*Art*
 
 
tara moz


تعداد بحث های ایجاد شده: 27
امتیاز بحث های ایجاد شده: 12

تعداد بازدید: 536
امتیاز بحث: 0

شخصيت هاي ايراني
1388/12/24

در اين بحث به معرفي شخصيت هاي هنري ايران زمين ببردازيم...

نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
tara moz (1388/12/28 9:15:24)

?????? ?????? ????

?????? ?????? ???? ???????? ???????? ? ????? ???? ????? ???? ??? (?) (Society of students against Poverty) ???.

?? ?? ??? ???? ?? ????? ????? ??. ?? ????? ??????? ???? ???? ?????? ????? ???? ? ???? ???? ???. ?? ???? ??????? ?? ?? ???????? ??? ???? ? ?? ??? ???? ?? ????? ?????? ?????? ???????? ?????? ????? ??????? ????? ????? ?? ????? ??. ?? ?? ????? ?????? ?????? ?? ???? ??? ?????? ???? ??????? ?????? ????? ??? ? ?? ???



tara moz (1388/12/28 9:9:19)

محمود فرشچيان

فرشچيان متولد ? بهمن ???? در اصفهان است. پدر فرشچيان که نماينده فرش اصفهان بود با ديدن استعداد فرزندش، وي را به کارگاه نقاشي استاد حاج ميرزا آقا امامي برد.

فرشچيان پس از آموزش نزد استاد امامي و بهادري و دانش‌آموختگي از مدرسه هنرهاي زيباي اصفهان، براي گذراندن دوره هنرستان هنرهاي زيبا به اروپا سفر کرد و چندين سال به مطالعه? آثار هنرمندان غربي در موزهها پرداخت. بنا بر گفته وي در موزه‌هاي اروپا، اول کسي بود که وارد موزه مي‌شد با بسته‌اي از کتاب و قلم، و در نهايت آخر از همه، خود او بود که از موزه خارج مي‌شد.

پس از بازگشت به ايران، فرشچيان کار خود را در اداره کل هنرهاي زيباي تهران آغاز کرد و به مديريت اداره ملي و استادي دانشکده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران برگزيده شد.


محمود فرشچيان، هم اکنون در نيوجرسي آمريکا ساکن است و سفرهاي دوره‌اي و فصلي به ايران دارد.

فيلم مستندي نيز با عنوان عشق‌پرداز به کارگرداني محمد هادي کاوياني، با حضور استاد عزت الله انتظامي، پرويز پورحسيني و با صداي زيبا بروفه در نکوداشت او ساخته شده‌است که در آيين رونمايي کتاب پنجم استاد به نمايش در آمد. آخرين و پنجمين جلد از کتاب آثار "محمود فرشچيان" شامل تازه‌ترين آثار اين هنرمند از سوي انتشارات گويا شامل ??? اثر نگارگري و طراحي از تازه‌ترين آثار محمود فرشچيان در ??? صفحه رنگي با کاغذ گلاسه در سال ???? منتشر شده‌ است. ناصر ميرباقري ناشر اين کتاب درباره ويژگي‌هاي اين کتاب گفته‌است که اين کتاب در قطع رحلي سلطاني در ? رنگ، در جلدهاي مختلف چرمي، گالينکور با قاب مخصوص به خود روانه بازار شده که براي اولين بار در کتاب‌هاي آثار فرشچيان از رنگ متاليک نيز استفاده شده است.

منبع و اطلاعات بيتشر: http://fa.wikipedia.org/wiki/محمود_فرشچيان



tara moz (1388/12/28 9:2:48)

پوپک گلدره (زاده ? مرداد ???? - درگذشته ?? فروردين ????) يکي از هنرپيشه‌هاي ايراني بود.

فعاليت هنري را با بازي در نمايش «پل» آغاز کرد و در سال ???? در نماهنگ (ويدئو کليپ) «روياي زمين» ظاهر شد. او ضمناً در مجموعه تلويزيوني ساعت خوش (????) نيز بازي کرده بود. پوپک گلدره که با مجموعه ساعت خوش وارد کار بازيگري شد، بسرعت توانست شايستگي‌ها خود را در اين عرصه نشان دهد که اوج آن بادريافت جايزه بهترين بازيگر نقش اول زن براي فيلم سينمايي موج مرده، ساخته ابراهيم حاتمي‌کيا رقم خورد. ايفاي هنر در فيلم سينمايي سيندرلا، آخر بازي، سريال‌هاي تلويزيوني دنياي شيرين دريا، تئاتر شکارگاه ممنوع، ساعت خوش و... را در کارنامه‌اش دارد. پوپک بيشتر، حضور خود را مرهون بازي در سريال تلويزيوني «دنياي شيرين دريا» است. بازي او در «موج مرده» تحسين منتقدين را برانگيخت و جايگاه او را در سينما تثبيت کرد. شروع از برنامه? طنز «ساعت خوش» تا دريافت ديپلم افتخار جشنواره سينمايي فجر راهي است بس دشوار که وي با پشتکار فراوان طي نمود. از بازيهاي درخشان او مي‌توان سريال مرواريد سرخ و نرگس را نام برد. او که شهريور ???? در جريان يک حادثه رانندگي به حالت اغما رفته بود در بيمارستان مهر تهران بستري شد و در تاريخ ?? فروردين ???? پس از ? ماه به‌سر بردن در اغما درگذشت. وي در قطعه ?? (قطعه هنرمندان) بهشت زهرا به خاک سپرده شده‌است.

منبع و مطالعه بيشتر: http://fa.wikipedia.org/wiki/پوپک_گلدره

 



tara moz (1388/12/28 8:57:16)

باربد

 درباره زندگي اين هنرمند اطلاعات اندک و افسانه آميزي در کتاب‌هاي فارسي و عربي آمده است. منابع کهن‌تر او را اهل مرو دانسته‌اند ولي منابع تازه‌تر زادگاه او را جهرم ياد کرده‌اند.همچنين مسعودي از گفته ابن خردادبه او را اهل ري نام برده است. فارابي در کتاب موسيقي کبير، از فهليذ ياد مي‌کند که در زمان خسرو پرويز، پسر هرمز پادشاه فارس بوده است. ابن خردادبه درباره باربد مي‌نويسد: او از مردم ري بود و با سخناني موزون به همراه عود، براي خسرو آهنگ‌هايي مي‌ساخت که در آن، حوادثي را که ديگران جرأت بازگفتن آن را نداشتند، با زبان موسيقي و شعر بيان مي‌نمود، که از آهنگ‌هاي باربد در ستايش پادشاه ?? آواز بوده است.

باربد براي هر روزي از روزهاي هفته نواهايي ساخته بود که اين نواهاي هفتگانه به نام طرق الملوکيه معروف است. همچنين آهنگ‌هايي براي هر سي روز ماه که به نام سي لحن باربدي نام‌دار است.و هم ??? لحن به تعداد روزهاي سال نواي خاص ساخته بوده است. هنوز هم ميراث او در نام هاي گوشه‌هاي دستگاه‌هاي موسيقي ايراني امروزي بر جاي مانده است. او براي اولين بار دستگاه موسيقي را در جهان به نام سرود خسروانى خلق کرد.که آن به خسرو پرويز پادشاه،فرمانرواي ايران از 590 ميلادي تا 628 تقديم نموده بود. اختراع اغلب نغمات و ترانه‌هاي موسيقي را به وي نسبت مي‌دهند. گويند حوادث و اتفاقات مهم را باربد بصورت نغمات نغز و نواهاي دلفريب درآورده بسمع خسروپرويز ميرسانيده، مثلاً فوت شبديز اسب ويژه پرويز را که ديگران ياراي اظهار آن نداشتند وي بقالب نواي موسيقي ريخته و به عرض خسرو رسانيد. باربد چون شنيد که خسروپرويز در ياري رامشگران و نوازندگان ميکوشد خواست خويشتن را بدرگاه پرويز رساند ولي سرکش (رامشگر خاص پرويز) سالار بار را محرض آمد که از راه جستن باربد بدربار جلوگيري نمايد ولي باربد با رساندن نغمه‌هاي خود به گوش شاه او را شيفته آواز خود ساخت.

منبع و مطالعه بيشتر: http://fa.wikipedia.org/wiki/باربد



 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM