رومنس
 
 
Ali Reza


تعداد بحث های ایجاد شده: 103
امتیاز بحث های ایجاد شده: 440

تعداد بازدید: 457
امتیاز بحث: 1

آيا گوش دادن به موسيقي در حين درس خواندن مفيد است؟
1389/05/09

آيا گوش دادن به موسيقي در حين درس خواندن مفيد است؟


آيا گوش دادن به موسيقي در حين درس خواندن مفيد است؟ جامعه  - اگر شما در حال مطالعه براي يک امتحان هستيد شايد گوش دادن به موسيقي ايده خوبي باشد. اما اگر شما سعي در به خاطر سپاري يک ليست، اعداد، حقايق و عناصر جدول تناوبي داريد، گوش دادن به موسيقي باعث بدتر شدن عملکرد شما مي‌شود.

محققان دانشگاه والز قابليت به ياد آوردن موارد مختلف را در حضور صداهاي گوناگون بررسي کردند. آن‌ها از 25 نفر از داوطلبان که بين 18 تا 30 سال سن داشتند خواستند تا ليستي از حروف را به ترتيب به خاطر بسپارند و سپس آن را به ياد بياورند.
اين آزمايش در شرايط مختلف صدايي مانند محيط ساکت، محيطي که موسيقي‌هاي مورد علاقه فرد پخش مي‌شد، موسيقي‌هايي که فرد به آن‌ها علاقه نداشت، صدايي که عدد 3 را مرتب تکرار مي‌کرد و صدايي که به طور رندوم اعداد مختلف را بازگو مي‌کرد انجام شد.
اين تحقيقات نشان مي‌دهد شرکت کننده‌ها زماني که به موسيقي گوش مي‌دهند ، چه به آن علاقه داشته باشند يا نداشته باشند و يا هنگامي که به صدايي که اعداد را به صورت تصادفي تکرار مي‌کرد گوش مي‌کنند بدترين عملکرد را دارند. اما در عين حال افرادي که اين کار را در محيط ساکت انجام مي‌دادند بهترين نتيجه را گرفتند.
محققان معتقدند قابليت به خاطر سپاري در هنگام گوش دادن به موسيقي ضعيف‌تر مي‌شود. چرا که در اين هنگام تغيير مداوم صدا و کلمات باعث بدتر شدن عملکرد اين قابليت مي‌شود.
در دهه 1990 ادعا شده بود گوش دادن به موسيقي موتزارت باعث افزايش قابليت‌هاي سه بعدي و فضايي مي‌شود، اما چند تحقيق ديگر که بعدها انجام شد اين نتايج را به همراه نداشت. اما به هر حال محققان معتقدند زماني که شما به آهنگي که دوست داريد گوش مي‌دهيد حال شما بهتر شده و تهييج مي‌شويد که باعث بهبود کارايي شما مي‌شود.
به همين دليل دانشمندان معتقدند بهترين حالت براي گوش دادن به موسيقي قبل از شروع به مطالعه است و در هنگام درس خواندن بهتر است محيط کاملا ساکت باشد.

نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
Ali Reza (1389/05/10 13:57:3)
mer30 agha omid ghabel nadash be khoda var dar boro 


اميــــــــــــد رهـــــــــــــــــــا (1389/05/10 13:56:19)
mamnon ali jan


Ali Reza (1389/05/10 13:52:38)
خوبه ها در کمال بدي 


 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM