شیراز
 
 
فرشته


تعداد بحث های ایجاد شده: 11
امتیاز بحث های ایجاد شده: 31

تعداد بازدید: 556
امتیاز بحث: 3

تصادف مرگبار اتوبوس دانشجويان در جاده شيراز -اصفهان
1388/07/28

تصادف مرگبار اتوبوس دانشجويان در جاده شيراز ـ اصفهان
خروج يک دستگاه اتوبوس خط کرج ـ شيراز از مسير خود که پس از تخريب گارد ريل به راه مخالف وارد شد و برخورد با اتوبوس حامل دانشجويان ـ که از شيراز به سمت مرودشت در حال حرکت بود ـ سبب برخورد شديد همراه با انفجار و منجر به مصدوم شدن 41 نفر و ...

سرويس اجتماعي - در حادثه رانندگي صبح امروز بين دو دستگاه اتوبوس در مسير اصفهان به شيراز در کيلومتر 10 جاده شيراز ـ اصفهان در نقطه چشمه بيدي، شماري از دانشجويان جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، خروج يک دستگاه اتوبوس ـ که از کرج  به سمت شيراز در حال حرکت بود ـ از مسير خود و سپس تخريب گارد ريل توسط اين اتوبوس و ورودش به مسير مخالف، منجر به برخورد با اتوبوس حامل دانشجويان دانشگاه علوم تحقيقات فارس ـ که از شيراز به سمت مرودشت در حال حرکت بود ـ شد که متاسفانه در اثر اين برخورد، هفت نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند.

بر پايه اين گزارش، بنا بر اعلام مرکز فوريت‏هاي پزشکي دانشگاه علوم پزشکي شيراز و همچنين گزارش‌هاي مردمي، بر اثر اين حادثه تاکنون سه تن از دانشجويان و راننده اتوبوس حامل آنها و همچنين سه تن از سرنشينان اتوبوس مقابل کشته و 37 نفر مصدوم اين حادثه نيز به بيمارستان‏هاي شيراز انتقال داده شده‌اند.

مرکز اورژانس شيراز هم اعلام کرد: با توجه به اين که شماري از مصدومان توسط مردم و گروه‏هاي امدادي ديگر به بيمارستان‏ها انتقال داده شدند، احتمال افزايش آمار مصدومان هست. همچنين آخرين گزارش‌ها از شيراز حاکي از وخيم بودن حال دو تن از دانشجويان در اين حادثه است.

گفتني است، دانشگاه علوم تحقيقات استان فارس در فاصله 70 کيلومتري شمال شرق شيراز و در جاده سد درودزن قرار دارد که هر روز چند دستگاه اتوبوس وابسته به بخش خصوصي، کار جابجايي دانشجويان به شيراز و برعکس را انجام مي‌دهند.

تکميلي: بنا بر آخرين گزارش‌ها، شمار کشته شدگان حادثه رانندگي صبح امروز محور شيراز ـ اصفهان به پنج نفر افزايش يافت و مصدومان نيز 41 نفر اعلام شدند که در بيمارستان‌هاي شهيد رجايي و نمازي شيراز بستري شده‌اند. البته مسئولان اورژانس فارس گفته‌اند که به دليل وخامت حال برخي از مصدومان، احتمال افزايش تعداد کشته‌هاي اين حادثه وجود دارد.

همچنين بر پايه گزارش پليس راه محور جاده‌اي شيراز به اصفهان که بر اثر اين حادثه بسته شده بود، اکنون باز شده و رفت‌وآمد در آن جريان دارد.

در عين حال، دکتر عبدالله جاسبي، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با ابراز تأسف عميق و همدردي با خانواده‌ سه دانشجوي از دست رفته و شفاي عاجل آسيب ديدگان، كميته‌اي را به رياست رئيس منطقه يك دانشگاه آزاد اسلامي براي بررسي موضوع، پيگيري و برخورد قاطعانه با مقصران حادثه تشكيل داد. اين كميته وظيفه دارد بر روند معالجه، ابراز همدردي با خانواده‌ آسيب ديدگان، ضمن همكاري با نيروي انتظامي و پليس، با مقصران اين حادثه برخورد كند.

همچنين سرهنگ احمدي، رئيس پليس راه استان فارس در گفت‌وگوي تلفني با ايسنا گفته است: علت حادثه توسط کارشناسان پليس راه در دست بررسي است و نتايج آن در حال جمع بندي نهايي است و اميد مي‌رود تا ساعتي ديگر، علت اين حادثه و نتيجه بررسي‌هاي کارشناسي حادثه منتشر شود.

صمد رجاء، معاون عمراني استانداري فارس، حسن دلگشا مدير کل آتش نشاني و دکتر ابوالفضل ‌هاشمي، جانشين اورژانس شيراز نيز در دقايق نخست حادثه با حضور در صحنه تصادف از نزديک بر عمليات کمک‌رساني نظارت مي‌کردند.


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
RoXaNa M (1388/11/17 23:15:17)

khoda rahmateshoon kone



شيدا شیرازی (1388/11/17 23:11:10)
خدا رحمتشون کنه...


فرهـــــــاد ... (1388/11/08 20:31:27)
khoda sabr be khonevadehashon bede 


دانش امیری (1388/09/07 18:34:45)
خدا رحمتشون کنه
ما که کارمون با دانشگاه مرودشت تموم شد
خدا به بقيشون رحم کنه


عالم Alem ... (1388/08/28 20:25:0)
دروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووود
خدا هر چي راننده ي معتاده از رو زمين برداره . البته نه به اين شکل که ديگران هم ...


صادق ت (1388/08/28 20:18:50)
خدا رحمتشون کنه


امير پیروزان (1388/07/29 8:41:46)
manam onja bodam kheyli vahshat nak bood


سياوش شمس (1388/07/29 0:46:39)
خدا رحمتشون کنه


سامانتا ... (1388/07/29 0:8:54)

امروز يکي از بچه ها ميگفت

دوست پسرش شب قبل تا نيمه شب داشته باهاش حرف ميزده صبح خواب ميمونه نميرسه به اتوبوس.

عمرش به دنيا بوده.

به قول مريم جوون خدا به خانواده هاشون صبر بده.

براي شادي روح اون خدابيامرز ها هم صلوات بفرستين.

اللهم صل علي محمد وآل محمد و عجل فرجهم.



?مريم? (1388/07/28 22:46:15)
خدا به خانوادهاشون صبر بده 


 1 2  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM