موبایل
 
 
تموچين محمدي

رتبه کاربر: مدیریت ارشد سایت
تعداد بحث های ایجاد شده: 501
امتیاز بحث های ایجاد شده: 1042

تعداد بازدید: 471
امتیاز بحث: 1

ویژگی های جدید iOS 7 در یک نگاه
1392/03/22

روز گذشته اپل iOS 7 را رونمایی کرد که بازطراحی بزرگی برای این سیستم عامل موبایل به شمار می رود. آخرین نسخه از سیستم عامل موبایل اپل که دست اندر کاران این شرکت آن را بزرگترین تغییر برای آن هم می دانند. طراحی جدید همه چیز را تیزتر، آیکون ها را مسطح تر و جوان پسند تر، و فونت ها را باریک تر کرده. اسلاید-تو-آنلاک نیز با شکل و شمایلی جدید پا به عرصه گذاشته و دیگر آن قفل معروف در کار نیست.

اپلیکیشن های بومی iOS بازطراحی شده اند، از جمله اپلیکیشن آب و هوا که انیمیشن های جذابی دریافت کرده. ظاهر قدیمی و کلاسیک iOS با رنگ هایی جدید، شکل هایی مدرن و طراحی صاف جایگزین شده و همه چیز نو به نظر می رسد.

  Control Center. این نام جدیدی برای یک منوی لغزشی رو به بالا است که به شما دسترسی به قابلیت های اصلی دستگاه را می دهد تا بتوانید وای-فای، بلوتوث، نور فلش، روشنایی نمایشگر، پخش کننده موسیقی و موارد دیگر را تنظیم کنید.

  Multitasking. عملکرد چند وظیفگی بهبود یافته تا تمام اپلیکیشن ها را پشتیبانی کند، نه فقط چند سرویس محدود و اپلیکیشن های اصلی دستگاه را. اپل می گوید که ویژگی های جدید کمک می کند تا اپلیکیشن ها -بدون تاثیر بر روی عمر باتری- در پس زمینه آپدیت شوند، آپدیت ها در زمان هایی خاص یا هنگامی که شما دسترسی بی سیم قوی تری دارید (و سیستم عامل می فهمد که نزدیک پریز برق هستید!) صورت می گیرد.

  Safari. سافاری حالا مرور در حالت تمام صفحه را به شما ارائه می کند، همچنین کنترل اپلیکیشن با جسچرها میسر شده. پیش نمایش تب ها در کارت هایی شبیه گوگل کروم برای iOS و اندروید نیز اضافه شده اند. نوار جستجوی جداگانه حذف شده و حالا می توانید کار جستجو را در نوار آدرس انجام دهید.

  AirDrop. با استفاده از این ویژگی جدید iOS 7 می توانید فایل ها را با سایر کاربران iOS و از طریق Control Center به اشتراک بگذارید. این ویژگی روی آیفون 5، نسل پنجم آیپاد تاچ، نسل چهارم آیپد، و آیپد مینی جواب می دهد.

  Camera و Photos. اپلیکیشن دوربین با رابط کاربری و فیلتر های جدید به روز رسانی شده. همچنین اپلیکیشن عکس ها نیز طراحی مسطحی به خود گرفته. عکس ها را حالا می توان بر اساس تاریخ مشاهده کرد. کنترل با جسچر در اینجا نیز به کار می آید.

  سیری. این برنامه و سرویس محبوب نیز طراحی جدید و مسطحی پیدا کرده و البته، صداهای جدیدی به آن اضافه شده. سیری حالا قادر است عملکردهایی نظیر روشن/خاموش کردن بلوتوث، کنترل روشنایی نمایشگر، و جستجو در توییتر و بینگ و ویکی پدیا را انجام دهد.

  iOS در خودرو. قابلیت های iOS در خودروها، با نسخه هفتم این سیستم عامل به شکل جدی بهبود یافته، می توان iOS را در نمایشگر داخل برخی خودروها که در سال 2014 خواهند آمد، مشاهده کرد. همچنین امکان کنترل مواردی نظیر تماس تلفنی، پخش موسیقی، مسیریابی بهتر نیز وجود دارد. تمام اینها با دستورات صوتی و یکپارچگی با سیری میسر شده.

  App Store. اپ استور هم این قابلیت را پیدا کرده که اپلیکیشن های محبوب را بنا به موقعیت محلی شما نشان تان دهد، مثلا زمانی که در موزه هستید. همچنین امکان به روز رسانی خودکار اپلیکیشن ها در پس زمینه، اضافه شده.

  آیتونز رادیو. یکی از بزرگترین موارد اضافه شده به iOS 7 را باید پخش کننده موسیقی جدید دانست که با یک رابط کاربری کاملا جدید و البته آیتونز رادیو به میدان آمده که دومی، پاسخ اپل است به شرکت ها و سرویس هایی نظیر اسپاتیفای، آردیو، و سرویس Music All Access گوگل.

در کنار تمام قابلیت های جدید که به iOS 7 اضافه شده است، بدون شک مهمترین نکته ای که در طول مراسم تمام حاضرین را مجذوب به خود کرده بود، طراحی کاملا جدید این سیستم عامل بود.

پس از اخراج اسکات فورستال، و روی کار آمدن جانی آیو به عنوان مسئول جدید iOS ، گمانه زنی های بسیاری در مورد ظاهر جدید این سیستم عامل را شاهد بودیم. و سرانجام امشب خیره به منو ها و آیکون هایی ماندیم که هیچ شباهتی به نسخه های قبلی iOS نداشت.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تصاویری از محیط جدید آی‌او‌اس را با هم مرور کنیم.


shared_controlcenter_lastframe_2x.jpg

مرکز کنترل / Control Center


shared_notificationcenter_lastframe_2x.jpg

اپلیکیشن تقویم


shared_multitasking_posterframe_2x.jpg

مولتی تسک


index_itunesradio_posterframe_2x.jpg

رادیو آیتونز


index_photos_posterframe_2x.jpg

مدیریت تصاویر


index_airdrop_posterframe_2x.jpg

AirDrop


index_camera_posterframe_2x.jpg

اپلیکیشن دوربین


index_safari_posterframe_2x.jpg

مرورگر سافاری


index_siri_posterframe_2x.jpg

سیری


index_mail_posterframe_2x.jpg

اپلیکیشن ایمیل


index_weather_posterframe_2x.jpg

اپلیکیشن هواشناسی


index_messages_posterframe_2x.jpg

اپلیکیشن پیامک


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM