارد، اما توجه داشته باشيد: زناني كه بيش از يك بار در ماه به <سولاريوم- > يا همان سالن هاي برنزه شدن - مي روند، لااقل 55 درصد بيشتر از ساير زنان در معرض ابتلا به ملانوم بدخيم قرار مي گيرند. ملانوم بدخيم چيست؟ بدترين نوع سرطان پوست. بدتر از آن، اينكه زنان 20 تا 29 ساله اي كه زياد به اين سالن ها مراجعه مي كنند، دو برابر بيشتر از سايرين در معرض اين خطر قرار مي گيرند. اين طيف سني دقيقا همان طيفي است كه 90 درصد مشتريان اين سالن ها را شامل مي شود. البته هر چه بلوندتر (بورتر) باشيد، خطر ابتلايتان به اين سرطان مرگبار پوستي بيشتر مي شود.
سالن سولاريوم چيست؟



امروزه برنزه كردن پوست در بسياري از كشورها و به ويژه نزد بانوان، به عنوان راهي براي افزايش زيبابي هاي ظاهري به رسميت شناخته مي شود. براي برنزه شدن، سه راه و يا تركيبي از آنها پيش روي افراد قرار دارد: آفتاب گرفتن در هواي آزاد، استفاده از محصولات شيميايي (لوسيون، اسپري، پودر، كرم و حتي قرص) و بالاخره استفاده از دستگاه هاي برنزه كننده. با اينكه دستگاه هاي برنزه كننده كوچكي نيز جهت استفاده شخصي در منزل به بازار عرضه شده است، اما معمولا دستگاه هاي برنزه كننده مجهزتر و پيچيده تري وجود دارند كه در استخرها، سالن هاي زيبايي و ديگر مكان ها مورد استفاده عمومي قرار مي گيرند. در كشور ما اين مكان ها را معمولا با نام <سالن سولاريوم> مي شناسند. در اين دستگاه ها با استفاده از لامپ آفتابي و سطح بستر دستگاه مربوطه، مشتري در مواجهه با طيف هاي مختلف اشعه ماوراءبنفش قرار مي گيرد تا پوستش تيره و يا به اصطلاح، برنزه شود.
سرطان در كمين است!

با توجه به دو برابر شدن احتمال ابتلا به سرطان پوست در تمام استفاده كنندگان از سولاريوم (و به ويژه جوانان)، كارشناسان پيشنهاد مي كنند استفاده از اين سالن ها براي جوانان زير 30 سال ممنوع اعلام شود. آنها معتقدند براي آن دسته از افراد بالاي 30 سال هم كه تمايل شديدي به استفاده از سولاريوم دارند، حتما رضايت نامه هايي تهيه شود تا آنان با امضاي حودشان تاييد كنند كه از خطرات مرگبار سولاريوم آگاهند. بعضي از پزشكان در آمريكا از دولت خواسته اند كه مسئولان اين سالن ها را وادارند تا در ازاي هر مراجعه كننده زير 18 سال، 20 دلار ماليات به دولت بپردازند تا صرف تحقيقات و برنامه هاي مبارزه با سرطان پوست شود. البته اين كه لامپ هاي سولاريوم تا اين اندازه خطر انواع سرطان هاي پوست را بالا مي برد، براي متخصصان بيماري هاي پوست اصلا تعجبي ندارد، زيرا برنزه شدن در واقع پاسخ طبيعي پوست بدن به اشعه هاي ماورا بنفشي است كه از خورشيد، لامپ هاي آفتابي و تخت هاي سولاريوم ساطع مي شود. فرايند برنزه شدن، پاسخ تطبيقي پوست در دفاع از خود و در برابر آثار مخرب اشعه ماوراءبنفش است. به كلام ساده تر، پوست با تغيير رنگش به زبان بي زباني به شما مي گويد: <دست از سرم برداريد، من به شدت تخريب شده ام>!

سالانه 28 ميليون دلار، فقط در سالن هاي آمريكايي
جالب است بدانيد كه در آمريكا حدود 25000 سالن سولاريوم وجود دارد و سالانه بيش از 28 ميليون مشتري، مبلغي بالغ بر 28 ميليون دلار پولشان را در اين سالن ها خرج مي كنند. خيلي از توليدكنندگان دستگاه هاي سولاريوم معتقدند كه تحقيقات انجام شده بر روي دستگاه هاي قديمي تر انجام شده است. آنها مي گويند دستگاه هاي جديد و پيشرفته سولاريوم بسيار مجهز است و مي تواند ميزان اشعه دريافتي را به دقت تنظيم و كنترل كند. اين افراد معتقدند مطالعاتي نيز در دست است كه به ارتباط معنا داري بين سولاريوم و سرطان پوست اشاره نمي كند و تنها خطر استفاده زياد آن را كمبود ويتامين D ناشي از عدم مواجهه كافي با نور آفتاب مي داند. البته اين درست است كه اشعه ماورابنفش موجود در نور آفتاب در توليد ويتامين D دخالت دارد، اما به گمان كارشناسان ميزان لازم اين اشعه براي توليد اين ويتامين، بسيار كمتر از آن مقداري است كه نوجوانان در حين آفتاب گرفتن و يا در سالن هاي سولاريوم دريافت مي كنند.


 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM