تموچين محمدي

رتبه کاربر: مدیریت ارشد سایت
تعداد بحث های ایجاد شده: 501
امتیاز بحث های ایجاد شده: 1042

تعداد بازدید: 327
امتیاز بحث: 0

خبر خوش فضایی ناسا، تا یک ماه دیگر 'اعلام می‌شود'
1391/09/03

دانشمندان ناسا در حال تحقیق بیشتر درباره یافته جدیدی هستند که می گویند اگر به اثبات برسد، تحولی در تاریخ علم به شمار می رود. تحقیق جدید درباره مریخ هست.

دانشمندان دل دل می کنند که این خبر را زودتر اعلام کنند اما برای اینکه بعدا مجبور به تکذیب خبرشان نشوند، دارند آزمایش های جدیدی را انجام می دهند.

هم اکنون ناسا یک کاوشگر به نام "کنجکاوی" را در سطح مریخ دارد که مشغول کاوش بر سطح این سیاره است.

این کاوشگر، وسایل و تجهیزات متفاوتی را با خودش به همراه دارد که از آن جمله می توان به آزمایشگاهی مینیاتوری اشاره کرد که می تواند تکه ای از خاک مریخ یا حتی هوای مریخ را مورد آزمایش قرار دهد.

این آزمایشگاه اسمش "سم" هست. یکی از کسانی که در ساخت سم همکاری کرده، برای توصیف این آزمایشگاه کوچک، آن را به چاقوهای همه کاره سوئیسی تشبیه می کند.

سم چیزی پیدا کرده که دانشمندان را به وجد آورده، آن قدر که نمی خواهند تا اطمینان صد در صدی از آن، چیزی به رسانه ها بگویند.

رسانه های آمریکایی پیش بینی می کنند که نتایج تحقیقات سم در ماه دسامبر اعلام شود.

یافتن نشانه های حیات در کرات دیگر از آرزوهای بشر است. آب، اکسیژن و هر چیز دیگری که نشان دهد در آن سیارات حیات جریان دارد یا جریان داشته یا امکان پذیر است که حیات در آنجا جریان داشته باشد.

چندی پیش در آمریکا خبری منتشر شد، مبنی بر وجود متان در مریخ. این خبر بعدا تکذیب شد. اما اگر صحت داشت، نشانه ای بود از این که زمانی بر سطح این کره حیات وجود داشته است.

همزمان با روز شکر گذار در زمین، کاوشگر "کنجکاوی" هم یک روز نیمه تعطیل خواهد داشت. همزمان دانشمندان از زمین سعی می کنند تا با استفاده از دوربین های این کاوشگر، کمی به کوه های اطراف نگاه کنند.

قرار است بعد از تعطیلی، کنجکاوی به کنار یکی از این کوه ها برود، با چکش خود تکه ای از سنگ کوه را بشکند و بعد در آزمایشگاهش آن را آزمایش کند.

نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM