عالم Alem ...


تعداد بحث های ایجاد شده: 49
امتیاز بحث های ایجاد شده: 95

تعداد بازدید: 496
امتیاز بحث: 1

دعواي مارک زاکر برگ و پل سگليا بر سر facebook
1389/04/25



مارک زاکر برگ

 

وقتيکه کسي يا موسسه اي به ثروت و شهرت مي رسد بسياري در پي ضربه زدن به وي و يا کندن بخشي از اموال و موفقيت او هستند.

در مورد فيس بوک ، بزرگترين و موفق ترين شبکه گروهي – اجتماعي روي اينترنت – تاکنون بسياري مدعي شده اند که اين وب سايت محصول تلاش شخصي مديرعامل و موسس آن يعني مارک زاکر برگ نيست.

به گزارش روزنامه وال استريت جورنال در تازه ترين موارد از ادعاي مالکيت بر فيس بوک که خيلي هم عجيب به نظر مي رسد يک طراح وب سايت در آمريکا به نام پل سگليا مدعي شده است که دقيقا ?? درصد مالکيت فيس بوک از آن اوست.

پل سگليا روز ?? ماه ژوئن در شکايتي به ديوان عالي ايالتي نيويورک مدعي شده است که در سال ???? قراردادي را براي طراحي يک وب سايت با مارک زاکر برگ امضا کرده است و مي افزايد که آن وب سايت همين فيس بوک امروزي است.

به گفته پل سگليا طبق شرايط اين قرارداد دستمزد وي براي طراحي اين وب سايت يک هزار دلار و ?? درصد از مالکيت محصول نهايي بوده است.

عجيب ترين بخش از اين ادعاي تازه درمورد مالکيت فيس بوک اين است که ظاهرا طبق آن قرارداد از اول ژانويه ???? تا زمان تکميل طراحي اين وب سايت به ازاي هر روز يک درصد بهره اضافي به پل سگليا تعلق مي گيرد.»

روزنامه وال استريت جورنال مي افزايد که در زمينه حقوق معنوي و دستمزد مربوط به طراحي وب سايت اين عجيب ترين نمونه از تنظيم قرارداد است. چطور مي شود که براي هر روز تاخير در تکميل طراحي يک پروژه طراح وب سايت سهم بيشتري از درآمد حاصل از آن را صاحب شود؟

با وجوديکه اين ادعاي پل سگليا بسيار عجيب و غيرمنطقي به نظر مي رسد يکي از قضات دادگاه عالي ايالت نيويورک فعلا با صدور يک حکم شرکت فيس بوک را از هر گونه جابجايي اموال و دارايي هاي خود منع کرده است.

شرکت فيس بوک به وال استريت جورنال گفت که اين شکايت را کاملا بي اساس دانسته و با تمام نيرو در اين دعواي حقوقي خواهد جنگيد.

از يکسال پيش که آخرين مورد از ادعاي مالکيت بر فيس بوک مطرح شد دامنه فعاليت و در نتيجه ارزش مالي فيس بوک دو برابر شده است.

مطمئنا مورد اخير نيز آخرين باري نخواهد بود که فردي ادعاي مالکيت بر فيس بوک را مطرح مي کند. ولي بعيد است که يک چنين ادعاها و دعاوي حقوقي بتوانند شبکه گسترده و شرکت ثروتمند فيس بوک را متزلزل کند.


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM