فتوشاپ
 
 
تموچين محمدي

رتبه کاربر: مدیریت ارشد سایت
تعداد بحث های ایجاد شده: 501
امتیاز بحث های ایجاد شده: 1042

تعداد بازدید: 653
امتیاز بحث: 4

آموزش فتوشاپ
1387/04/15

هر کس چيزي بلده و فکر ميکنه به درد ميخوره share کنه. لطفا اگر از سايتي مطلبي رو ميگذاريد حتما منبع اون رو هم ذکر کنيد ;)

نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
دنيــــــــــا (1389/09/18 0:18:19)

فعلا که 90 درصد کار ما با فتوشاپ شده روتوش عکس


درست کردن صورت


جلوه نور عکس


دستکاري چهره


ولي خوب خيلي مهم هستش کيفيت و نور خود عکس


عکس هاي بي کيفيت يا با نور بد رو واقعا سخت ميشه درست کرد



مسعود وطن خواه (1389/07/24 0:42:7)
جالب بود دستتون درد نکنه


دوستان گرامي  بزودي آکادمي مجازي ربو آماده پذيرش شما عزيزان خواهد بود . . .

با ما همراه باشد



سا را (1389/02/05 16:51:47)

مطالب خوبند ولي چرا عکسا نمي آن؟؟

خواهشا عکساشم بذاريد من نياز دارم بهش

ممنون



مارجانيكا ... (1387/07/29 9:35:0)

تبديل عکس رنگي به يک عکس قديمي و فرسوده

نرم افزار PhotoShop قابليت جالبي دارد به اين صورت که ميتوانيد عکس رنگي را که به تازگي گرفته ايد با تنظيماتي ساده به عکسي قديمي و فرسوده تبديل کنيد. براي چگونگي اين کار با ما همراه شويد.

در ابتدا فايل عكس خود را در فتوشاپ باز كنيد.
در اولين قدم بايد عكس را از حالت رنگي خارج كنيم.
براي اينكار ميتوانيد عكس را تبديل به Grayscale كنيم ولي با اين كار كل عكس به حالت سياه و سفيد تبديل ميشود و براي اينكه بر روي عكس كار كنيم مجبوريم دوباره آنرا به RGB تغيير دهيم. براي ابنكه اين كارها را انجام ندهيم از يك امكان ديگر فتوشاپ به نام Desaturate استفاده ميكنيم. براي اينكار از منوي Image گزينه Adjustment > Desaturate را انتخاب كنيد يا كليدهاي Shift+Ctrl+U را بفشاريد.
سپس به منوي فيلتر برويد و گزينه Noise > Add Noise را انتخاب كنيد. براي مقدار Amount عدد 30 را وارد نماييدو گزينه Monochromatic را تيك بزنيد و اطمينان حاصل كنيد كه Distribution بر روي Uniform تيك خورده باشد.
حالا كليد هاي Ctrl+L را بفشاريد و يا اينكه از منوي Image گزينه Adjustment > Levels را انتخاب كنيد. در پنجره اي كه باز ميشود در خانه اول Output Levels عدد 80 را وارد كنيد.
سپس كليد Ctrl+U را بفشاريد و يا اينكه از منوي Image گزينه Adjustment > Hue/Saturation را انتخاب كنيد. در پنجره اي كه باز ميشود گزينه Colorize را تيك بزنيد. سپس براي HUE مقدار 35 و براي Saturation مقدار 25 و براي Lightness مقدار 30- را وارد نمايد.
حالا طرح ما آماده شد. فقط براي اينكه كمي عكس از حالت خشني خود بيرون آيد يك بار افكت Blur را از منوي ****** > Blur اجرا كنيد.
__________________


تموچين محمدي (1387/06/06 9:13:10)

سلام دوستان . شما توي اين آموزش ياد ميگيرين که چطوري يه چارت سه بعدي رو توي فتوشاپ ترسيم کنين . البته اين چارتي که اينجا درست ميکنين بيشتر جنبه تزئيناتي داره تا کاربردي اما چون کار جالبي بود براتون گذاشتمش  .

در ابتداي کار با ابزار elliptical shape tool يك دايره بکشين :

 
 

 

حالت subtract رو از نوار ابزار انتخاب کنين . مثل عکس ( توي CS2 احتمالا سومي باشه ) :

 
 

 

خوب . با ابزار pen tool يه مثلث توي محيطي که ميبينين ايجاد کنين تا از دايره کم بشه :

 


تموچين محمدي (1387/06/04 17:35:11)

ساخت يک شبکه سه بعدي

مي خوايم در اين درس با ساخت يک شبکه سه بعدي آشنا بشيم. شما مي تونين از اين براي زيبا سازي کارهاي گرافيکيتون و يا پشت صحنه هاي تصويرتون (Background) استفاده کنين.

 

 

 اول شما قبل از هر کاري در پايين قسمت جعبه ابزار کارتان رنگهاي سياه و سفيد را مطابق شکل انتخاب ميکنيد.

 

 

 

 

 از راه File>New يک صفحه جديد ميسازيد (کليدهاي ميانبر Ctrl+N). ابعاد آنرا 400*400 پيکسل انتخاب نماييد و Resolution کار خود را دقت 72Pixels/inch بگذاريد. Mode کار خود را هم روي RGB Color بگذاريد. و Contents کار خود را بر روي Background Color انتخاب نماييد. حاصل کار شما چنين تصويري است:

از اين پس کل کادر بالا را فضاي کارمان فرض ميکنيم.

 

 حال مجدد از قسمت File>New فايلي با ابعاد 20*20 پيکسل و Contents را بروي transparent تنظيم نماييد. حال از قسمت جعبه ابزار Pencil Tool را انتخاب کنيد، و قطر مداد را سه پيکسل انتخاب نماييد، حال از منوي بالا يا همان منوي عنوان View>Fit on Screen و يا کليدهاي ميانبر Ctrl+0 را بزنيد. حال با ابزار مداد دو خط سفيد رنگ در قسمت بالا و چپ ترسيم نماييد. دقت کنيد که دو خط به يه اندازه باشن.

 

 

 از قسمت Select>All را انتخاب کنين و يا کليدهاي ميانبر Ctrl+A را بزنين. از قسمت Edit>Define Pattern را برگزينيد، اين کار باعث ايجاد يک الگو به مجموعه الگوهايمان ميشود. نامي براي آن مشخص و Ok را براي تاييد کار مي زنيم.

 

 

 براي ادامه کار به روي فايل اول خود برويد، از Layer>New Layer را بزنيد ( کليدهاي ميانبر Shift+Ctrl+N ). سپس از Edit>Fill را انتخاب کرده و در پنجره جديد الگو يا Pattern خود را انتخاب کنين.

Use: Pattern    Mode: Normal    Opacity: 100

 

 

 

 



تموچين محمدي (1387/06/04 9:49:40)

استفاده از ابزار pen (خودکار)براي جداسازي عکس:
در اين مقاله ما به شما آموزش مي دهيم که چگونه عکس اين پيرمرد را از پشت صحنه ي آن به زيبايي هر چه تمام تر جدا کنيد.

1.jpg



از جعبه ي ابزار فوتوشاپ ابزار خودکار(pen) را انتخاب کنيد. از گزينه هاي تنظيمات در بالا گزينه ي path mode در خارج از سه انتخاب ديگر را انتخاب کنيد.

2.jpg



در بالا سمت راست عمامه ي اين پيرمرد کليک کنيد براي به وجود آوردن اولين گره.

3.jpg



حالا روي نزديک ترين قسمت به محل قبلي کليک کرده و بدون رها کردن ابزار خودکار و بدون رها کردن کليک ، آن را به پايين بکشيد. اين کار باعث ايجاد يک خم بين دو گره مي شود.

4.jpg



حالا روي سومين قسمت نيز که داراي يک خميدگي تقريبا نوک تيز است کليک کنيد. در اين قسمت ما به پاک کردن قسمتي از عکس احتياج داريم مانند قسمت بعد که مي توان دستورالعمل جديدي را به کار گرفت. اين کار با فشردن کليد Alt روي کيبورد و کليک روي اين گره انجام مي شود. با اين کار قسمتي از عکس که مانند دسته بود ، پاک خواهد شد.

5.jpg



کليک را مانند عکس نگه داريد. اگر که به مرتب کردن آن قسمتي که مانند دسته شده ، در نيمه ي راه احتياج داريد ، کليد ctrl را فشار دهيد و موس را در حال کليک نگه داريد ، مانند دفعه ي قبل. کليد ctrl را در صفحه کليد فشار داده و همزمان با آن ، با انتخاب مستقيم ابزار به طور موقت ابزار خودکار را عوض کنيد.

6.jpg



7.jpg



8.jpg



9.jpg



10.jpg



يکدفعه شما ، تقريبا مسيري که مي تواند در نزديکي نقطه ي شروع باشد را پوشانده ايد. ابزار خودکار (pen) را روي نقطه ي شروع قرار دهيد. که آن به آيکون pen با يک "0" بر خواهد گشت . که نشان دهنده ي پايان مسير است.

11.jpg



Ctrl+ Enter را فشار داده تا به همان مرحله ، يعني در حال انتخاب قرار گفتن تمام مسير مشخص شده باز گردد.

12.jpg



حالا کليد هاي Ctrl+Shift+l را فشار داده تا انتخاب شما معکوس شود و سپس کليد Delete را روي صفحه کليد فشار داده تا پشت صحنه ي عکس حذف شود.

13.jpg


برگرفته از سايت: www.p30planet.com



تموچين محمدي (1387/06/04 9:48:26)

ساخت باتن هاي مديا پلير

 

خوب . ما قصد داريم در پايان اين آموزش عکس زير رو تحويل شما بديم . منتها با زحمت خودتون :

 
 

media_btn_1.jpg

 

براي شروع کار يه سند جديد در اندازه 300 در 300 پيکسل ايجاد کنين و توي لايه بکگراند اون يه گرادينت با رنگاي زير بکشين :

#84AAD9    and    #A4BFEA

 
 

media_btn_2.jpg

 

خوب ، حالا يه لايه جديد ايجاد کنين و نصف بالايي اون رو مثل شکل سلکت کنين و اون رو با رنگ سفيد پر کنين . مثل دوتا شکل زير :

 
 

media_btn_3.jpg

 
 
 

media_btn_4.jpg

 

خوب ، حالا لايه رو از حالت سلکت در بيارين ( Ctrl+D ) و opacity لايه رو برابر 31 قرار بدين . بعد از اين کار مسير زير رو اجرا کنين و فيلتر مربوطه رو مثل عکس با مقدار 2 روي اين لايه اعمال کنين :

filter->blur->Gaussian Blur

 
 

media_btn_5.jpg

 

تا اينجا بايد طرح شما مثل اين عكس شده باشه :

 
 

media_btn_6.jpg

 

حالا يه لايه جديد ايجاد کنين و به وسيله ابزارelliptical marquee tool و نگه داشتن کليد Shift يه دايره مثل شکل زير بکشين و محل قرار گرفتنش رو تو صفحه مثل شکل تنظيم کنين :

 
 

media_btn_7.jpg

 

حالا اين لايه رو با شماره رنگ زير پر کنين :

#5B87CE

 
 

media_btn_8.jpg

 

خوب ، حالا بدون اينکه سلکت دايره رو از دست داده باشين يه لايه جديد ايجاد کنين . foreground color فتوشاپ رو روي رنگ سفيد قرار بدين و ابزار Brush tool رو انتخاب کنين و تنظيمات اون رو مثل عکس انجام بدين :      

حالا منظقه اي رو که توي عکس زير سفيد شده رو با همين براش توي کارتون سفيد کنين . نياز نيست که دقيقا عين عکس



تموچين محمدي (1387/06/04 9:41:2)

ساخت انعکاس تصاوير:

?) گام نخست شما از راه File>New يک صفحه جديد ميسزيد (کليدهاي ميانبر Ctrl+N). ابعاد آنرا 400*400 پيکسل انتخاب نماييد.


photo shop

?)حال تصوير مورد نظر را که مي خواهيد شکل انعکاسي پيدا کند از قسمت File>Open و يا کليدهاي ميانبر Ctrl+O آدرس دهيد تا باز نمايد. من يه کوزه رو برا اين کار انتخاب کردم.


photo shop

?) احتمال دارد عکسهاي باز شده بر روي صفحه نياز به تغيير در سايز آنها باشد، براي اين کار شما از قسمت Edit>Transform>Scale را انتخاب کرده و به اندازه دلخواه در بياوريد.

?) اکنون از قسمت Layer>Duplicate Layer را انتخاب نموده، اگر خواستيد نامي براي آن انتخاب کنيد و OK نماييد، حا آنرا يک دور بچرخانيد يعني از Edit>Transform>Flip Vertical را بزنيد. سپس با استفاده از ابزار move_tool.gifMove Tool تصوير برعکس را به زير تصوير اوليه بکشانيد.


photo shop

?) اکنون براي زيبا سازي از Edit>Transform>Distort را انتخاب نموده و مانند شکل زير تغيير دهيد.


photo shop

?) براي تغيير اندازه ميتوانيد از Edit>Transform>Scale را انتخاب نموده و به اندازه دلخواه درآوريد.


photo shop

?) حال بايد از محو کاري استفاده کنيم تا انعکاس ما واقعي به نظر برسد، ابزار gradient_tool.gifGradient Tool/span> را انتخاب نموده و تنظيم رنگي آنرا مثل شکل بگذاريد. يعني اينکه دست چپ رنگ کار سفيد است و دست راست حالت Transparent يعني حالتي که هيچ رنگي نداشته باشه. حال ماوس را از پايين ترين نقطه انعکاس تا بالاترين نقطه انعکاس بکشيد و اکنون دکمه چپ ماوس را رها کنين، تا نتيجه کار اينگونه شود. به شکل زير:


photo shop


photo shop

?) در نهايت روي بالاترين لايه کليک و انتخابش کنين،اکنون از قسمت Layer>Merge Down را انتخاب کنيد يا کليدهاي ميانبر Ctrl+E را بزنيد، اين کار باعث ميشود دو لايه در هم تلفيق شوند.


photo shop


دريافت فايل PSD اين درس


منبع: www.schoolnet.ir


 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM