موبایل
 
 
تموچين محمدي

رتبه کاربر: مدیریت ارشد سایت
تعداد بحث های ایجاد شده: 501
امتیاز بحث های ایجاد شده: 1042

تعداد بازدید: 408
امتیاز بحث: 0

انتشار همگانی ویندوز فون 8.1 از سوی مایکروسافت
1393/01/26

بعد از 18 ماه از انتشار آخرین آپدیت بزرگ ویندوز فون‌ها، مایکروسافت بالاخره نسخه‌ی ویندوز فون 8.1 را برای دانلود بر روی وب‌سایت خود قرار داد. حدود دو هفته پیش بود که مایکروسافت در کنفرانس Build خبر از از آپدیت 8.1 این سیستم عامل داده بود؛ آپدیتی بسیار مهم و بزرگ برای سیستم عامل ویندوز فون 8 که دارای ویژگی‌هایی چون دستیار دیجیتالی Cortana ، یک Notification Center و همینطور آیکن‌های کاشی شکل (یا Tile های معروف ویندوز 8.1) کوچک میشود.



البته در نسخه‌ی رونمایی شده در گردهمایی Build ویژگی تنظیم دلخواه Lock Screen وجود داشت که در این نسخه حذف شده است.
توسعه‌دهندگان رجیستر شده‌ی ویندوز فون می‌توانند از همین حالا شروع به دانلود کنند، اما اگر توسعه‌دهنده نیستید نگران نباشید. این کاربران می‌توانند با ورود به سایت Windows Phone App Studio و لاگین به سایت با اکانت مایکروسافت خود، یک پروژه بسازند. ثبت نام در این سایت رایگان است و پس از آن می‌توانید نسخه‌ای از اپ Preview for Developers را روی ویندوز فون 8 خود دانلود کنید. پس از آن با اکانت مایکروسافت خود به این نرم افزار لاگین کنید و در بخش Phone Update تنظیمات این برنامه، دریافت ویندوز فون 8.1 را فعال کنید.
قبل از دسترسی به ویندوز فون 8.1 باید از محدودیت‌های نصب این نسخه نیز آگاه باشید. این نرم‌افزار تنها برنامه‌های خود ویندوز فون را آپدیت می‌کند و دخالتی در تنظیمات گوشی شما ندارد. در ضمن یادتان باشد که بعد از نصب ویندوز فون 8.1 و مشاهده خطایی در سیستم عامل، دیگر امکان بازگشت یا اصطلاحاً Roll Back به ویندوز فون 8 را نخواهید داشت.



قسمت اعظم این آپدیت بزرگ برای کل دنیا قابل دسترس است اما دستیار دیجیتالی Cortana تنها در آمریکا فعال است و مایکروسافت به زودی برنامه‌هایی برای گسترش آن در نیمه‌ی دوم سال در کشورهایی چون انگلیس و چین نیز دارد و تا سال 2015 دامنه‌ی کشورهای دریافت کننده Cortana را بیش از پیش افزایش خواهد داد.
در مجموع اگر از محدودیت ها، برتری ها و ماهیت ویندوز 8.1 آگاه هستید، احتمالاً در دانلود این آپدیت تعلل نخواهید کرد.

نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM