BOSS Boss


تعداد بحث های ایجاد شده: 189
امتیاز بحث های ایجاد شده: 608

تعداد بازدید: 436
امتیاز بحث: 1

"" 9 مسئله عجيبي که درمورد خودتان نمي دانستيد؟ ""
1389/03/12

9 مسئله عجيبي که درمورد خودتان نمي دانستيد



) معده يک اسيد فاسد ترشح مي کند.


يک مايع بسيار خطرناک است که نيروهاي امنيتي هيچ فرودگاهي نمي تواند از شما جدا کند: اين مايع در معده تان قرار دارد. سلولهاي معده شما اسيد هيدروکلرويک ترشح مي کنند که ترکيبي فاسد و خورنده است که براي ضدزنگ کردن فلزات استفاده مي شود. اين ترکيب فلز را داغان مي کند اما لايه غشايي معده از اين ماده سمي در دستگاه گوارش محافظت مي کند تا غذاهاي شما را تجزيه کند.


2) وضعيت بدن بر حافظه تاثير مي گذارد.


سالگرد ازدواجتان را يادتان نمي آيد؟ اشکالي ندارد روي يک زانو خم شويد به يادتان مي آيد. خاطرات در حواس ما قرار گرفته اند. يک رايحه يا صدا يک خاطره خيلي دور از بچگي را برايتان زنده خواهد کرد. ارتباطات بين اين حواس و خاطرات آشکار يا گاهي مرموز هستند. يک تحقيق جديد به کشف اين ارتباطات کمک مي کند. خاطرات گذشته وقتي در حالت و وضعيت بدني مشابه قرار بگيريد سريعتر به ذهنتان مي رسد.


3) استخوان ها براي تنظيم موادمعدني بدن مي شکنند.


علاوه بر محافظت از اندام ها و عضلات بدن، استخوان ها به تنظيم سطح کلسيم در بدن نيز کمک مي کنند. استخوان ها حاوي فسفر و کلسيم هستند که دومي مورد نياز عضلات و اعصاب مي باشد. اگر ذخيره اين عنصر در بدن کم باشد، برخي هورمون هاي خاص باعث مي شود استخوان ها شکسته تا سطح کلسيم بالا رود تا جايي که به يک غلظت خاص و مناسب از اين عنصر در خارج سلولها برسيم.


4) بيشتر غذايي که مي خوريم براي مغز است.


مغز بااينکه فقط 2 درصد از وزن بدن را تشکيل مي دهد، 20 درصد از اکسيژن و کالري هاي آن را مي گيرد. براي تامين منابع کافي براي اين عضو مهم بدن، سه سرخرگ مغزي اصلي بطور مداوم اکسيژن به مغز پمپاژ مي کنند. هرگونه انسداد يا پارگي در يکي از اين رگ ها باعث گرسنه ماندن سلولهاي مغزي مي شود و موجب مي شود که عملکرد مغزي در آن ناحيه آسيب ببيند و منجر به سکته شود.



5) بلوغ ساختار مغز را تغيير مي دهد.


مي دانيم که تغييرا


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
BOSS Boss (1389/04/04 2:7:9)
بزرگي خدارو آدم ميتونه ببينه


سامانتا ... (1389/04/04 2:3:39)

خيلي جالب بود.

مخصوصا هشتمي.

فکر کنم اين از نظر متافيزيکي.به خاطر برخورد هاله ها با هم باشه.که اين حس ايجاد ميشه.



خزر محبت (1389/03/12 21:19:9)

من ميدونستم!!

ولي ياد آوري بعضي چيزا بد نيست

مرسي



 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM