تموچين محمدي

رتبه کاربر: مدیریت ارشد سایت
تعداد بحث های ایجاد شده: 501
امتیاز بحث های ایجاد شده: 1042

تعداد بازدید: 335
امتیاز بحث: 0

تفاوت Disc و Disk چیست؟
1393/07/22

تفاوت Disc و Disk چیست؟

واژه های Disc و Disk هر دو در انگلیسی -و البته فارسی- به یک صورت (دیسک) تلفظ می شوند، اما آیا از لحاظ معنی هم تفاوتی ندارند؟ جواب این است که این دو بر خلاف تصور با یکدیگر متفاوتند. اما تفاوت Disc و Disk در کجاست؟

واژه Disc بیشتر به درایوهای نوری اطلاق می شود. DCها، CD-ROMها، DVD-ROMها، DVD-RAMها و ابزارها مشابه از جمله این موارد هستند. برخی دیسک ها فقط-خواندنی اند؛ مثل ROM ها و روی سایر دیسک ها (مثل CD-R و DVD-R) می توان اطلاعات را نوشت. همچنین امکان پاکسازی و نوشتن مجدد روی برخی از این دیسک ها (DVD-RW و CD-RW و همینطور DVD-RAMها) نیز وجود دارد.

تمامی دیسک های فوق Disc نامیده می شوند. این موارد امکان unmount کردن یا eject کردن از کامپیوتر به صورت نرم افزاری یا سخت افزاری را دارند.

اما Disk برای درایو های مغناطیسی استفاده می شود. فلاپی دیسک و همینطور هارد دیسک ها از این جمله اند. همینطور هارددیسک های اکسترنال که در واقع Disk هستند. دیسک ها همیشه قابلیت نوشتن چندباره -تا زمانی که به صورت نرم افزاری یا سخت افزاری قفل نشده یا توسط این قفل ها محافظت نشده باشند- را دارند. همچنین امکان پارتیشن کردن یک Disk به چندین بخش مجزا همیشه وجود دارد.

Diskها معمولا در قالبی فلزی یا پلاستیکی قرار داشته و به همین صورت فروخته می شوند.


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM