موبایل
 
 
تموچين محمدي

رتبه کاربر: مدیریت ارشد سایت
تعداد بحث های ایجاد شده: 501
امتیاز بحث های ایجاد شده: 1042

تعداد بازدید: 447
امتیاز بحث: 1

4 گجت که نباید بشکنند
1392/01/19


وقتی تلفن یا تبلت خود را در دست می‌گیرید، چقدر حس داشتن دستگاهی مقاوم به شما دست می‌دهد؟ تا به حال تلفن همراهتان از دست‌تان افتاده؟

آسیب‌دیدگی آن در حدی بوده که شما را مجبور به بردن آن به نمایندگی شرکت سازنده جهت تعمیر بکند؟ همان‌طور که می‌دانید، اکثر کمپانی‌ها در کشور ما نمایندگی مجاز ندارند بنابراین تعمیر دستگاه شما به دست افراد غیر‌متخصص می‌افتد و اگر تعمیر دستگاه شما دشوار باشد، با جملاتی مانند «باید قطعات آن را از فلان ​ جا سفارش دهیم» و در نهایت، «متأسفم» مواجه می‌شوید.

در ادامه مطلب 4 گجت پرطرفدار را معرفی معرفی می‌کنیم که آسیب رساندن به آن‌ها شما را به چنین دردسری می‌اندازد.

تلفن HTC One:

htc-One.jpg

آسیب رساندن به بدنه آلومینیومی HTC One واقعاً سخت است امّا اگر هم چنین اتفاقی بیفتد، تعمیر آن آسان نخواهد بود چرا که به قول iFixit، باز کردن دستگاه بدون شکسته شدن قسمت پشتی بسیار سخت و جایگزینی صفحه نمایش شکسته شده آن تقریباً غیر ممکن است.

باتری آن نیز زیر مادربورد دستگاه قرار دارد و به قاب تلفن چسبیده که تعویض آن را سخت کرده. همین‌طور مادربورد و دیگر اجزای مهم با مس محافظت می‌شوند که جا زدن آن پس از جدا کردن، کار آسانی نیست. به همین علت این وب‌سایت به این تلفن از 10 امتیاز، پایین‌ترین امتیاز از نظر تعمیرپذیری یعنی 1 را داده است.


تبلت سرفیس پرو

Surface-Pro.jpg

تبلت سرفیس را می‌توان به عنوان یک اسکیت‌بورد استفاده کرد امّا اگر قصد چنین کاری با مدل پرو را دارید، دست نگه دارید.

​این تبلت بیش از 90 پیچ دارد که حتّی اگر این پیچ‌ها را باز کنید، احتمال این که یکی از چهار سیم اطراف صفحه نمایش آسیب برسانید، هست. همین کافیست که این تبلت​،​ مانند اچ‌تی‌سی وان،​ از iFixit​ پایین‌ترین امتیاز را کسب کند. این در صورتی است که تبلت Surface از 10، امتیاز 4 گرفت.


مک بوک پرو با صفحه رتینا:

MacBook-Pro-Retina.jpg

اپل در ساختن این نوت بوک، از چسب و پیچ‌های زیادی استفاده کرده و SSD و باتری آن را به مادربورد چسبانده. هم‌چنین امکان افزایش میزان RAM دستگاه وجود ندارد زیرا رم این نوت‌بوک به ماردبرد لحیم شده. همین باعث شده که مک بوک پرو شش امتیاز از هفت امتیازی که سال گذشته کسب کرد را از دست بدهد.


چهارمین نسل آیپد:

iPad-4th-Generation.jpg

اپل در ساختن این تبلت فضای زیادی را هدر داده و برای چسباندن قطعات و اجزای مختلف، از چسب مایع زیادی استفاده کرده که جدا کردن آن‌ها از یک‌دیگر کار آسانی نیست.

چهارمین نسل (مانند برادر کوچکش آیپد مینی) از 10، امتیاز 2 را از آن خود کرد​؛ پس در صورت آسیب دیدن این تبلت، باید به Apple Store جهت تعویض تبلت خود مراجه کنید.

هر روز گجت‌هابی با تکنولوژی‌های جدیدتری معرفی می‌شوند. برخی جنس بدنه‌ی قوی دارند که در مقابل شکسته شدن و آسیب‌دیدگی مقاوم‌اند امّا از طرفی دیگر بعضی به راحتی آسیب می‌بینند و شما را مجبور به سر زدن به تعمیرگاه می‌کنند.

(نارنجی)

نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM