سپيده نیک خواه


تعداد بحث های ایجاد شده: 121
امتیاز بحث های ایجاد شده: 216

تعداد بازدید: 443
امتیاز بحث: 1

:: چگونه آرايش کنيم تا جوانتر به نظر برسيم؟ ::.
1389/04/12



گاهي اوقات کارهـايي را براي روزها، ساعت ها و يا حتي هفته ها انجام مي دهـيـم تا جوانتر به نظر برسيم، اما در عين حال کارهايي را نيز انـجام مي دهيم که سبب مي شوند پيرتر جلوه کنيم. در اين بخش بـه چند نمونه از اين اشتباهات و نحوه تصحيح هر يک از آنها اشــاره مي کنيم.

صورت چرب و براق:

معـمولاً اين روزها اينطور شنيده مي شود که اگر پـوســت صورت خود را با کرم هاي روغني و شــفاف چرب کنيم، به نظر جوانتر مي رسيم. ما به هيـچ وجه مـخالف اين مطلب نيستيـم، اما اين روزها خانـم هاي زيادي را مـي بينيم که در تـمام اوقات (مـحل کـار، نهار، مهماني) به ايـن دليل که اعتقاد دارند پوستشان با کرم هاي براق کننده، جوانتر خواهد شد، اين کار را انجام ميدهند، آنها همچنين تصور مي کنند که زيباتر به نظر مي رسند. اما اشتباه مي کنند! اولاً بايد توجه داشته باشيد که لزوماً براي جوانتر شدن نيازي به صورت براق نداريد. دوماً صورت براق پيري پوست شما را بيشتر نمايان مي کند چرا که گودي ها، چروک ها و لک هاي پوست واضح تر مي شوند. مي توان گفت که صورت براق تمام ايرادهاي صورت را بزرگنمايي مي کند. زمانيکه نور روي صورت براق مي افتد (چه در روز و چه در شب) نقص هاي صورت، خودشان را بيشتر نشان مي دهند و مهمتر از همه هيچ چيز زيبايي در مورد صورت روغني وجود ندارد حتي اگر به بهترين وجه آنرا آرايش کنيد.

و اما راه حل
زمانيکه براي بيرون رفتن از خانه آماده مي شويد، مي توانيد از روش هاي زير براي آرايش استفاده کنيد و پوست خود را جوان و شاداب نماييد.
1. صورت و گردن خود را به دقت بشوييد تا کليه چربي ها و مواد باقيمانده از آرايش قبلي از صورتتان پاک شوند.
2. از يک کرم مرطوب کننده مرغوب بر روي پوست خود استفاده کنيد.
3. هر گونه آرايشي که مي خواهيد مانند روال عادي انجام دهيد.
4. مقداري پن کک را از بالا به پايين بر روي پوست خود بزنيد تا رنگ ها به خوبي بر روي پوست بخوابند و درخشندگي بيش از اندازه نيز از بين برود. پنکک چون حالت پودري دارد به خوبي جذب مناطق مرطوب مي شود و اجازه مي دهد تا آرايش براي مدت زمان بيشتري بر روي پوستتان باقي بماند. اين امر همچنين از پوست شما در مقابل اشعه هاي زيان آور خورشيد نيز جلوگيري مي کند. شما با اين کار مي توانيد هم از پوستتان مراقبت کنيد و هم آنرا جوانتر کنيد.

استفاده از رژلب هاي بنفش، مشکي يا نارنجي:

اين رنگ ها معمولاً چهره را سالخورده کرده و اگر از انواع پر رنگ آنها استفاده شود، چهره بدي به شما مي دهند. (مشکي / نارنجي) (بنفش / مشکي) هيچ گاه بر روي صورت جذاب نخواهند بود.

و اما راه حل
شايد نارنجي بسيار کمرنگ بد نباشد، البته اگر با لباس هايتان همخواني داشته باشد، اما در هر صورت سعي کنيد از کمرنگ ترين انواع که با تن قهوه اي همراه هستند استفاده کنيد. رنگ نارنجي معمولاً بر روي پوست زيبا نمي شود. اگر ملزم به استفاده از رژ لب نارنجي هستيد حتماً آنرا بر روي لب خود محو کنيد.
از رنگ هايي استفاده کنيد که داراي تن ملايمي از قهوه اي باشند. قرمز بايد مقداري آبي داشته باشد تا روي پوست رنگ نارنجي را نمايان نسازد. آبي، قرمز را زيباتر مي کند و به جواني و شادابي صورت نيز کمک مي کند.
اگر مي خواهيد لب هاي پرتري داشته باشيد، مي توانيد رژ لب و يا خط لب خود را کمي بالاتر از خط طبيعي لب بکشيد. اگر از براق کننده هم استفاده مي کنيد يادتان باشد که آنرا فقط در داخل خط طبيعي لب استعمال کنيد. با اين روش چهره شما ظريف تر شده و جذابيت بيشتري به خود مي گيرد. يادتان باشد که بيش از اندازه از برق لب استفاده نکنيد. زمانيکه لب هاي خودتان را بزرگ تر مي کنيد يادتان باشد که پس از اتمام کار روي آنرا پنکک بزنيد تا طبيعي تر و محو تر به نظر برسد، در غير اينصورت خط اضافي که خودتان کشيده ايد توي ذوق مي زند و خيلي مشخص مي شود

موهاي خشک و شکننده:

اگر به دليل استفاده از مواد دکلوره، رنگ، صاف کردن، و يا نور خورشيد، موهايتان حالت اوليه خود را از دست داده و زمخت و شکننده شده است، باز هم در بازار محصولات متفاوتي يافت مي شود که با استفاده از آنها مي توانيد حالت اوليه را به موهايتان باز گردانيد. موهاي خشک و شکننده سن شما را بالاتر مي برند.

 و اما راه حل
تا جايي که مي توانيد اجازه ندهيد تعدد محصولات شما را گيج کنند و حتي الامکان

نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM