تاریخ
 
 
احمد بحرینی


تعداد بحث های ایجاد شده: 216
امتیاز بحث های ایجاد شده: 332

تعداد بازدید: 585
امتیاز بحث: 0

وصيت داريوش کبير
1387/11/12

خداوندا اين کشور را ازدشمن، ازخشکسالي، از دروغ محفوظ بدار

نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
احمد بحرینی (1387/11/12 17:28:20)
توصيه ديگر من اين است که هرگز دروغگو و متملق را به خود راه نده، چون هر دوي آنها آفت سلطنت هستند و بدون ترحم دروغگو را از خود بران. هرگز عمال ديوان را بر مردم مسلط مکن و براي اينکه عمال ديوان بر مردم مسلط نباشند ماليات را وضع کردم که تماس عمال ديوان را با مردم خيلي کم کرده است و اگر اين قانون را حفظ نمايي عمال حکومت چندان با مردم تماس نخواهند داشت.

افسرام و سربازان ارتش را راضي نگهدار و. با آنها بد رفتاري نکن، اگر با آنها بدرفتاري کني آنها نخواهند توانست مقابله به مثل کنند. ولي در ميدان جنگ تلافي مي کنند ولو به قيمت کشته شدن خودشان باشد، و تلافي آنها اينطور خواهد بود که دست روي دست مي گذارند و تسليم مي شوند تا ضمينه شکست خوردن تو را فراهم سازند.

امر آموزش را که من شروع کرده ام را ادامه بده و بگذار اتباع تو بتوانند بخوانند و بنويسند تا عقل و فهم آنها بيشتر شود و هر چه عقل و فهم آنها بيشتر شود تو با اطمينان بيشتري حکومت خواهي کرد.

هميشه حامي کيش يزدان پرستي باش، اما هيچ قومي را مجبور نکن که از کيش تو پيروي کند و هميشه به خاطر داشته باش که هر کس بايد آزاد باشد که از هر کيشي که ميخواهد پيروي کند.




عالم Alem ... (1387/11/12 16:28:35)

درووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووود

همتون بخوابيد ماها بيداريم خدا هر چي آدم درست و پاک هست رو بيامرزه .



احمد بحرینی (1387/11/12 15:24:45)
وصيت نامه داريوش کبير

اينک که من ار دنيا مي روم، بيست و پنج کشور جزء امپراطوري ايران است و در تمامي اين کشورها پول ايران رواج دارد و ايرانيان در آن کشورها داراي احترام هستند و مردم آن کشورها نيز در ايران داراي احترامند، جانشين من خشايار شاه باشد مثل من در حفظ اين کشور کوشا باشد و راه نگهداري اين کشورها اين است که در امور داخلي آنها مداخله نکند و مذهب و شعائر آنان را محترم شمرد.
اکنون که من از دنيا مي رم تو دوازده کرور در يک زر در خزانه داري و اين زر يکي از ارکان قدرت تو مي باشد، زيرا قدرت شاه فقط به شمشير نيست بلکه به ثروت نيز هست. البته به خاطر داشته باش تو بايد به اين خزانه بيفزايي نه اينکه از آن بکاهي، من نميگويم که در مواقع ضروري از آن برداشت نکن، زيرا قائده اين زر در خزانه آن است که هنگام ضرورت از آن برداشت شود، اما در اولين فرصت آن چه برداشتي به خزانه برگردان.
مادرت آتوسا( دختر کورش کبير) بر گردن من حق دارد پس پيوسته وسايل رضايت خاطرش را فراهم کن.
10
 سال است که من مشغول ساختن انبار غله در نقاط مختلف کشور هستم و من روش ساخت اين انبارها را که از سنگ ساخته مي شود و به شکل استوانه است در مصر آموختم و چون انبارها چندين سال مي ماند بدون اين که فاسد شود تو بايد بعد از من به ساختن انبارهاي غله ادامه بدهي تا اين که همواره آذوغه دو يا سه سال کشور در اين انباره موجود باشد و هر سال بعد از اينکه غله جديد به دست آمد از غله موجود در انبارها براي تامين کسري خوار و بار استفاده کن و غله جديد را بعد از اين که بوجاري شد به انبار منتقل نما و به اين ترتيب تو براي آذوقه در اين مملکت دغدغه نخواهي داشت ولو دو يا سه سال پياپي خشکسالي بيايد.


هرگز دوستان و نديمان خود را به کارهاي مملکتي نگمار و براي آنها همان مزيت دوست بودن با تو کافيست، چون اگر دوستان و نديمان خود را به کارهاي مملکتي بگماري و آنان به مردم ظلم کنند و استفاده نامشروع نمايند نخواهي توانست آنها را مجازات کني چون با تو دوستند و تو ناچاري رعايت دوستي نمايي.

کانالي که من مي خواستم بين رود نيل و درياي سرخ به وجود آورم به اتمام نرسيد و تمام کردن اين کانال از نظر بازرگاني و جنگي خيلي اهميت دارد، تو بايد آن کانال را به اتمام رساني و عوارض عبور کشتي ها از کانال نبايد ؟آنقدر سنگين باشد که ناخدايان کشتي ها ترجيح دهند از آن عبور نکنند.



 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM