ستار صوفی


تعداد بحث های ایجاد شده: 1
امتیاز بحث های ایجاد شده: 2

تعداد بازدید: 732
امتیاز بحث: 2

فاجعه‌بارترين حادثه صنعتي جهان
1389/03/19

در شبهاي ? و ? دسامبر1984 (آذر 1363)، ابر مسموم ناشي از نشت گاز سمي صنعتي خطرناکي، بر فراز شهر بوپال به حرکت درآمد که وخيم‌ترين حادثه صنعتي جهان نام گرفت. نوعي گاز سمي از کارخانه حشره‌کش‌سازي شرکت آمريكايي يونايتد كاربايد نشت کرد واين فاجعه چندين هزار کشته و بيش از ??? هزار بيمار برجاي گذاشت، که بسياري از آنها کاملاً معلولند و در شرايط دشواري زندگي مي‌کنند.

گاز سمي نخست خانه‌هاي نزديک را پوشاند. خيلي‌ها بلافاصله جان باختند، سپس ابري ضخيم همه اطراف را پوشاند. همه اهالي شهر در خيابان‌ها در حال خفگي بودند.

پس از فاجعه، رسوايي بزرگي بر سر موضوع مصونيت قضايي مديران شرکت يونيون کاربايد مطرح شد: هيچ مسئوليتي متوجه مديران آن نگرديد، گويا فاجعه طبيعي و غير قابل پيش بيني بوده است و مديران شرکت نمي‌توانسته‌اند هيچ اقدامي براي جلوگيري از بروز آن انجام دهند. در فوريه ???? ديوان عالي هند طرف آمريکايي را به پرداخت ??? ميليون دلار محکوم کرد، که ?? ميليون دلار آن را دفتر يونيون کاربايد در هند و ??? ميليون دلار آن را دفتر اصلي شرکت در آمريکا مي‌بايست پرداخت کند. از اين مبلغ ??? ميليون دلار آن را شرکت‌هاي بيمه پرداخت کردند. بازماندگان قربانيان اين فاجعه تنها مبلغ ?????روپيه ( تقريباً معادل ???دلار) غرامت دريافت کردند که در مقابل بيست سال درد کشيدن بسيار ناچيز است.

نشت گاز از اين کارخانه حشره‌کش‌سازي به کشته شدن دست کم ?? هزار نفر از سال ???? تا کنون منجر شده و هزاران نفر ديگر هنوز در اثر آن با مشکلات جسماني گريبانگير هستند. يونيون کاربايد در بوپال اکنون کارخانه‌اي متروکه است اما هنوز حدود ?? تن مواد سمي در محل باقي مانده‌است و شرکت يونيون کاربايد از زير تميزکاري محل حادثه شانه خالي مي‌کند. افراد زيادي براي حقوق قربانيان اين فاجعه شيميايي تلاش مي‌کنند
البته من نميخوام كه بگم  اين شركت خوب بوده يا بد   فقط هدفم  بازگويي حادثه بود و ...

اگر ميخواهيد داستان يكي از متولدان همان روزها را بخوانيد  به اين آدرس برويد

http://www.bashgah.net/pages-7128.html

اين است داستان عدل انسان امروزي

     هر روز هزاران فقير و بدبخت در سرتاسر دنيا به خاطر هوسهاي نفساني ديگران جان خود را تسليم پروردگار خود ميكنند  و كسي هم به فرياد اونها نميرسد 
اونوقت ما به فكر اينيم كه   كي از همه پولدارتره   كي از همه مقامش بالاتره   كي...

اي خداوند يكتا   ما بنده گنهكاريم
اما بگو كه ما  به جز تو ما كيو داريم

به اميد روز آزادي انسان از هوسهاي پست خود

نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
سحر (1389/05/03 9:15:18)
توي دنيا چقدر ظلم هست.


سارا ف (1389/03/19 15:58:45)
واقعا متاسفم واسه اين همه ظلم


مهرداد س (1389/03/19 14:35:51)
نشنيده بودم


 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM