تموچين محمدي

رتبه کاربر: مدیریت ارشد سایت
تعداد بحث های ایجاد شده: 501
امتیاز بحث های ایجاد شده: 1042

تعداد بازدید: 614
امتیاز بحث: 0

ده روش برای جلوگیری از حوصله سر رفتگی در محیط کار
1392/01/23

اکثر ما بالغ بر ۸ ساعت از روز خود را در محیط کار می گذرانیم. محیط و آدم هایی که هر روز، شاید به اجبار، با آن ها مواجه می شویم. طبیعی است اگر بعضی مواقع حوصله‌مان سر برود و انگیزه خود برای ادامه کار را از دست بدهیم.

ساعت هایی که مشغول به کار هستیم نیز بخشی از عمر ما به حساب می آیند؛ ساعت هایی که اگر با بی حوصلگی بگذرند، شاید بعدا این حس را منتقل کنند که قسمتی از عمر خود را تلف کرده ایم. اما لزوما نباید محیط کار، حوصله سر بر باشد. در ادامه روش هایی را پیشنهاد می کنیم تا از طریق آن ها، از بی حصولگی در محیط کار، جلوگیری به عمل آورید.


۱۰- روزتان را خوب شروع کنید

tehran.jpg

حتما لازم نیست تا به محل کار بروید و حوصله سر رفته شوید؛ بعضی روزها همینکه از خانه خارج می شوید، شرایط مسیر شما را کم حوصله می کند. برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد می کنیم که روش های جا به جایی خود را گه گدار تغییر دهید، برای مثال از بین گزینه هایی مانند ماشین شخصی، مترو، BRT ، پیاده روی و ... همواره به صورت چرخشی استفاده کنید. البته در انتخاب وسیله حمل و نقل تا محل کار، روحیات خود را لحاظ کنید، برای مثال اگر حس می کنید تیپ خاص آدم هایی که در مترو مشاهده می کنید، بر روی روحیه شما تاثیر منفی می گذارد، ترافیک را به جان خریده و با ماشین به محل کار بروید. در ماشین همیشه موسیقی های جدید همراه خود داشته باشید، حتی دانلود کردن پادکست ها و گوش دادن به آن ها نیز می تواند گزینه ای هیجان انگیز برای دقایقی باشد که قرار است پشت ترافیک، سپری شوند.

۹ - میزکار خود را شخصی سازی کنید

narenji-sony-219-habibi-005-500px-narenji-ir.jpg

بیشترین زمان شما در محل کار، در پشت میزتان می گذرد، پس بهتر است تا جایی که می توانید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید. شاید حق انتخاب نداشته باشید که میزتان در کنار پنجره یا جلوی کولر باشد، اما روی میز قلمروی فرمانروایی شما است. حتما یک گیاه کوچک بر روی میز خود قرار دهید، با اینکار زندگی و طراوت بر روی میز به جریان در می آید و آب دادن هر روزه به گیاه، تبدیل به یکی از انگیزه های کار کردن شما می شود. تصویر کسانی که دوستشان دارید را نیز بر روی میز قرار دهید، نگاه کردن به آن ها قطعا انرژی شما را افزایش خواهد داد. و در آخر اگر دوست داشتید می توانید چند عروسک کوچک را نیز در دکور میز بگنجانید.

۸ - با خستگی مبارزه کنید

tired.jpg

بعضی مواقع دلیل حوصله سر رفتگی، شغل شما نیست، بلکه میزان انرژی است. خستگی باعث می شود که بی حوصله شوید و نسبت به کار علاقه نشان ندهید. تغذیه و زمان خواب مناسب، بسیار در این موضوع تاثیر گذار است. اگر می توانید هرگاه احساس خستگی می کنید چند حرکت ورزشی کوچک می تواند بدن شما را تازه کند. در موقع ناهار نیز دقت کنید که هرچه معده سنگین تر شود، تمایل به خواب افزایش می‌یابد.

۷ - از جلسات جان سالم به در برید

meeting.jpg

جلسات کاری یکی از حوصله سر بر ترین قسمت های کار هستند. زمان در بسیاری از این جلسات به هدر می رود و در نهایت نیز تنها خستگی آن برای شما می‌ماند. شنونده محض بودن همواره سختی کار را دو چندان می کند، پس توصیه کنیم سعی کنید راهی را پیدا کنید که در سخنان رد و بدل شما مشارکت داشته باشید. نقاشی آدمک های کوچک بر روی یک تکه کاغذ نیز بسیار می تواند به حفظ انرژی شما کمک کند، فقط حواستان باشد که رئیس متوجه این کار شما نشود. در نهایت بهترین گزینه تغییر نحوه برگزاری جلسه است، پیشنهادات خود را با رئیس شرکت مطرح کنید و سعی کنید جلسات هیجان انگیز تری را برگزار کنید. برای مثال اعضای جلسه می توانند به یک پیاده روی طولانی بروند و در حین راه رفتن ایده های خود را به اشتراک گذارند.

۶ - بالاتر از ظرفیت خود ظاهر شوید

points.jpg

اگر شغلی دارید که برایتان بسیار ساده و آسان است، به جای اینکه نسبت به آن احساس حوصله سر رفتگی پیدا کنید، می توانید توانایی‌های خود را بیشتر بروز دهید. پس از اینکه خواسته های مدیر را در پروژه محول شده به خود انجام دادید، از ابتکار خود استفاده کنید و با پیاده سازی موارد بیشتری، کار خود را ارزشمند تر کنید. از این طریق می توانید دیدگاه مدیر به خود را تغییر داده و در های پیشرفت را باز کنید.

۵ - مسئولیت های جدید به عهده بگیرید

responsible.jpg

اگر انجام کار های اضافه به صورت غیر رسمی، کافی نبود، موقع صحبت کردن با رئیس فرا رسیده است. از او بخواهید که شرح وظایف شما را گسترش دهد. تنبلی را کنار بگذارید، کار های جدید نه تنها از سر رفتن حوصله جلوگیری می کنند، بلکه نقش پله های ترقی را نیز ایفا خواهند کرد.

۴ - در طول کار کردن، یاد بگیرید

skill.jpeg

اگر مسئولیت های جدید بر عهده گرفتید، می توانید چیز های بسیاری را در رابطه با آن بیاموزید. اما اگر در همان کار حوصله سر بر قبلی خود گیر افتادید، موقع یادگیری یک توانایی جدید فرا رسیده است. پادکست های آموزشی را دانلود کنید و در حین کار به آن ها گوش دهید، شما حتی می توانید از طریق اینترنت به یادگیری زبان مشغول شوید، برای اینکار سایتی مانند VocabSushi گزینه ایده آلی محسوب می شود.

۳ - بیشتر در اینترنت بچرخید

site.jpg

این درست است که در زمان کار باید روی مسئولیت‌های خود تمرکز کنید، اما وقتی حوصله شما سر می رود، راندمان کارتان نیز پایین می آید. پس برای جلوگیری از این اتفاق سعی کنید در بازه های زمانی مشخصی به سایت های اینترنتی سر بزنید. سایت هایی با ژانر مطالب متفاوت را نشان کنید و با سر زدن به آن ها، کمی حال و هوای خود را تغییر دهید. فقط حواستان باشد که این موضوع به کل شما را از کارتان دور نکند.

۲ - رؤیا پردازی کنید

dream.jpg

اگر شغل شما به نحوی نیاز به کار خلاقانه و یا جلسات طوفان ذهنی ( Brainstorming ) دارد، در اوقات حوصله سر رفتگی خود، ذهن خود را رها کنید و اجازه دهید تا فکر های متفاوت در آن نقش ببندند. جالب است بدانید که تحقیقات نشان داده اینکار، باعث بالا رفتن میزان ایده های خلاق می شود. اگر هم ایده خلاقی به ذهنتان نرسید عیبی ندارد، حداقل حواستان از حوصله سر رفتگی پرت شده است و پس از مدتی می توانید دوباره با انرژی به کار خود مشغول شوید.

۱ - استعفا دهید

quit.jpg

بیشتر مواقع حوصله سر رفتگی با روش هایی، مانند آنچه که در بالا اشاره کردیم، قابل بر طرف شدن است. اما اگر این حس را هر روز دارید و در محیط کار خود احساس خفقان می کنید، مشکل از جایی دیگر است. شرایط را خوب بسنجید، و اگر احساس می کنید شغلی که بر عهده دارید به هیچ وجه با روحیات شما سازگار نیست، شجاعت به خرج دهید و استعفا دهید. البته پیشنهاد می کنیم که قبل از اینکار، به دنبال کاری بگردید که انجام آن را دوست دارید. شرایط شغل جدید را فراهم کنید و سپس از کار فعلی خود دست بکشید. فراموش نکنید که زندگی کوتاه تر از آن است که بخواهید آن را پشت میزی تلف کنید که هیچ علاقه ای به آن ندارید.

نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM