تموچين محمدي

رتبه کاربر: مدیریت ارشد سایت
تعداد بحث های ایجاد شده: 501
امتیاز بحث های ایجاد شده: 1042

تعداد بازدید: 579
امتیاز بحث: 0

10 ابزار رایگان و آنلاین برای ویرایش تصاویر
1392/03/09

یکی از ابزارهایی که نه تنها طراحان وب سایت بلکه تمامی افرادی که با تصاویر سر و کار دارند (عکاس ها، گرافیست ها و...) نیازمند آن هستند، ویرایشگر تصاویر است. نرم افزارهای متعددی برای ویرایش تصاویر در سیستم عامل های مختلف وجود دارد که یکی از معروف ترین آن ها فتوشاپ شرکت ادوبی است.

تصور کنید هیچکدام از این نرم افزارها را در اختیار ندارید و مجبورید یک تصویر را به سرعت دستکاری کنید. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا با 10 ابزار آنلاین و البته رایگان برای ویرایش تصاویر آشنا شویم. ابزارهایی که هر کدام توانایی های متفاوتی دارند.


1- Pixlr

pixlr.jpg

Pixlr یکی از محبوب ترین ابزارهای رایگان ویرایش تصاویر به صورت آنلاین است. Pixlr با توجه به توانایی های کاربر سه نسخه متفاوت در نظر گرفته است. اگر با نرم افزارهایی مانند فتوشاپ یا GIMP آشنایی دارید، می توانید محیطی مشابه آن ها را در Pixlr مشاهده نمایید.


مزایا:
- امکان آپلود از نقاط مختلف داخل ویرایشگر
- پشتیبانی از بیش از 20 زبان
- 100% رایگان
- امکانات فراوان
- امکان تهیه خروجی در فرمت های مختلف
- امکان ذخیره در محل های متفاوت مانند فیسبوک
- عدم نیاز به ثبت نام


معایب:
- نیاز به داشتن اطلاعات مقدماتی در محیط ویرایشگر
- وجود محدودیت هایی در دو نسخه Pixlr Express و Pixlr-o-matic


2- PicMonkey

pic-monkey.jpg

پس از خرید Picnik توسط گوگل در سال 2010 تعدادی از مهندسان این شرکت دست به کار شده و PicMonkey را به وجود آوردند. تنظیمات PicMonkey یادآور Picnik است که با اضافه شدن محیطی زیبا و ساده امکان ویرایش را برای کاربران فراهم ساخته است.


از ساده ترین ابزارها مانند برش یا چرخش تصویر تا افکت های تصویری مانند Holga و film stock، همه را می توانید در PicMonkey مشاهده نمایید. برخی از امکانات PicMonkey رایگان و برای استفاده از تعدادی از آن ها باید مبلغی را به صورت ماهیانه پس از عضو شدن پرداخت کنیم.


مزایا:
- سادگی محیط کاربری و استفاده
- ابزارهای مفید جانبی
- عدم نیاز به ثبت نام برای حالت رایگان


معایب:
- نیاز به پرداخت هزینه برای استفاده از امکانات بیشتر


3- BeFunky

be-funky.jpg

BeFunky نسبت به PicMonkey امکانات کمتری را در اختیار کاربر قرار می دهد. علاوه بر امکانات مقدماتی، می توانید از 20 افکتی که در BeFunky در نظر گرفته شده است به صورت کاملا رایگان استفاده کنید. اما استفاده از برخی امکانات دیگر آن مانند ذخیره کردن تصاویر با کیفیت بالا یا فضای اختصاصی آنلاین نیازمند پرداخت هزینه است.


مزایا:
- امکان آپلود از محل های مختلف از جمله فیسبوک
- به اشتراک گذاری آسان تصاویر
- سهولت استفاده


معایب:
- عدم وجود امکان تمام صفحه (full screen) در حالت رایگان
- رایگان نبودن امکانات اضافی
- عدم وجود خروجی با کیفیت بالا


4- Ribbet

ribbet.jpg

در زمان استفاده از Ribbet به یاد Picnik خواهید افتاد. تمام امکانات دوست داشتنی که در Picnik کاربران از آن استفاده می کردند را می توانید در Ribbet مشاهده نمایید. محیط کاربری آن نیز ساده و کاربردی طراحی شده و با یک کلیک می توانید به نتیجه برسید. در Ribbet علاوه بر افکت هایی که در Picnik وجود داشت، افکت های جدیدی طراحی شده اند که برخی از آن ها رایگان نیستند.


مزایا:
- استفاده از افکت ها با یک کلیک
- تعداد زیاد افکت ها، فونت ها و ...
- امکان تهیه خروجی با کیفیت بالا
- محیط کاربری ساده


معایب:
- رایگان نبودن تمامی امکانات


5- Citrify

citrify.jpg

اگر به یک ویرایشگر تصویر نیاز دارید که بدون هیچ حاشیه ای بتواند به سرعت شما را به نتیجه برساند، می توانید از Citrify استفاده کنید. تغییرات مقدماتی مانند روشنایی و رنگ و امکاناتی مانند حذف قرمزی چشم ها مواردی هستند که در این ابزار دیده می شوند. Citrify شاید افکت های متنوعی مانند سایر ابزارها نداشته باشد، اما رایگان بودن تمامی آن ها از مزایای این ویرایشگر است.


مزایا:
- سهولت استفاده
- 100% رایگان


معایب:
- در یک صفحه جداگانه اجرا می شود
- تعداد کم افکت ها
- عدم امکان وارد کردن تصویر از محل های مختلف


6- iPiccy

i-piccy.jpg

یکی از انتخاب های دیگر که به خاطر امکانات و سادگی استفاده شباهت های زیادی به Picnik و Ribbet دارد iPiccy است. در زمینه ویرایش عکس، iPiccy پا را فراتر گذاشته و علاوه بر امکانات ساده ای مانند تغییر سایز و برش، ابزارهایی که اغلب در نرم افزارهای گران قیمت مانند فتوشاپ دیده می شوند در آن پیش بینی شده است. (مانند لایه بندی، قلمو و...) تعداد زیاد افکت ها از دیگر مزایای iPiccy است.


مزایا:
- سهولت استفاده
- امکان ویرایش ساده یا حرفه ای تصاویر
- تعداد زیاد افکت ها


معایب:
- برای ذخیره تصویر روی هارد باید دسترسی لازم را به iPiccy اختصاص دهیم


7- Splashup

splashup.jpg

محیط ساده و گویای Splashup در کنار شباهت بسیار زیاد آن به فتوشاپ باعث شده تا کاربران از این ابزار استقبال کنند. با وجود اینکه سعی شده Splashup جایگزین رایگان و مناسبی برای فتوشاپ باشد، اما از افکت های زیادی بهره نمی برد. نکته مثبت درباره این ابزار، امکان ویرایش همزمان روی چند تصویر است.


مزایا:
- ظاهر ساده و گویا
- امکان ویرایش همزمان چند فایل


معایب:
- در یک صفحه جداگانه اجرا می شود
- سایز پنجره را نمی توانیم تغییر دهیم
- امکانات محدود


8- Photoshop Express

photoshop-express.jpg

همانطور که از نام این ابزار مشخص است، نسخه ای کوچک شده از نرم افزار محبوب شرکت ادوبی یعنی فوتوشاپ را می توانیم مشاهده کنیم. این ابزار امکانات کمتری نسبت به نسخه اصلی فتوشاپ دارد. همانند فتوشاپ می توانیم از حالت تمام صفحه برای ویرایش تصویر استفاده کنیم. همچنین علاوه بر امکان ذخیره تصویر در کامپیوتر، می توانیم آن را به اشتراک بگذاریم.


مزایا:
- سهولت در استفاده
- ظاهر ساده و گویا
- امکان اشتراک گذاری
- امکان مشاهده تصویر اصلی در زمان ویرایش


معایب:
- ویرایشگر در صفحه جدید باز می شود
- فقط از فرمت JPEG پشتیبانی می کند
- تعداد کم افکت ها


9- Picfull

picfull.jpg

Picfull از جمله ابزارهایی است که فقط برای افکت گذاری روی تصاویر طراحی شده اند. با یک کلیک می توانید تصویر خود را آپلود کرده و سپس با انتخاب افکت مورد نظر از بین افکت های زیبا، تصویر نهایی را دریافت کنید.


مزایا:
- تعداد زیاد افکت
- امکان تهیه خروجی با یک کلیک


معایب:
- عدم وجود امکانات ویرایش مقدماتی
- زمان نسبتا زیاد تهیه فایل نهایی


10- Fotor

fotor.jpg

Fotor از جمله ویرایشگرهایی است که علاوه بر محیط ساده، از امکانات مناسبی تشکیل شده است. علاوه بر اینکه فضای زیادی برای ویرایش تصویر در این ابزار وجود دارد، امکان تمام صفحه نیز در آن گنجانده شده است. در نگاه اول به نظر می رسد افکت های زیادی در آن وجود ندارد، اما با کلیک روی گزینه افکت تنوع آن ها را مشاهده می کنیم.


مزایا:
- امکان مقایسه فایل اصلی با ویرایش شده
- وجود حالت تمام صفحه
- عدم نیاز به ثبت نام
- امکان دسترسی به فونت های کامپیوتر


معایب:
- امکان تغییر سایز حاشیه ها وجود ندارد


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM