فوتبال
 
 
مهدي بيات


تعداد بحث های ایجاد شده: 471
امتیاز بحث های ایجاد شده: 1024

تعداد بازدید: 499
امتیاز بحث: 1

مدل رياضي پيش بيني قهرمان جام جهاني
1389/03/25

مدل رياضي پيش بيني جام جهاني

 

جام جم آنلاين: استاد دانشگاه سلفورد در انگلستان با استفاده از مدلي رياضي و آماري نتايج بازي هاي جام جهاني 2010 را با استفاده از شبيه سازي بيش از 9 هزار بازي بين المللي پيش بيني کرد.

به گزارش تلگراف ، تاکنون مبالغ هنگفتي پول براي پيش بيني نتيجه بازي هاي فينال رقابت هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي سرمايه گذاري و شرطبندي شده است.

با اين حال برخي از اين شرط بندها قبل از اينکه سرمايه هاي زندگي خود را بر سر نتايج اين بازي ها به باد دهند به پيشگويي هاي معتبرتر رجوع خواهند کرد.

«يان مک هيل» استاد رشته «علم اقتصادي درجه شرط بندي» در دانشگاه سلفورد به منظور کمک به پيش بيني درست تر نتايج بازي ها مدلي رياضي-آماري خلق کرده است.

مک هيل اين مدل رياضي از جام جهاني فوتبال را بر اساس محاسبه و بررسي نتايج بيش از 9 هزار بازي ميان تيم هاي بين المللي و رتبه بندي آنها در فيفا به وجود آورده است.

وي در توضيح مدل رياضي اش مي گويد:«پيش بيني کردن برنده يک رقابت تنها انتخاب بهترين تيم نيست بلکه بايد بر تاثير يک تيم بر روي ساختار مسابقه توجه داشت».

مک هيل 100 هزار مسابقه فوتبال را به منظور دسترسي به نتايج مورد نظرش شبيه سازي کرد و پس از بررسي اين شبيه سازي ها تيمهايي که به بازي هاي يک چهارم نهايي رقابتهاي جام جهاني راه خواهند يافت را به اين شکل پيش بيني کرد:

هلند در برابر برزيل

فرانسه در برابر انگلستان

آلمان در برابر آرژانتين

ايتاليا در برابر اسپانيا

پس از انجام اين بازي ها که ظاهرا هيچ تيم آفريقايي شانس حضور در آنها را نخواهد يافت، تيم هاي برزيل ، اسپانيا ، آرژانتين و فرانسه به مرحله نيمه نهايي خواهند رسيد و در بازي نهايي نيز برزيل به مقابله با اسپانيا خواهد پرداخت. از ديد اين مدل رياضي در بازي نهايي نيز اسپانيا بر برزيل غلبه کرده و فاتح نهايي رقابت هاي جام جهاني 2010 خواهد بود.

وي در شبيه سازي بازي هايش از فرم هاي پر شده شرط بندي نيز استفاده کرده و ميليون ها سناريو مختلف را با استفاده از مدل آماري اش در انجام بازي ها به کار گرفته است.

به گفته مک هيل اين مدل تنها از آمارهاي موجود در رابطه با نتايج بازي هاي بين المللي و رتبه بندي تيمها در فيفا استفاده کرده است و مصدوميت و مشکلاتي که بتوانند در شانس تيم ها اختلال به وجود آورند مورد محاسبه قرار نگرفته اند.


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
امين (1389/03/26 20:31:10)

spania ham ke bakht pas jamesh kon


 



امين (1389/03/26 20:29:32)

az ghdim goftan football gheire ghabele pishbinie pas , akhare jam mibinim



نستوه ؟؟؟؟ (1389/03/26 5:0:4)

اين استاده خيلي بيکار بوده اين همه بازي رو شبيه سازي کرده.

 



عالم Alem ... (1389/03/26 1:35:0)

دروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووود

من حس مي کنم به اين پيش بيني ايراد هاي جدي وارده :

ما ثبات تيم فرانسه با تکيه بر منطق حاکم بر فوتبال رو ديديم .

ما تيم شاداب آلمان ( آريايي ) رو ديديم ،

ما بازي بي روح برزيل در برابر کره ي شمالي رو ديديم که فاصله ي زيادي با تيمي داره که مي خواد در بازي فينال حضور داشته باشه .

و شخصيت و ديسيپلين قهرماني رو در تک تک بازيکنان هلند ديديم .

مي تونيم خيلي ساده پيش بيني کنيم که بين تيم هاي مدعي ، فرانسه ، آلمان و هلند يکي به فينال مي رسه .

 



مهدي بيات (1389/03/25 17:14:58)
بله ، اين هم آوردم که دليلي بر مدعا باشه  خزر خانم


خزر محبت (1389/03/25 17:9:55)

 اينو که من خيلي زوتر از اينا پيش بيني کرده بودم



 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM