?... آيگين...? شکیبا


تعداد بحث های ایجاد شده: 160
امتیاز بحث های ایجاد شده: 335

تعداد بازدید: 454
امتیاز بحث: 5

حق با طبيعت است
1388/12/02

گياهي که به شما زيبايي؛جواني و نشاط مي بخشد.)

      اکليل کوهي به شکل درختچه اي کوچک به حالت خودرو و وحشي مي رويد و افتخاري که بايد ؛ به دست آورده است.

      پرنسس اليزابت ملکه مجارستان که هفتاد و دو سال داشت و مبتلا به نقرس و رماتيسم شده بود به کمک اکليل کوهي سلامت خود را بازيافت و به قدري دلربا و زيبا شد که پادشاه لهستان وقتي او را ديد عاشقش شد و از او تقاضاي ازدواج کرد.

اين واقعه در قرن چهاردهم روي داد و طبق داستاني که بر سر زبان هاست ملکه مجارستان نسخه ي استفاده از اکليل کوهي را از فرشته اي ياد گرفت و بکاربرد که به نام آب ملکه مجارستان معروف شد.

     آب ملکه مجارستان که هنوز هم به(( نام لودولارن دو هنگري)) معروف است  داراي اسانس اکليل کوهي است که در عرق تقطير شده است . اين نوشيدني گياهان معطر ديگري مثل مرزنگوش و لاواند دارد که امروز هم خواص ضد رماتيسم آنرا به طور علمي شناخته اند ؛ يقينا به همين علل است که ملکه ي مجارستان با مصرف اين اکسير دردهايش تمام شد و جواني و نشاط خود را بازيافت (( آب ملکه ي مجارستان )) با خواص افسانه اي خود و اينکه پدر خوانده اش فرشته اي بوده است بعدها اهميت فراواني بخود گرفت و شهرت جهاني يافت . مي گويند ((مارکيز دو وينيه)) دلباخته و مفتون اکليل کوهي شد و به دخترش نوشت : (( من مفتون و دلباخته اکليل کوهي    شدم زيرا تمام دردهاي مرا بر طرف کرد . تنها (( مادام دو وينيه )) نبود که مجذوب اکليل کوهي شد بلکه (( اودو هنگري)) علاوه بر آنکه براي معالجه ي نقرس ورماتيسم اکسيري بود که زنان از کار افتاده ومردان سالخورده ي ناتوان هم براي تجديد قواي جواني از آن کمک ومي گرفتند.

    اين گياه شفا بخش براي معالجه رماتيسم؛فلج؛ سستي اعضا ؛ تشنج ؛ و همچنين اختلالات عصبي و تنفسي ؛نارسايي کبد و کيسه صفرا و حتي ناتواني جنسي مفيد و موثر است.

    پس اکليل کوهي جاي ممتازي در آشپزخانه دارد و براي سوسها و گوشت کباب بايد آنرا مصرف کرد. بعضي از عسلهايي که در جنوب فرانسه به عمل مي آيد چون زنبورهاي عسل بر روي گلهاي اکليل کوهي نشسته و شيره آنرا مکيده اند داراي قمقدار زيادي خواص اکليل کوهي است.

   از اکليل کوهي مثل آويشن مي توانيد دم کرده و چاي سفيدي تهيه کنيد. پنج گرم اکليل کوهي را در يک فنجان آب جوش دم  کنيد و بنوشيد تا اثرات آنرا دريابيد . توصيه من به اشخاص شکم پرست آن است که شراب اگليل کوهي بنوشند.براي تهيه اين شراب کافي است پنجاه گرم اکليل کوهي را در يک بطري شراي ((بردو)) چندين روز بخيسانيد و با هر


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
فرهـــــــاد ... (1388/12/20 10:26:7)
+


ahura persia (1388/12/03 23:51:37)
جالب بود بازم از اين بحث ها بذاريد

+


سانتا .... (1388/12/02 23:17:42)

مرسي هميشه از اين بحث هاي پزشکي بذاريد

+دادم



?... آيگين...? شکیبا (1388/12/02 17:55:36)

خواهش ميکنم



مهسا. گلي (1388/12/02 15:5:31)

ازخانم دكترايگين تشكرات لازم راداريم

مرسي خانم خيلي علمي بود

من خودم به شخصه جزواشخاصي هستم كه به داروهاي گياهي علاقه فراوان دارم ودم كرده وجوشاند هاي مختلف رابراي هردردي كه درمن عارض مي شود به صدها امپول وقرص ترجيه مي دهم

ممنون بازهم برايمان بنويسيد خانم دكترايگين



مهدي بيات (1388/12/02 14:1:55)
چقدر جالب ، ممنون آيگين خانم +


 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM