سارا ف


تعداد بحث های ایجاد شده: 219
امتیاز بحث های ایجاد شده: 446

تعداد بازدید: 369
امتیاز بحث: 0

احمقانه ترين قوانين انگليس و آمريکا !
1389/05/12

رود هر حيواني به پارلمان انگليس ممنوع است، به غير از بز گاندي؛ اين قانوني بود که پارلمان انگليس قبل از سخنراني گاندي تصويب کرد.

دومين قانون ابلهانه بريتانيا، قانوني است که مي‌گويد چسباندن تمبر منقوش به چهره اعضاي خانواده سلطنتي به صورت وارونه روي پاکت‌نامه، يک عمل خيانت‌‌آميز تلقي مي‌شود و با مجرم به عنوان يک خائن برخورد خواهد شد.
قانون سوم، مربوط به شهر ليورپول و از قوانين مجلس محلي اين شهر است. طبق اين قانون، هيچ کس حق ندارد در مکان‌هاي عمومي عريان باشد مگر اينکه فروشنده يک ماهي‌فروشي محلي باشد! البته مسئولان شهر ليورپول در واکنش به اين نظرسنجي، بلافاصله وجود اين قانون را تکذيب کردند و آن‌را يک افسانه خواندند اما اين قانون از مدت‌ها قبل به صورت يک کنايه بين مردم شهر نقل مي‌شود. خبرنگاران انگليسي بعد از اين ماجرا، نوشتند که مسئولان يک شهر مي‌توانند وجود يک قانون را هم تکذيب کنند!
قانون چهارم فهرست هم از ديگر ابداعات لرد کرامول است که او را به عنوان واضع بيشترين قوانين ابلهانه در تاريخ بريتانيا معروف کرده است؛ هيچ‌کس حق ندارد در روز کريسمس رولت گوشت چرخ‌کرده بخورد. اين قانون هم در راستاي قانونگذاري‌هاي عجيب لرد کرامول براي مبارزه با پرخوري در بريتانيا وضع شد.
قانون پنجم اين است: در اسکاتلند، اگر کسي به منزل فرد ديگري مراجعه کرده و درخواست رفتن به توالت کند، قانونا حق انجام اين کار را دارد.
حتي در کلاه پليس
قانون ابلهانه ششم هم جالب است؛ در بريتانيا، هر زن حامله‌اي حق دارد در هر زمان و هر مکاني که خواست قضاي حاجت کند؛ حتي در کلاه يک افسر پليس لندن!. وجود اين قانون که يکي از قوانين قديمي لندن است، ‌از چند وقت قبل سروصداي زيادي به پا کرده بود. در سال ???? معترضان در نامه‌اي از توني‌بلر درخواست کردند براي حفظ شأن پليس، اين قانون را لغو کند که هنوز اين کار انجام نشده است.
قانون هفتم در سال ????، رسانه‌ها متوجه وجود قانوني شدند که کاملا مسخره به نظر مي‌رسيد؛ يک ماهيگير در ساحل بريتانيا، يک ماهي اوزون‌برون پيدا کرد و توسط پليس دستگير شد. طبق قوانين هر وال يا ماهي اوزون‌بروني که در سواحل بريتانيا پيدا شود، سرش متعلق به پادشاه و دمش متعلق به ملکه است. پليس براي کسب دستور به کاخ سلطنتي، فاکسي ارسال کرد و پاسخ آمد که ماهيگير مي‌تواند ماهي را براي خودش نگه دارد اما نمي‌تواند آن‌را بفروشد! اين قانون هم در ميان قوانين ابلهانه براي خودش جايگاهي دارد و رتبه هفتم اين فهرست را کسب کرده است.
قانون هشتم فهرست، يک قانون مالياتي گيج‌کننده و مسخره است که مثل عبارت عاميانه نه چاق مي‌کند و نه لاغر است؛ در اين قانون وضع مجري و وضع‌کننده قانون به هيچ‌وجه معلوم نيست. طبق اين قانون نگفتن مسائلي که نمي‌خواهيد يک مامور مالياتي آن‌را بداند، ‌غيرقانوني است اما نگفتن چيزهايي که اهميت نمي‌دهيد مامور مالياتي آن‌را بداند، قانوني است.
نهمين قانون ابلهانه مربوط به سال ???? است اما همچنان در کتاب قوانين بريتانيا وجود دارد. در زمان شواليه‌ها و جنگ‌هاي صليبي، قانوني وضع شد که هنوز پابرجاست؛ هيچ‌کس حق ندارد با زره و کلاهخود آهني، وارد پارلمان شود.راي‌دهندگان و مسئولان شبکه تلويزيوني UKTV اظهار تمايل کرده بودند که بدانند آيا هنوز هيچ نماينده‌اي هست که دلش بخواهد با يک زره آهني وارد مجلس شود يا خير
قابل توجه آقاي نخست‌وزير
و قانون دهم زماني مسخره‌تر به نظر مي‌رسد که بدانيم گوردون براون – نخست


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM