سپيده نیک خواه


تعداد بحث های ایجاد شده: 121
امتیاز بحث های ایجاد شده: 216

تعداد بازدید: 411
امتیاز بحث: 2

فوتبال درس زندگي
1389/05/07

حالا که اين قدر وقتمان را صرف ديدن فوتبال مي کنيم بياييد يک مقدار هم از فوتبال درس زندگي بگيريم.

فوتبال وقتي زنده است هيجان دارد،

بالاخره جام جهاني تمام شد و خيال همه راحت از اينکه شب زود بخوابند و صبح زود بروند محل کارشان . مي شود گفت ديدن فوتبال وقت تلف کردن است و آدم عاقل وقت ارزشمندش را صرف اين کارها نمي کند ولي حالا که ما وقتمان را صرف کرديم حداقل چند تا نتيجه اخلاقي هم بگيريم بد نيست!

اول: فوتبال وقتي زنده است هيجان دارد، اعصاب آدم خورد مي شود که فلاني چرا پاس نداد و يا ديگري چرا گل نزند و اينکه ديگر وقتي نمونده و تيم مورد علاقه ما در حال بردن است و يا باختن، اما اگر نتيجه را بدانيم ديگر بدون هيچ هيجان و ناراحتي و ترس از اينکه نکند ببازيم و يا گل بخوريم و يا گل خورده را جبران نکنيم، با لذت بازي را تماشا کرده و از هيجان ديگراني که نتيجه را نمي دانند، با آرامي گذر مي کنيم. زندگي هم چنين است چون نتايج اين بازي بزرگ را نمي دانيم، حرص مي خوريم، عصباني مي شويم، گاهي اوقات به همه چيز بدبين شده و نعوذ بالله ممکن است اصلا با ديدن بعضي چيزها ايمانمان را از دست بدهيم، در حاليکه نتيجه بازي براي خداوند معلوم است و هيچ عجله اي هم براي تغيير آن ندارد!

 

دوم: وقتي بازيکني در فرصت مناسبي قرار گرفته همه با تمام وجود دوست داريم به او پاس بدهند و خود خواه ترين مردمان نيز چنين درخواستي دارد و اگر بازيکني او را نبيند، همه اعتراض مي کنند چه رسد به اينکه ببيند و پاس ندهد! در اين صورت همه مسئوليتهاي بعدي را گردن آن بازيکن مي اندازند مگر اينکه مثل پدرو در بازي با آلمان شانس بياورد که تيمشان بهر حال بازي را برد. زندگي هم همين است در اين کار جمعي اگر فرصتها دست اهلش داده نشود، ممکن است سبب شکست و يا ضرر جدي شويم که مسئوليتش به عهده کساني است که آن پاس را ندادند!

سوم: در فوتبال خيلي وقتها رو به عقب بازي مي کنند، براي اينکه هم وضعيت بهتري از جاگيري تيمشان فراهم شود و هم تيم مقابل را کمي از لاک دفاعي بيرون بکشند. تيمي که فقط از يک مسير و با يک تاکتيک حمله مي کند، معمولا بعد از يکي دوبار موفقيت، ديگر نمي تواند موفق باشد. زندگي هم همينطور است بايد راه هاي مختلف را امتحان کرد و هميشه سعي نمود يک وضعيت آرامش و تجديد نظري در زندگي و چينش نيروهايمان در آن داشته باشيم. اصرار بر يک کار از يک طريق احتمال موفقيت را کاهش مي دهد.

 

چهارم: هرچه بازيکنان رند باشند و حرفه اي و بخواهند و بتوانند داور را گول بزنند، دوربين هايي که از همه جهات از آنها فيلمبرداري کرده، مجالي براي فرار از مسئوليت و قبول مجازات براي آنها باقي نمي گذارد. زندگي هم همين طور است، هر قدر زرنگي کنيم، نمي توانيم از دست آن دوربين هاي فوق مدرن خدايي فرار کنيم.

پنجم: تقريبا هميشه بازيکنان به تصميم داور اعتراض دارند و فکر مي کنند داور اشتباه کرده و يا مغرض است و اين عقيده آنان است هر چند بعضي اوقات خودشان مي دانند که چه کرده اند و از روي حرفه اي گري خود، لب باز نمي کنند، بلکه اعتراض هم مي کنند. زندگي هم همينطور است، همه شاکي اند و خود را محق مي دانند و فکر مي کنند در زندگي حقشان ضايع شده است و داور خداي ناکرده در مورد آنها بي انصافي نموده است! در حاليکه داور زندگي همه چيز را مي داند و نيازي هم به اين همه دوربين ندارد!

 

فوتبال

ششم: معمولا براي زدن پنالتي، دور خيز مي کنند. اگر کسي دورخيز نکند معمولا پنالتي خود را خراب مي کند ولي آيا ديده ايد کسي براي دور خيز آن قدر عقب عقب برود که از استاديوم خارج شود؟ در زندگي بعضي وقتها ما براي انجام کارهايمان آن قدر مقدمه چيني مي کنيم که اصل موضوع را انگار فراموش مي کنيم.


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
فرهـــــــاد ... (1389/05/08 1:6:14)
تا حالا به فوتبال از اين بٌعد ها نيگاه نکرده بودم

جالب بودن سپيده جان مرسي +


 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM