نجوم
 
 
عالم Alem ...


تعداد بحث های ایجاد شده: 49
امتیاز بحث های ایجاد شده: 95

تعداد بازدید: 440
امتیاز بحث: 1

موجودات فضايي را جدي بگيريد !!!
1389/02/06

هشدار استيون هاکينگ در مورد موجودات فضايي



استيون هاوکينگ، استاد دانشگاه کمبريج بريتانيا هشدار داده است که احتمال وجود موجودات فضايي تقريبا قطعي است، اما انسان ها بايد از برقراري ارتباط با آنها خودداري کنند.



اين استاد رشته فيزيک نجومي در يکي از مجموعه برنامه هاي شبکه تلويزيوني "ديسکاوري" گفت اين فرض که در ديگر نقاط عالم هم حيات هوشمند وجود دارد، "بسيار منطقي است".



با اين حال او هشدار داده است که احتمال دارد اين موجودات بيگانه براي تامين منابع مورد نياز خود به کره زمين حمله کنند و سپس آن را ترک کنند.



آقاي هاوکينگ گفته است: "درصورتيکه موجودات فضايي به زمين بيايند، نتيجه آن مشابه سفر کريستف کلمب به قاره آمريکا خواهد بود که براي ساکنان بومي اين قاره پيامد مثبتي نداشت".



پروفسور هاوکينگ معتقد است که انسان ها به جاي اينکه سعي کنند با موجودات فرا زميني ارتباط برقرار کنند، بايد تمام تلاش خود را براي پرهيز از هرگونه ارتباطي با اين موجودات به خرج دهند.



او مي گويد: "ما بايد توجه مان را فقط به خودمان معطوف کنيم تا از تکامل حيات به آنچه که مطلوب ما نيست جلوگيري کنيم".



در گذشته عمليات اکتشافي در فضا صورت گرفته بود که در آن خطوط حکاکي شده بشر و نمودارهايي براي نشان دادن موقعيت سياره زمين در کهکشان به فضا فرستاه شده بود.



همچنين در مواردي پرتوهاي راديويي به اميد رسيدن به تمدن هاي بيگانه در ديگر سيارات به فضا فرستاده شده است.



پرفسور هاوکينگ گفت: "از نظر مغز رياضي من تنها اعداد، فکر کردن در مورد موجودات بيگانه فضايي را از نظر منطقي توجيه مي کنند".



او مي گويد چالش اساسي اين خواهد بود که اين موجودات بيگانه واقعا چه ويژگي هايي دارند.



اين برنامه احتمال وجود گونه هاي مختلفي از موجودات فرا زميني از جمله گياهخواران دوپا و شکارچيان زرد مارمولک شکل را مورد بررسي قرار مي دهد.



با اين حال پروفسور هاوکينگ معتقد است که بيشتر نمونه هاي حيات فرا زميني به احتمال زياد در حد ميکروبهايي با ساختار ساده هستند.



در مجموعه تلويزيوني "عجايب منظومه خورشيدي" که اخيرا در بي بي سي توليد شده است هم پروفسور "برايان کاکس" از دانشگاه منچستر معتقد است که احتمالا در درون منظومه خورشيدي ما انواع ديگري از حيات وجود دارد.



او مي گويد احتمالا در زير صفحه يخي که "اروپا"، يکي از قمرهاي ژوپيتر را تشکيل مي دهد هم اورگانسيم هاي زنده اي وجود دارند.



پروفسور کاکس مي گويد حتي در فاصله اي نزديکتر به زمين، يعني در کره مريخ هم شواهدي در دست است که احتمال وجود حيات در آنجا را تاييد مي کند.



اين استاد فيزيک معتقد است که در دهه هاي آينده و تنها پس از ارسال نسل بعدي فضا پيماهايي که از قابليت بيشتري براي جستجوي نشانه هاي حيات برخوردارند به اقمار ژوپيتر و بخش هايي از مريخ، مي توان از وجود حيات در ديگر کرات اطمينان حاصل کرد.


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
ونوس ؟؟؟ (1389/02/11 16:49:0)

کتاب ارابه خدايان در زميته موجودات فضايي بدک نيست هرچند که نميشه به اون نوشته ها اطمينان 100 درصد کرد ولي خوندنش خالي از لطف نيست

راستي MR.Alem دستتون بابت اين بحث درد نکته



 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM