نجوم
 
 
نستوه ؟؟؟؟

رتبه کاربر: کاربر مسدود شده
تعداد بحث های ایجاد شده: 40
امتیاز بحث های ایجاد شده: 111

تعداد بازدید: 388
امتیاز بحث: 2

پيامدهاي كشف حيات فرازميني چيست؟
1389/02/04

دانش - رويال سوسايتي لندن، اين روزها ميزبان كنفرانسي با موضوع حيات فرازميني است كه به بررسي رويدادهاي پس از كشف احتمالي موجودات زنده در خارج از زمين مي‌پردازد.
تدوين قانوني براي واكنش زميني‌ها پس از كشف اي.تي‌ها و سرنوشت احتمالي اديان و مذاهب روي زمين، از جمله مباحث مطرح‌شده در اين كنفرانس است.

آنتن‌هاي ماهواره‌اي فراواني روي زمين نصب شده تا به دنبال اثري از حيات در سياره‌هاي فراخورشيدي بگردند، اما معلوم نيست كه اگر اين پروژه‌ها موفق شوند و پيامي از بيگانگان فرازميني دريافت كنند،‌ چه بايد كرد. آيا بايد پيغام خوشامدگويي برايشان فرستاد؟ آيا قوانين و سياست‌هاي بين‌المللي در اين مورد وجود دارد؟

به گزارش نيچر، اخترشناسان و زيست‌شناساني كه در زمينه جستجوي حيات در ديگر سيارات فعالند، در مورد نبود قوانين كافي و سياست‌هاي اخلاقي در اين زمينه اظهار نگراني كرده‌اند.

مارتين دومينيك، اخترفيزيك‌دان در دانشگاه سنت‌اندروي انگلستان كه كنفرانس حيات فرازميني را در رويال‌سوسايتي لندن ترتيب داده، در اين مورد گفت: «هيچ دولتي در اين زمينه برنامه مشخصي ندارد. در حال حاضر تنها چهارچوب موجود براي مواجهه با موجودات فرازميني، پيش‌نويس سندي است كه پژوهشگران فعال در پروژه جستجوي هوش فرازميني (SETI) تهيه كرده‌اند. در اين پيش‌نويس پيشنهاد شده كه در صورت برقراري ارتباط با هوشمندان فرازميني، ابتدا نتايج با دقت تاييد و از صحت آنها اطمينان حاصل شود،‌ سپس در سراسر جهان اعلام شود و موكدا از پاسخ سريع و شتاب‌زده اجتناب شود.

دومينيك معتقد است سازمان ملل متحد نيز بايد سياست مشابهي را براي قانون‌گذاري هماهنگ در اين مورد در پيش بگيرد، چرا كه قانون‌گذاري در اين مورد براي تمام كشورهاي جهان بسيار لازم و ضروري است.

سيمون موريس، زيست‌باستان‌شناس در دانشگاه كمبريج درباره پيامدهاي يافتن حيات فرازميني هشدار داد. وي به نمونه‌هايي از هم‌گرايي در تاريخ تحول زيستي زمين اشاره مي‌كند كه در آن،‌ راه‌حل‌هاي كمي براي حل مشكلات سازمان‌دهي اجتماعي و حسي وجود داشته است. به اعتقاد وي، حس‌گرهاي فضايي‌ها مي‌تواند مشابه حس‌گرهاي زميني‌ها باشد،‌ حتي زندگي اجتماعي آن‌ها هم مي‌تواند به زندگي زميني‌ها شباهت داشته باشد،‌ درست مثل اين كه مورچه‌ها حمله مي‌كنند و غارت مي‌كنند و آدم‌ها هم مي‌جنگند و غارت مي‌كنند. وي مي‌گويد: «پس اگر اين تلفن زنگ زد،‌ نبايد به آن جواب داد».


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM