فوتبال
 
 
مهدي بيات


تعداد بحث های ایجاد شده: 471
امتیاز بحث های ایجاد شده: 1024

تعداد بازدید: 400
امتیاز بحث: 2

خوزه مورينيو و تسبيح فاطيما
1389/03/22

ماجراي جالب خوزه مورينيو و تسبيح فاطيما


به گزارش فارس و به نقل از ماركاي اسپانيا، سرمربي پرتغالي تيم فوتبال رئال مادريد اسپانيا انساني بسيار مذهبي و متعهد به اصول اخلاقي است.

خوزه مورينيو در زندگي ورزشي موفق خود همواره ثابت كرده كه مرد عمل است و بيهوده به هواداران وعده نمي‌دهد. 

مردم پرتغال بخصوص ساكنين مناطق پورتو و ليسبون فوق‌العاده مذهبي بوده و البته گذر تاريخ رگه‌هايي از خرافات را در زندگي آنها تزريق كرده است.

مورينيو در يكي از اظهارات خود در باره مذهب مي‌گويد: هميشه دعا مي‌خوانم و به كاتوليك بودن خود افتخار مي‌كنم. اطمينان دارم كه خداوند در هر لحظه مراقب من است و اگر او نبود در پرتغال، اسپانيا، انگليس و ايتاليا موفق نمي‌شدم.

يكي از مهم‌ترين حوادث تاثيرگذار در زندگي مورينيو ازدواج او با ماتيلد بوده است. همسر او با نوعي بسيار مذهبي و معتقد به مكتب نيمه‌مسيحي، نيمه اسلامي فاطيما است. 

مورينيو پس از آشنايي با ماتيلد به شدت شيفته مكتب فاطيما شد و پس از آن هر دو يا سه ماه يك بار براي زيارت به معبد يا مسجد فاطيما به قلب پرتغال مي‌رود.

فاطيما به گفته مردم پرتغال قديسه‌اي است كه روزي براي غذا دادن به سه كودك گرسنه اما پاك و معصوم روي تپه‌اي دوردست در حاشيه منطقه پورتو نازل مي‌شود و به آنها از مظلوميت خود مي‌گويد و طعام آسماني را برايشان به ارمغان مي‌آورد.

پس از آن تا مدت‌ها مشخص نبود كه فاطيما كيست اما آشنايي مردم پرتغال با مسلمانان ساكن اسپانيا باعث شد پيوندي عميق بين ماجراي مبهم فاطيما و حضرت فاطمه (س) در دين اسلام برقرار شود چرا كه بسياري از نكات تذكر داده شده توسط فاطيما با زندگي حضرت فاطمه (س) در دين اسلام مطابقت مي‌كند.

معبد فاطيما در پورتو هر روز تعداد زيادي از معتقدان به وي را گرد خود جمع مي‌كند و خوزه مورينيو مثل بسياري از مردم پرتغال با تسبيحي كه در انتهاي آن به صليبي متصل شده است، براي زيارت به آنجا مي‌رود. اين تسبيح را همسر مورينيو براي او خريده و در تمام مسابقات آن را به دور گردن خود انداخته و يا از آن در جيب شلوار خود محافظت مي‌كند. 

مورينيو معتقد است وجود اين تسبيح به خاطر ذكري كه در معبد برايش گفته شده، باعث موفقيتش در زندگي حرفه‌اي‌ مي‌شود.

مورينيو مشهور به آقاي خاص در سال 2005 به بيت‌المقدس رفت و از مقامات دو منطقه فلسطين و فلسطين اشغالي تحت سيطره صهيونيست‌ها خواست به خاطر فوتبال، كودكان و هر آنچه برايشان مقدس است دست از جنگ و ستيز بردارند و با هم صلح كنند.

وي بعدها در مورد آن سفرش گفت: با اينكه كاتوليك بودم و البته به خاطر فاطيما علاقه زيادي به اسلام داشتم حاضر شدم در لباس يهوديان و در كنار ديوار ندبه دعا بخوانم تا شايد آنها نيز به من اعتماد كنند چرا كه وظيفه داشتم گامي در جهت صلح و آرامش در آن منطقه بردارم.

مورينيو بارها در موقعيت‌هاي مختلف و به بهانه تعطيلات و يا مرخصي‌هاي يك يا دو روزه به مناطق رجينا و رم در ايتاليا رفته و از مقر واتيكان و همچنين مناطق مذهبي منطقه رجينا در ايتاليا ديدن كرده است. او تقريبا به هر شهري كه وارد مي‌شود نخست آدرس كليساها و مكان‌هاي مذهبي را جويا مي‌شود و قطعا به آنها سرمي‌زند.

خوزه مورينيو روز گذشته مراسم معارفه در برنابئو را تجربه كرد و اين در حالي بود كه همچنان تسبيح فاطيما را در دست داشت و حتي در لحظه امضاي نهايي قرارداد خود از پرس خواست صبر كند تا بار ديگر تسبيح خود را در دست بگيرد و پس از چند ثانيه مقابل دوربين عكاسان قرارداد خود را امضا كرد.

مورينيو اصرار عجيبي دارد كه پسرش كه همنام خود او است (خوزه) در يك دانشگاه كاتوليك در ليسبون پرتغال تحصيل كند و در آينده يكي از خادمان معبد فاطيما باشد. او نام پسرش را نيز عليرغم آنچه كه خبرنگاران تصور مي‌كنند نه به خاطر هم‌نامي با خودش بلكه به خاطر نام مقدس يوسف كه در زبان لاتين به ژوزف و در پرتغالي ژوزه يا خوزه تبديل شده انتخاب كرده است.

نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
سعيد جعفري (1389/03/22 10:10:47)
به خاطر همين كاراست كه بهش مي گن آقاي خاص


 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM