Laptop
 
 
نستوه ؟؟؟؟

رتبه کاربر: کاربر مسدود شده
تعداد بحث های ایجاد شده: 40
امتیاز بحث های ایجاد شده: 111

تعداد بازدید: 417
امتیاز بحث: 1

راهنماي خريد لپ تاپ
1389/03/24

دنياي رو به جلوي امروزه ما را وادار نموده است که همواره و در همه جا به اطلاعات و منابع مهم مورد نيازمان ، دسترسي داشته باشيم  و بالطبع، مظهر اين دسترسي به منابع اطلاعاتي که همانا کامپيوتر ها باشند نيز  ميبايست همواره در دسترس باشد از اينجاست که يکي از مظاهر تکنولوژي مدرن ، يعني لپ تاپ ها ظهور ميکنند. شايد بعنوان يک بيننده در هنگام مواجهه با خريد اين دستگاه ، تنها فاکتور مهم در حهت خريد آن را قيمت دستگاه بدانيد ولي در مقام خريدار اوضاع کاملا تفاوت ميکند. در اين مقاله سعي دارم با معرفي ويژگي هاي يک محصول برتر به معرفي بهترين هاي حال حاضر ايران در رده هاي مختلف کاربردي و قيمتي بپردازم.

شايد در دنياي ديجيتال هيچ محصولي تا به اين اندازه داراي تنوع و بازاري کاملا متنوع و در عين حال تشنه نباشد که در دنياي لپ تاپ ها جريان دارد.(البته در خارج از مرزهاي ايران اين مساله در مورد کامپيوترهاي Desktop معمولي نيز کاملا مصداق دارد چون بعنوان مثال در آنجا خريدار بدنبال فلان CPU يا فلان Main نمي گردد بلکه يکراست به بازار رفته يک کامپيوتر سوني ، دل ، اچ پي و... را خريده و به خانه مي آورد و بي دغدغه دردسرهاي سخت افزاري، خريدي آسان و در عين حال مطمئن را انجام ميدهد)
بازار بزرگ لپ تاپ ها آنچنان متنوع است که اگر قصد خريد يک لپ تاپ را داريد و هنوز چيزي را انتخاب نکرده ايد به شما پيشنهاد ميکنم اصلا و به هيچ وجه به بازار نرويد چون کاملا در درياي  مدلهاي مختلف از مارک هاي متنوع غافلگير شده و غير ممکن است انتخاب صحيحي را انجام بدهيد. براي راحتي انجام يک انتخاب مناسب ميخواهم خريداران را از لحاظ انتظاري که از دستگاه خود دارند به 4 دسته تقسيم کنم:
?- افراد عادي که انتظاراتشان از نوت بوک، به مواردي همچون برنامه هاي ويرايش متن ، برنامه هاي حسابداري ، استفاده از اينترنت ، نگه داري اطلاعات و مواردي از اين دست محدود ميگردد(که فکر ميکنم درصد بالائي از نوت بوک داران از اين دسته هستند)
?- افراد طراح (که سر و کار زيادي با برنامه هايي همچون Photoshop ، Premier و از اين دست  دارند) و همچنين افراد خوره بازي، که حتي در هنگام  خواب نيز نمي توانند از محبوبشان جدا شوند!
?- مديران ، پشت ميز نشينهاي مايه دار و کلا کساني که معمولا زياد جابجا نميشوند (و البته هزينه کردن به سبک بسيار مايه دارانه برايشان اصلا خيالي نيست !)
?- افرادي که فاکتور وزن و حجم برايشان از حداکثر اهميت برخوردار است (Ultra Portable User)

خب همين حالا گروه خودتان را انتخاب کنيد چون در ادامه باز هم در درون اين گروه ها به دسته بندي ميپردازيم:
دسته اول يا افراد عادي را از چند لحاظ ميتوان دوباره گروه بندي کرد مثلا از لحاظ هزينه جهت خريد نوت بوک: اين دسته از دانشجويان آس و پاس شروع ميشود و طيف آن تا مايه دارهائي که رنگ نوت بوکشان را با رنگ پاپيون سگ شان ست ميکنند ادامه دارد! (که مختص اين رده هم نيست ولي در اين رده کمي پررنگ تر است) .
در اين دسته مشخصات نوت بوک ها حداکثردر محدوده متوسط قطعات قرار دارد (و اين صرفا به آن معني نيست که قيمت آنها هم لزوما در رده متوسط قرار داشته باشد) و مشخصات آنها را بايد در ليست زير جستجو کرد :
CPU: در اينجا از مدلهاي ارزان قيمت تک هسته اي AMD تا مدل هاي نه چندان قديمي Pentium M را ميتوان يافت. البته در اين ميان شايد به چندين مدل سنت شکن نيز بر بخوريد که از مدل هاي جديد تري استفاده کنند.
Monitor: در اينجا صفحه هاي نمايش از 15.4 اينچ به بالا بيشتر به چشم مي خورند چون همانگونه که ميدانيد رابطه ميان اندازه صفحه نمايش و قيمت لپ تاپ يک رابطه معکوس است(هرچه کوچک تر گران تر).
Drive: معمولا يک درايو Combo و شايد اگر هم خوش شانس باشيد يک DVD Writer به تورتان بخورد.
از سه مورد بالا که که بگذريم تقريبا بقيه مشخصات در ساير رده بندي ها هم ديده ميشود ولي يک نکته مهم که شايد در نگاه اول به چشم نيايد و در اين رده بسيار پر کاربرد هم مينمايد وجود امکانات ارتباطي نظير کارت خوان ، Wi-Fi و Bluetooth در دستگاه است که حتما در مورد آن دقيق باشيد.
لپ تاپ هاي اين رده از حدود 600 هرار تومان تا يک ميليون و چهار صد هزار تومان گستره قيمت دارند.
يک پله بالاتر از اين دسته گروه نوت بوک هاي طراحي و گيم قرار دارد که از لحاظ قيمت از رده پيشين گرانترند. در اينجا اولويتها با گروه قبل تفاوت ميکند جائيکه وجود يک کارت گرافيک قوي به همراه يک حافظه (RAM) بالا کاملا يک امر مهم ميباشد. وجود يک صفحه نمايش عريض (WXGA) با کيفيت بالا نيز مطمئنا از ملزومات کار است.
امکانات ارتباطي اين دسته نيز ميبايست بسيار بالا باشد  بعنوان مثال کارت LAN ،


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
نويد بازی گوش (1389/07/26 18:48:37)
آقا از پستي که گذاشتي خيلي خوشم اومد مرسي  اگه بازم چيزه بدرد بخور داشتي برامون بزار


aynaz sharifi (1389/03/29 12:35:41)
salam man alan chan sale az labtopam ke markesh dell estefade mikonam  raziam faghat az nazare vaznesh ke balast baraye hamlonaghl rahat nist 


 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM