هيرو


تعداد بحث های ایجاد شده: 25
امتیاز بحث های ایجاد شده: 71

تعداد بازدید: 440
امتیاز بحث: 4

بدترين شهرهاي جهان از نگاه رويترز
1388/05/17

فهرست‌هاي ده‌تايي در ادبيات و ژورناليسم دنياي مدرن، نماد ليستي از بهترين‌ها و برترين‌هاست و کمتر پيش آمده که به بدترين بپردازد؛ از جمله فهرست جديد «رويترز» براي 10 نقطه از جهان که شما را از رفتن به آنجا نهي مي‌کند!

مقام اول متعلق است به بندر مورثبي در گينه‌نو که به طور متوسط 115 مورد جديد از ابتلا به ايدز را ماهيانه گزارش مي‌کند! بيکاري، دزدي و آدم‌ربايي در پايتخت گينه‌نو بيداد مي‌کند!

http://salijoon.info/mail/880512/shahr/1.jpg

مقام دوم به شهر لينفن در چين مي‌رسد با بيشترين آلودگي هوا، در جوار صنايع غير اصولي و معادن بزرگ ذغال سنگ که ابري از غبار مسموم کک و آلاينده هاي هوا آسمانش را هميشه تيره نگاه داشته است!

http://salijoon.info/mail/880512/shahr/2.jpg

مقام سوم به شهر بوجمبورا در جمهوري برونئي در شرق آفريقا تعلق دارد که فساد و وضع نابسامان اقتصادي آن، پايين‌ترين نرخ رشد اقتصادي جهان را برايش به ارمغان آورده است و شهره به نسل کشي و کشتارهاي دسته جمعي است!

http://salijoon.info/mail/880512/shahr/3.jpg

مقام چهارم متعلق است به پيونگ يانگ در کره شمالي، به عنوان شهري که عليرغم ظاهرش، در باطن رژيم مديريتي و حکومتي استبدادي داشته و فقط يک شبکه راديو و تلوزيون تحت مراقبت‌هاي شديد حکومتي دارد و حتي دوچرخه‌سواري نيز در اين شهر به دلايل سياسي! ممنوع است!

http://salijoon.info/mail/880512/shahr/4.jpg

مقام پنجم در کمال ناباوري متعلق است به اوکلاهما در ايلات متحده و به خاطر بيشترين مخاطرات بلاياي طبيعي. اين شهر در کريدور معروفي که بيشترين گردبادهاي موسمي در آن مي‌وزد، در ماه‌هاي مارس تا آگوست بيشترين ريسک مسافرت را دارد!

http://salijoon.info/mail/880512/shahr/5.jpg

شهر چرنوبيل در اوکراين هنوز تبعات آلودگي‌هاي راديواکتيويته در دهه نود قرن بيستم را به دوش مي‌کشد و با مناطق خالي از سکنه و رودخانه‌ها و درياچه‌هاي آلوده‌اش مقام ششم را به خود اختصاص داده است.

موگاديشو در سومالي به عنوان بي‌قانون‌ترين شهر هرت جهان! پس از فروپاشي قدرت مرکزي در دهه پاياني هزاره دوم و استقرار واحدهاي حافظ صلح، مدت‌هاي مديدي است که در رتبه هفتم، از همه برشورهاي توريستي و مسافرتي حذف شده است.

http://salijoon.info/mail/880512/shahr/7.jpg

ياکوتسک در روسيه با طبيعتي سرد و منجمد کننده و فاصله‌اي بسيار دور از مسکو (شش قاچ ساعتي در معيار ساعت جهاني) در تمامي طول سال با دمايي در حدود 32 درجه زير صفر! به درستي سردترين منطقه مسکوني جهان لقب گرفته و در مقام هشتم، فقط در صورت افت دما به کمتر از ميزان يادشده، کودکانش مجاز به تعطيل مدارس هستند!

http://salijoon.info/mail/880512/shahr/8.jpg

نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
صادق ت (1388/06/20 16:35:36)
خيلي نامرديه


 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM