تموچين محمدي

رتبه کاربر: مدیریت ارشد سایت
تعداد بحث های ایجاد شده: 501
امتیاز بحث های ایجاد شده: 1042

تعداد بازدید: 554
امتیاز بحث: 3

نخستين زن دريانورد ايراني
1387/10/25

نخستين زن دريانورد ايراني آرتميس Artemis است كه درحدود ???? سال پيش، فرمان درياسالاري خويش را از سوي خشايارشاه هخامنشي دريافت كرد و اولين بانويي است كه در تاريخ دريانوردي جهان در جايگاه فرماندهي دريايي قرار گرفته است.

1231247777_d5b7.jpg 

در سال ??? پيش از ميلاد، هنگامي كه فرمان بسيج دريايي براي شركت در جنگ با يونان از سوي خشايارشاه صادر شد، آرتميس فرماندار سرزمين كاريه با پنج فروند كشتي جنگي كه خود فرماندهي آنها را در دست داشت به نيروي دريايي ايران پيوست.
دراين جنگ كه ايرانيان موفق به تصرف آتن شدند، نيروي زميني ايران را ??? هزار پياده و ?? هزار سواره تشكيل مي‌داد و نيروي دريايي ايران شامل ???? ناو جنگي و ??? كشتي ترابري بود.
همچنين آرتميس در سال ??? پيش از ميلاد در جنگ سالامين Salamine كه بين نيروي دريايي ايران و يونان در گرفت شركت داشت و دلاوري هاي بسياري از خود نشان داد و با ستايش دوست و آشنا روبرو شد.
او در يكي از دشوارترين شرايط در جنگ سالامين، با دليري و بي‌باكي كم‌مانندي توانست بخشي از نيروي دريايي ايران را از خطر نابودي نجات دهد و به همين دليل به افتخار دريافت فرمان درياسالاري از سوي خشايارشا رسيد.
او به خشايارشاه پيشنهاد ازدواج نيز داد كه بدلايلي اين پيوند صورت نگرفت. در سالهاي دهه شصت ميلادي (دهه چهل خورشيدي) نيروي دريايي ايران، براي نخستين بار ناو شكن بزرگي را به نام يك زن نام گذاري كرد و او «آرتميس» بود.
ناو شكن آرتميس در دوران خدمت درياسالار فرج الله رسايي به آب انداخته شد و سالها بر روي آبهاي خليج هميشه فارس پاسدار سواحل ايران بود


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM