اميردَلي فيلسوف تنهايي


تعداد بحث های ایجاد شده: 85
امتیاز بحث های ایجاد شده: 14

تعداد بازدید: 542
امتیاز بحث: 1

درباره الي ، درامي ايراني که قلب‌ها را شکست
1388/04/30

درباره? الي عنوان فيلمي سينمايي ساخته اصغر فرهادي محصول سال ???? ايران است.

درباره الي پيش از آغاز بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر، پيش از داوري هيات انتخاب، به دليل بازي گلشيفته فراهاني در آن توسط مقامات وزارت ارشاد از جشنواره کنار گذاشته شد. گلشيفته فراهاني پس از بازي در فيلم مجموعه دروغ‌ها و حضور در مراسم فرش قرمز نمايش فيلم بدون حجاب اسلامي، به‌طور غيررسمي ممنوع‌التصوير دانسته مي‌شد. سرانجام پس از رايزني‌هاي نهادهاي غير دولتي سينما و برخي داوران جشنواره و در پي درخواست مشاور امور هنري رئيس جمهور، محمود احمدي‌نژاد به وزير ارشاد دستور حضور فيلم در جشنواره فيلم فجر را صادر کرد و با تصميم هيات انتخاب، به عنوان يکي از فيلم‌هاي بخش مسابقه برگزيده شد.

درباره الي براي نخستين بار در ?? بهمن ???? در تهران نمايش داده شد. اين اکران با استقبال زيادي رو به رو شد.

در حالي که فيلم از وزارت ارشاد پروانه? نمايش داشت و در برنامه? اکران نوروز قرار داشت و حتي با گروه سينمايي آفريقا قرارداد بسته بود به دلايل نامعلومي از اکران آن که قرار بود ?? اسفند صورت گيرد، جلوگيري شد. شنيده مي‌شود شخص معاون سينمايي دستور اين اقدام را داده که يکي از برترين فيلم‌هاي تاريخ سينماي ايران را در محاق توقيف فرو برده‌است.

فيلم درباره الي به بخش نهايي و مسابقه پنجاه و نهمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم برلين راه يافت. پيش از نخستين نمايش فيلم در اين جشنواره، حضور بازيگران زن ايراني، در مقابل سينماي «برليناله پالاست» با لباس‌هايي که برگرفته از طرح‌هاي سنتي با رنگ‌هاي شاد بود، مورد توجه خبرنگاران و عکاسان خارجي قرار گرفت.سرانجام اين فيلم جايزه خرس نقره‌اي بهترين کارگرداني را نصيب اصغر فرهادي کرد.



نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
عالم Alem ... (1388/04/30 19:42:12)
دروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووود
جالب بود ، امير جون با توجه به روحيه اي که بنده از شما سراغ دارم ، خواهش مي کنم تحليل و نقد خودت از اين فيلم رو در همين بحث يا بحث ديگري ، واسمون بنويس . طبع ادبي و قلم خوبي داري .
ممنون .


Remtal Carpe Diem (1388/04/30 19:22:54)

مورخ 29 /4/ 88

مصادف با عيد مبعث

آقوي امير دلي با دوستانشون زحمت کشيدن اومدن کفه ي زند سينمو تا فيلم درباره ي الي بيبينن!

مچتو گرفتم نه؟ حال کردي؟



 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM