ahura persia


تعداد بحث های ایجاد شده: 213
امتیاز بحث های ایجاد شده: 164

تعداد بازدید: 568
امتیاز بحث: 0

انفولانزاي خوکي
1388/05/05

همه چيز در مورد
انفولانزاي خوکي

نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
ahura persia (1388/05/05 18:13:27)

شيوع اينترنتي آنفلوآنزا


در حالي که آنفلوآنزاي خوکي در صدر خبرهاي سايت‌هاي اينترنتي قرار دارد شيوع اين بيماري در شبکه‌هاي اجتماعي شکل ديگري به خود گرفته است. اپيدمي آنفلوآنزاي خوکي در شبکه معروف twitter بسيار سريع‌تر و کشنده‌تر بوده است. گوگل هم دست به ايجاد نقشه آنلايني از نحوه انتشار اين بيماري در جهان زده است.


وب سايت «flu trend» گوگل با اين ايده که افراد مبتلا گرايش بيشتري به جست‌وجوي اطلاعاتي درباره اين بيماري دارند، افزايش جست‌وجوها در چند ايالت ديگر مکزيک را نشانه گسترش آنفلوآنزا در اين کشور دانسته است.


نوعي سلاح بيولوژيكي


«ديويد واتسون»، تحليلگر در مقاله‌اي كه در پايگاه خبري، پريزن پلنت (Prison Planet) به چاپ رسانده است، با اشاره به آنفلوآنزاي خوكي در جهان نوشت: شواهدي وجود دارد مبني بر اينكه آنفلوآنزاي خوكي مكزيك نوعي سلاح بيولوژيكي است.


در مقاله‌اي كه در پايگاه خبري پريزن پلنت منتشر شده است با اشاره به آنفلوآنزاي خوكي در جهان آمده است: شواهدي وجود دارد مبني بر اينكه آنفلوآنزاي خوكي مكزيك نوعي سلاح بيولوژيكي است. البته هنوز زود است كه در اين باره به نتيجه قطعي دست يافت. سازمان بهداشت جهاني و دولت آمريكا اين ادعاها را سريعا تكذيب كرده‌اند.


وي با تاكيد بر اينكه آنفلوآنزاي خوكي نوع جديدي از ويروس است كه از ادغام ويروس انساني، مرغي و خوكي به‌دست آمده است نوشت: تاكنون هيچ موردي از ابتلاي خوك‌ها به ويروس آنفلوآنزاي نوع A گزارش نشده است. بر اساس گفته‌هاي يكي از منابع «وين مدسن»، از مقامات سابق سازمان امنيت ملي، يكي از دانشمندان ارشد سازمان ملل كه شيوع ويروس مهلك «ابولا» در آفريقا، و قربانيان ويروس ايدز را بررسي كرده است، اعلام كرده كه ويروس آنفلوآنزاي نوع داراي برخي «بردارهاي» تبديلي است كه نشان مي‌دهد اين نوع از آنفلوآنزا( A H1N1) در تأسيسات نظامي و به‌عنوان‌ نوعي اسلحه بيولوژيكي توليد شده‌ است.


مدسن ادعا مي‌كند كه منبع وي و منبعي ديگر در اندونزي متقاعد شده‌اند كه توليد نوع انساني اين ويروس منجر به شيوع اين بيماري در مكزيك و بخش‌هايي از آمريكا شده است.



ahura persia (1388/05/05 18:12:3)

مکزيک


در شهر مکزيکوسيتي شيوع اين بيماري چهره زندگي را کاملا تغيير داده است. رستوران‌هاي مکزيکي به حالت تعطيلي درآمده‌اند و عدم بازگشايي مدرسه‌ها موجب شده مادران با کودکانشان در محيط کار حاضر شوند.


قيمت آب و مواد غذايي اصلي بشدت افزايش يافته و مردم معتقدند فروشندگان پول ترس از مرگ را روي قيمت کالاهايشان کشيده‌اند. صابون در فروشگاه‌هاي اين کشور تنها در صورت خريد چند قلم جنس ديگر به مشتريان عرضه مي‌شود. خانواده‌هاي مکزيکي زيادي دارو انبار مي‌کنند تا در صورت ابتلاي اعضاي خانواده بتوانند جان او را حفظ کنند. پليس تاکنون 13 نفر را به جرم ايجاد بازار سياه ماسک‌هاي بهداشتي دستگير و حزب سبز اين کشور از اين بيماري به عنوان ابزار انتخاباتي استفاده کرده است.


آمريکا


مردم آمريکا که پيش از شيوع اين بيماري نيز درگير بحران بودند با ترسي جدي‌تر از ورشکستگي و بي‌خانماني روبه‌رو شدند.


به دنبال اظهارات وزير بهداشت رژيم صهيونيستي مبني بر حرام بودن خوک براي يهودي‌ها و پيشنهاد وي براي تغيير نام اين بيماري به آنفلوآنزاي مکزيکي، سفير مکزيک از اين کشور شکايت کرد. اما آمريکايي‌ها به بهانه حفاظت از خوک‌ها از اين پيشنهاد طرفداري کردند.


اين در حالي است که نه تنها 4 هزار مدرسه در اين کشور تعطيل شدند بلکه نگراني‌ها درباره ابتلاي رئيس‌جمهور اين کشور بالا گرفته است، زيرا اوباما تنها چند روز پيش از اعلام دولتي شيوع آنفلوآنزاي خوکي از سفر مکزيک بازگشته بود. اگرچه مقامات کاخ سفيد از سلامت وي خبر دادند اما يکي از همراهان اوباما در سفر مکزيک هم‌اکنون تحت مداواست.



ahura persia (1388/05/05 18:11:27)
حاشيه‌هايي از آنفولانزاي خوکي
به دنبال اظهارات وزير بهداشت رژيم صهيونيستي مبني بر حرام بودن خوک براي يهودي‌ها و پيشنهاد وي براي تغيير نام اين بيماري به آنفلوآنزاي مکزيکي، سفير مکزيک از اين کشور شکايت کرد. اما آمريکايي‌ها به بهانه حفاظت از خوک‌ها از اين پيشنهاد طرفداري کردند.

وطن امروز: ترس از آنفلوآنزاي خوکي که به سرعت به مهم‌ترين خبر بسياري از رسانه‌هاي گروهي تبديل شد و رکود اقتصادي،‌ جنگ و کشتار و بسياري خبرهاي ديگر از اقصي نقاط جهان را تحت تاثير قرار داد،‌ بيشتر از ميزان واقعي شيوع اين بيماري است.


شيوع اين بيماري تاکنون در 16 کشور دنيا گزارش شده و به اذعان سازمان بهداشت جهاني وارد مرحله پنجم شده است. اين بيماري علاوه بر آنکه موجب تعطيلي اماکن عمومي از جمله مدارس و کليساها در مکزيک و آمريکا شده، حواشي ديگري نيز به دنبال داشته است.


در بسياري از فرودگاه‌هاي جهان مسافران از زير دروازه‌هاي حساس به دماي بدن عبور مي‌کنند تا هرگونه مورد مشکوکي به دقت بررسي شود. در اين ميان سود کلاني نصيب کارخانه‌هاي ماسک‌سازي تايوان شده است که با استخدام نيروي کار اضافي توليد خود را افزايش داده‌اند.



ahura persia (1388/05/05 18:10:25)
گسترش آنفولانزاي خوکي در سرتاسر جهان
با توجه به اينکه در هر ساعت، حدود نيم ميليون نفر در جهان مشغول سفر هوايي هستند، زمينه بسيار مناسبي براي شيوع اين بيماري جديد وجود دارد.درهمين رابطه، باراک اوباما رييس جمهوري امريکا نيز ضمن ابراز نگراني از شيوع اين بيماري خواستار مقابله هرچه سريع‌تر براي جلوگيري از همه گيرشدن ويروس آنفولانزاي خوکي شد.
با توجه به شيوع شديد آنفولانزاي خوکي در جهان، سازمان بهداشت جهاني درجه هشدار مربوط به آن را افزايش داد.

به گزارش فردا از لندن، در پي شيوع گسترده آنفولانزاي خوکي در جهان و افزايش تلفات آمار آن، بنابر تصميم اتخاذ شده در جلسه کارشناسان ويژه سازمان بهداشت جهاني در ژنو سوئيس، درجه هشدار و احتمال ابتلا به اين بيماري از درجه 3 به درجه 4 ارتقا يافت.

جدول مورد استفاده سازمان بهداشت جهاني خطر گسترده بيماري هاي واگيردار در سطح جهاني را از 1 تا 6 درجه بندي کرده است که هشدار درجه 6 به معني قابليت انتقال سريع عامل يک بيماري و انتشار آن در دست کم دو منطقه در جهان است.

با توجه به اينکه در هر ساعت، حدود نيم ميليون نفر در جهان مشغول سفر هوايي هستند، زمينه بسيار مناسبي براي شيوع اين بيماري جديد وجود دارد.

به نوشته بي بي سي، آنفولانزاي خوکي، بيماري است که خوک ها آن مبتلا شده ولي بدليل تشابه ساختار بدن انسان با خوک، انسان ها نيز به آن دچار مي شوند.

راه انتقال اين بيماري از طريق هوا و مجراي تنفسي است.

گفتني است که اين بيماري ارتباطي با تماس نزديک به خوک و يا حتي خوردن گوشت خوک در کشورهاي غربي ندارد؛ از اين رو احتمال شيوع آن در ديگر نقاط جهان نيز منتفي نيست.

چگونه مراقبت کنيم؟

آنفولانزاي خوکي همانند ديگر انواع سرماخوردگي مي باشد؛ به شدت توصيه مي شود که مکررا دست هاي خود را به خوبي با آب و صابون و يا هر ماده تميز کننده استاندارد ديگري بشوئيد.

تا کنون، تحقيقات در مورد نحوه انتقال اين ويروس تکميل نشده است؛ با اين حال از هرگونه تماس با افرادي که سرما خورده اند جلوگيري کنيد.

تنها راه جلوگيري از سرايت اين بيماري، انجام و تشديد مراقبت هاي لازم است.

علائم

اين آنفولانزا همانند ديگر سرماخوردگي، همراه با سردرد، گلودرد،کوفتگي عضلاني، درد مفاصل، تب و لرز و گاها تهوع و اسهال مي باشد.

اين بيماري در صورت اقدام به موقع، قابل درمان است و سازمان بهداشت جهاني نيز داروي «تامي فلو» را براي آن تا کنون پيشنهاد کرده است.

به نوشته گاردين، مرکز اين بيماري در مکزيک بوده است و عمده افرادي که از مکزيک بازگشته آن، تحت مراقبت قرار گرفته اند.

152 کشته، موارد مشکوک فزاينده

تا کنون، 1995 نفر در مکزيک مشکوک به اين بيماري هستند که 26 نفر آنان به طور قطعي آنفولانزاي خوکي گرفته اند. 152 نفر نيز در مکزيک جان خود را از دست داده اند.

هم چنين 3 نفر در گواتمالا،12 نفر در کلمبيا، 1 نفر در پرو،2 نفر در برزيل، 8 نفر در شيلي، 1 نفر در آرژانتين در ميان کشورهاي آمريکاي لاتين، مشکوک به آنفولانزاي خوکي هستند.

در ايالات متحده آمريکا نيز 17 نفر تحت مراقبت هستند و 64 نفر به آن مبتلا شده اند. 6 نفر نيز در کانادا به اين مريضي گسترده دچار شده اند.

در انگلستان نيز 2 نفر قطعا آنفولانزاي خوکي گرفته و 21 نفر تحت مراقبت هستند.

در ميان ديگر کشورهاي اروپايي نيز، 4 نفر در ايرلند، 5 نفر در فرانسه، 40 نفر اسپانيا، 1 نفر در يونان،  12 نفر در دانمارک، 13 نفر در سوئد، 5 نفر در چک، 5 نفر در آلمان در قرنطينه به سر مي برند.

هم چنين 2 نفر نيز در اسپانيا آنفولانزاي خوکي گرفته اند.

دو نفر نيز در سرزمين هاي اشغالي به اين مرض مبتلا شده است و يک نفر


ahura persia (1388/05/05 18:9:12)
مشاهدات و تجربيات اينجانب از بيماري آنفولانزاي خوكي در كشور غنا در غرب آفريقا و كشور كنيا در شرق آفريقا طي هفته هاي اخير، بخصوص مشاهده مستقيم خانواده اي مبتلا به اين بيماري كه از كشور هند وارد كنيا شده بودند، اينجانب را بر آن نمود تا تجربيات عملي كسب شده از اين بيماري را به همراه آخرين اطلاعات علمي از بزرگترين مركز مبارزه بيماري هاي واگيردار در جهان (C.D.C) يا
( Center for Disease Control and Prevention) پس از ترجمه در اختيار هموطنان عزيز بخصوص مردم خونگرم و مهمانواز مازندران كه اين ايام ممكن است ميزبان توريستهايي از كشورهاي خارجي باشند قرار دهم. لازم است خدمت هم استاني هايي عزيز عرض نمايم مطالب و دستورات ارائه شده ذيل مطابق با رهنمودها و دستورات مركز جهاني مبارزه با بيماريها( CDC) در مناطق با شيوع بالا مي باشد و اين بشارت و اطمينان كه اين بيماري مانند هر بيماري ويروسي آنفولانزايي ديگر قابل علاج مي باشد. اما رسالت پزشكي ما آموزش و انتقال همه نكات از يك بيماري به مردم عزيزمان مي باشد. ولو اينکه هرگز با ان مواجه نشويم. زيرا دانستن خوب است و توانستن بهتر است.

1- ويروس H1N1 چيست؟
اين ويروس از آنفولانزاي تيپ A مي باشد كه اولين بار در سال 1918 ميلادي در آمريكا شناخته شد و پس از يك دوره طولاني در آوريل 2009 (سال جاري) مجدداً اين بيماري به نام Swine flu يا آنفولانزاي خوكي با شكل، قدرت و توانايي بيماريزايي متفاوت از گذشته در ايالات كاليفرنياي جنوبي از كشور آمريكا گزارش گرديد و پس از آن به سرعت كشورهاي مكزيك، كانادا و كشورهاي اروپايي نيز مواردي از ابتلا به اين بيماري را گزارش نمودند. اگر چه Swine flu آنفولانزاي خوكي نام گرفته، اما اين به آن معني نيست كه اين بيماري از خوك به انسان انتقال مي يابد بلكه در آزمايشات بعمل آمده از اين ويروس مشخص شده كه تعدادي از ژن هاي آن شبيه به آنفولانزاي ويروسي مي باشد كه در خوك هاي شمال آمريكا يافته اند. در عين حال بدليل شباهت بروز اين آنفولانزا در خوك هاي اروپا و آسيا و مرغان و انسان ها، دانشمندان آنرا يك آنفولانزاي ويروسي چهارگانه نام نهاده اند.
قدرت بيماري زايي اين ويروس 3 برابر ويروس آنفولانزاي معمولي بوده و بيشترين شيوع آن در فصل سرد مي باشد. انتقال آن از انسان به انسان مي باشد (نه حيوان به انسان) معمولاً قسمت فوقاني سيستم تنفسي را درگير مي نمايد و تنها در 1 تا 2 درصد مي تواند منجر به مرگ شود كه دلايل آن ذكر خواهد شد.

2- آخرين وضعيت بيماري در جهان چگونه است؟
بنا بر گزارش WHO (سازمان بهداشت جهاني) و CDC اين بيماري در مرحله پاندميك يعني همه گيري جهاني مي باشد و بيماري در فاز 6 مي باشد. اين بدان معني است كه جهان و تمام قاره ها در راه اين بيماري طي ماه هاي آينده مي باشند و اين بيماري همه كشورها را طي خواهد نمود و هيچ كشوري از اين بيماري در امان نخواهد بود. در حال حاضر 90 كشور جهان و 7 كشور همسايه ايران و همچنين كشور ما که از يك نوجوان 16 ساله ايراني الاصل مقيم آمريكا كه وارد ايران شده , اين بيماري را گزارش نموده اند. خوشبختنانه 72 نقطه از كشور ايران به عنوان مراكز مبارزه با اين بيماري با امكانات كامل و مناسب جهت تشخيص و درمان آماده و مهيا براي خدمات رساني مي باشند كه به واسطه فعاليت همه مراكز بهداشتي و درماني هيچ نگراني از اين موضوع در کشور وجود ندارد. اما در مبارزه با اين ويروس نو ظهور آشنايي و آگاهي از اين بيماري فرصت بيشتري به ما در حفظ سلامتي فردي، خانوادگي و اجتماعي خواهد داد و بايد بدانيم شرط لازم پيشگيري دانستن و عمل كردن به دانستني هاست و به همين دليل با هم از اين بيماري مي خوانيم تا سالم، مطمئن و شاد زندگي كنيم.

-3نشانه ها و علامت بيماري انفولانزاي خوکي چيست؟
علائم اين بيماري مشابه آنفولانزاي فصلي همانند تب، سرفه، گلودرد، آب ريزش بيني، كوفتگي و درد بدن، سر درد، لرز و خستگي و در موارد مشخص اسهال، تهوع و استفراغ مي باشد و در مواردي ممكن است اين بيماري ويروسي پيشرفت نموده و ايجاد عفونت هاي شديد ريوي، گوشي و سينوسي نمايد.

4 - چه افرادي بيشتر در خطر معرض اين بيماري مي باشند؟
4 گروه از مردم در گروه خطر مي باشند. افراد مسن 64 سال و بالاتر، كودكان با سن كمتر از 5 سال، خانم هاي حامله، افراد با بيماري هاي مزمن و طولاني مدت مانند آسم، ديابت، برونشيت مزمن، بيماري هاي قلبي و ريوي و كساني كه به عللي همانند جراحي وسيع، شيمي درماني مكانيزم دفاعي سيستم ايمني بدن آنان در شرايط مساعدي نمي باشد. در عين حال وجود آنتي بادي ضد اين ويروس در بدن افراد ميانسال , جوان و سالم و حتي در يك سوم از افراد مس


 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM