7
 
 
MaRy ...


تعداد بحث های ایجاد شده: 52
امتیاز بحث های ایجاد شده: 154

تعداد بازدید: 538
امتیاز بحث: 0

...جادوي هفت ...
1388/12/25




هفت، از ترکيب دو عدد سه و چهار ايجاد شده است که بنابر حکمت فيثاغورثي و زماني بسيار دورتر از آن، اعدادي خوش يمن شناخته ميشدند. به عقيده بابليان، مصريان و تمدنهاي باستاني ديگر، به وجود 7 سياره مقدس اعتقاد داشتند. در زبان عبري لغت قسم خوردن، به طور تحت اللفظي به معناي قرار گرفتن تحت نيروي 7 چيز است که برگرفته از هفت ميشي است که در پيمان ميان ابراهيم نبي و ابي ملک در بيرشيبا به آن اشاره شده است.

هرودوت نيز به يک قسم عربي اشاره کرده که در آن هفت سنگ به خون آغشته ميشوند. آفرينش جهان در هفت روز انجام شده، هفته هفت روز دارد، هفت حسن خداداد، هفت گناه کبيره، هفت مرحله در زندگي انسان، هفت طبقه بهشت و جهنم و مثالهاي بيشمار ديگري در ميان اديان، ملل و اعصار مختلف از جمله مصاديق حضور جادويي عدد 7 در زندگي و مرگ انسانها هستند.

تعدادي از مشهورترين 7 هاي جهان از اين قرارند:
 

هفت طبقه بهشت:




بر اساس آيات قرآن و مفسران احاديث، بالاترين درجه سعادت معنوي، ورود به طبقه هفتم بهشت است. مسلمانان به وجود هفت طبقه يا مرحله آمرزش و بهشتي شدن اعتقاد دارند. اين طبقات هفتگانه همانهايي هستند که حضرت محمد(ص) در شب معراج خود سوار بر “براق” آنها را طي نموده است.

هفت گناه کبيره:

هفت گناه کبيره، گناهاني هستند که در زمان تاريخ بسيار قديم رهبانيت مسيحي مشخص شده و در قرن ششم ميلادي توسط پاپ گرگوري اول يا گرگوري کبير در يک دسته قرار گرفته اند. اين گناهان عبارتند از : تکبر، طمعکاري، شهوت –در معناي تمايل بيش از حد يا نامشروع جنسي، حسادت، شکم پرستي که معمولا مستي نيز در آن منظور ميشود و تنبلي. هفت گناه کبيره از موضوعات مورد علاقه در وعظ و خطابه ها، نمايشنامه هاي اخلاقي و هنر اروپاي قرون وسطا بوده است.

هفت کلمه آخر:

هفت کلمه آخر، به آخرين جمله حضرت عيسي بر صليب اشاره دارد. اين کلمات از اين قرارند: ” خداي من، چرا مرا به خود واگذاشتي؟”

هفت علم انساني   ( علوم سبعه ) <


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
رويا ... (1390/09/22 15:8:57)
هفت سین!!!


مهسا. گلي (1389/02/10 14:31:19)
هفت خوان رستم راهم داريما


MaRy ... (1388/12/25 15:18:48)
هفت نت موسيقي

Do Re Mi Fa Sol La Si



MaRy ... (1388/12/25 15:17:53)

رنگين کمونم هفت رنگه



 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM