اميردَلي فيلسوف تنهايي


تعداد بحث های ایجاد شده: 85
امتیاز بحث های ایجاد شده: 14

تعداد بازدید: 508
امتیاز بحث: 1

نوت بوک هاي اسوس به اوبونتو مجهز شده اند
1387/10/22


بعد از حرکت اسوس که جرقه اي بود در توليد لپ تاپ هاي بسيار کوچک و قابل حمل که باعث ورود بازيگران تجاري بزرگي چون hp و dell به اين عرصه شد، اسوس تصميم گرفت که پيکربندي هاي ديگري از اين نت بوک ها را با مشخصات سخت افزاري سبک تري ارائه کند.asus eepc1000 با اوبونتوي هاردي مجهز است که پردازنده 6/1 گيگاهرتزي آن با يک گيگابايت رم و 40 گيگابايت ديسک ssd و صفحه نمايش 10 اينچي باز هم اين شرکت را به توليدکننده نخست نت بوک ها تبديل کرد.

قابليت به روز آوري خودکار اوبونتو دستگاه شما را تضمين مي کند، از آخرين به روز آوري هاي امنيتي برخوردار شويد. براي اتصال به ويندوز نرم افزاري به نام terminal server client نصب شده که با آن مي توان به راحتي به محيط ويندوز به صورت remote desktop وصل شد. اسوس اميدوار است با عرضه اين نوت بوک بازار را به طور کامل در اختيار بگيرد. پرو نخستين کشوري است که لپ تاپ هايolpc را با ويندوز عرضه مي کند دولت پرو در نخستين مرحله آزمايشي olpc (يک لپ تاپ براي هر کودک) اعلام کرد که با همکاري نهادهايي قصد دارد اين لپ تاپ ها را با سيستم عامل مايکروسافت ويندوز اکس پي ارائه کند و اين لپ تاپ هاي سبز کوچولو که olpc قصد دارد قيمت آنها را به 100 دلار در هر دستگاه برساند به مدارس دبستان در تمام پرو داده خواهد شد تا در 9 ماه آينده در اين طرح شرکت کنند.

 اين لپ تاپ ها با هزينه 200 دلار در هر دستگاه توليد مي شود. کودکان و معلمانشان در اين کشور از اين لپ تاپ ها براي معرفي هرچه بيشتر فن آوري به محيط درس استفاده مي کنند که شامل نرم افزار مايکروسافت به نام مجموعه خلاقيت هاي دانش آموزان و آفيس 2003 مي شود.

 اعلام نشده است که چند لپ تاپ در اين طرح ارائه خواهد شد. اين اقدام باعث شد بحث و جدل هايي که سال ها ميان توسعه دهندگان نرم افزارهاي آزاد با نرم افزارهاي مايکروسافت همچون چند سال گذشته بالا بگيرد.olpc از لينوکس پشتيباني مي کند چرا که نرم افزار آن هزينه اي ندارد و مي توان از هزينه آن در جهت استفاده بهتر از سخت افزار بهره برد. مايکروسافت به دنبال 5 بيليون مردمي است که هنوز کامپيوتر ندارند.

 اين تصميم از آنجا سرچشمه مي گيرد که دولت هايي چون مصر از لپ تاپ هايي که بدون ويندوز هستند، واهمه دارند چرا که گمان مي کنند دانشجويان و دانش آموزان با اين کار از دنياي واقعي که در آن مايکروسافت حکمران سيستم هاي عامل است، فاصله بگيرند. اما olpc جداي اين دعواها و نزاع ها به دنبال آشنا کردن هرچه بيشتر ملت هايي است که از انقلاب محاسباتي/کامپيوتري عقب مانده اند.olpc طرحي پيشنهادي بوده است از استادان دانشگاه ماساچوست (mit) و نيکولاس نگروپونته رهبري آن را به عهده دارد. منبع: computer world پرده برداري نسخه بعدي ميمو ميمو(maemo) سکويي است که در مجموعه تبلت هاي اينترنتي فنلاندي که در810 n به کار رفت. چهارشنبه گذشته رئيس بخش اوپن سورس نوکيا دکتر آري جاکسي به مخاطبين همايش اوپن سورس در موبايل اعلام کرد که ميموي 5 از hspa يا دسترسي پاکت هاي سريع پشتيباني خواهد کرد.

 hspa استانداردي است که گاهي اوقات به آن ماوراي 3 g مي گويند.سيستم عامل هاي فعلي سري 800 nتنها به پشتيباني از نرم افزارهاي voip مي پردازد. براي همين براي اتصال به شبکه مخابرات معمولي بايتس از يک دستگاه موبايل جانبي استفاده کرد.

نوکيا اخيرا عضويت خود در بنياد لينوکس را از نقره اي به طلايي ارتقا داده است و در کد هسته لينوکس براي استفاده از hspa همکاري کرده است. اين طور که جاکسي مي گويد، ميموي 5 از دوربين وضوح بالايي استفاده مي کند که قابليت اشتراک عکس را هم دارد. سخنگوي نوکيا به شبکه خبري zdnet گفت که جانشين810 n هنوز مشخص نيست، اما اعلام کرد که به صورت اوپن سورسي يعني ابتدا نرم افزار به بازار خواهد آمد و بعد محصول آن توليد خواهد شد.


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM