دانش امیری


تعداد بحث های ایجاد شده: 11
امتیاز بحث های ایجاد شده: 21

تعداد بازدید: 557
امتیاز بحث: 0

ميوه کاري
1387/06/11

در مورد درختان ميوه دار اگر چيزي ميدانيد بنويسيد

نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
سجاد دانشپور (1387/12/19 8:18:58)

درخت ميوه دار مانند پسته

بيشتر درنواحي گرم وخوشک مشود

مراحل کاشت ان به اين صورت است که اول بذر پسته رادرون اب ميگذارنند تا که خوب خيس بخورد

وبعد سه الي چها  ر هفته جوانه ميزتد وانگاه درون خاک قرار ميدهند وقتي سبز شد بعد از سه يا چهار سال ان را پيوند ميزنند وهر پيوني طرف دوست داشته باشد وپسته بيشتر در زمين هايي که ماسه اي باشند مشوندواين خيلي به اب چندان نياز ندارد  وماهي يکبار اب مي خواهد وپسته بعداز 7سال بار يا همان ثمر خوبي مدهد وبستگي به نوع پيوند نيز دارد



دانش امیری (1387/09/24 18:59:52)

خرمالو:


 


مشخصات گياهشناسي


خرمالو گياهي از خانواده Ebenaceae مي باشد.


خرمالو بومي كشورهاي ژاپن و چين مي باشد و بطور كلي از شرق آسيا منشاء گرفته است و سابقه كشت اين محصول در كشور چين و ژاپن گزارش شده است.


جنس خرمالو «Diospyros» مي باشد كه در اين جنس سه گونه گزارش شده است:


1- خرمالوي ايتاليايي «D. lotus»: ميوه اين خرمالو به اندازه يك گيلاس و رنگ آن پس از رسيدن زرد مي شود. طعم ميوه پس از رسيدن ترش است.


2- خرمالوي ويرژينيا «D. virginia»: برگهاي آن براق و كشيده است. در ايران اين گونه به خرمندي معروف است كه بيشتر براي پيوند خرمالوي معمولي به عنوان پايه كاربرد دارد و ميوه آن به اندازه آلو بوده و بخاطر داشتن تانن زياد، قابل خوردن نيست.


3- خرمالوي معمولي «D. kaki»: ميوه آن متوسط تا درشت و به رنگ قرمز مي باشد. منابع، منشاء اين گياه را از ژاپن گزارش كرده اند.




دانش امیری (1387/06/11 11:50:58)
کشت زيتون: خاک مناسب براي زيتون خاک سبک مي باشد و در خاکهاي داراي کلسيم اگر چه خشک و ضعيف باشد براي رشد و سلامت گياه مناسب است و حتي در خاکهاي رسي هم پرورش مي يابد . درخت زيتون نياز به آب و هواي گرم و مرطوب دارد و براي رسيدن ميوه آن بايد تابستان گرم و طولاني باشد – نياز سرمايي زيتون کم است و در مناطقي که ميانگين دماي زمستاني آن 10 درجه سانتيگراد باشد رشد مي کند . اين درخت در خاک هاي مساعد به آساني درخت بيد رشد مي کند . انواع زيتوني که در ايران کشت مي شود شامل زيتون گوله ، زيتون سياه ، زيتون شامي ، خرما زيتون ، خارا زيتون ، مارا زيتون ، زرد زيتون و آوا زيتون است که از نظر تجاري به 4 درجه خيلي درشت ، درشت ، متوسط و ريز طبقه بندي مي شود که اندازه هاي بزرگ براي کنسرو سازي و اندازه هاي ريز براي روغن گيري استفاده مي شوند . روش هاي تکثير زيتون: درخت زيتون از راههاي مختلفي تکثير مي شود اما معمولاً روش قلمه زدن يا خوابانيدن شاخه ارجع مي باشد و قلمه آن نيز از نوع قلمه نيم خشبي مي باشد و عمده ترين روش تکثير آن نيز قلمه زدن مي باشد که در قلمه ها چند برگ مي گذاريم براي فتوسنتز و هم براي منتقل کردن هورمون پيوند هم مي گيرد . البته براي ارقام نامرغوب پيوند مي زنيم . مثلاً در يونان پيوند زدن درختان اهلي با انواع وحشي متداول مي باشد . بهترين رقم براي پايه پيوند براي زيتون آربيکن مي باشد ( Arbiquine ) خوب سبز نمي شود و دو سال طول مي کشد . آفات زيتون : مهمترين آفت زيتون شپشک سياه زيتون است . به علت زياد بودن جمعيت اين آفت قشري به رنگ قهوه اي تيره يا سياه روي ساقه ها و شاخه ها را مي پوشاند که باعث پيدايش بيماري دوده يا سياهک زيتون مي شود . براي مبارزه با آن از سموم فسفره استفاده مي شود . آفت ديگر زيتون مگس زيتون است . اين آفت به خانواده مگس ها تعلق دارد . مگس زيتون در زمان رسيدن ميوه در پوست ميوه هاي درشت تخم گذاري مي کند . لاروهاي اين حشره از گوشت ميوه تغذيه مي کنند و باعث تخريب و ريزش ميوه قبل از برداشت مي شوند . اين آفت کيفيت روغن حاصل را کاهش مي دهد و از لحاظ ظاهري روي ميوه زخمهايي به رنگ قهوه اي يا سياه مشاهده مي شود . خواص دارويي زيتون : زيتون درختي پر ثمر است و روغن ميوه آن اختلالات گوارشي ، کبدي ، کليوي ، پوستي و عفوني را درمان مي کند . همچنين زيتون رماتيسم را هم درمان مي کند و برگ زيتون با اثر مقوي درمان کننده فشار خون و زخم هاي عفوني است . در حالي که مصرف زياد ميوه زيتون سبب لاغري ، بي خوابي و اختلالات تنفسي مي شود .


دانش امیری (1387/06/11 11:50:10)
زيتون : نام علمي Olea europaea شامل تقريباً 20 گونه درختان کوچک از خانواده Oleaceae بوده و در جهان کهن از حوزه درياي مديترانه، شمال افريقا، جنوب شرقي آسيا، شمال تا جنوب چين، اسکاتلند و شرق استراليا پراکندگي گسترده‌اي داشته اند. مشخصات گياهشناسي: درختان زيتون هميشه سبز بوده و برگهاي آن سبزرنگ مايل به خاکستري در قسمت بالا مي باشد و به وضع متقابل يکديگر بر روي ساقه قرار گرفته اند . ارتفاع درخت زيتون تقريباً 3 متر و در شرايط مساعد اگر پرورش يابد ارتفاع آن تا حدود 10 متر هم مي رسد . ميوه درخت زيتون شفت مي باشد و بيضي شکل است و به تدريج به هنگام رسيدن به سياه متمايل مي شود به طوريکه در اواخر پائيز که موقع برداشت ميوه است رنگ آن به طور کلي تيره است . چوب درخت زيتون هم بسيار سفت و مقاوم است و رنگ آن زرد است که خطوطي قهوه اي رنگ در آن وجود دارد . خود ناسازگاري هم دارد .


 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM