بيقرار باراني


تعداد بحث های ایجاد شده: 138
امتیاز بحث های ایجاد شده: 95

تعداد بازدید: 586
امتیاز بحث: 2

موهای بسیار بلند زنان دهکده‌ای در چین +عکس
1391/05/20


موهای بسیار بلند زنان دهکده‌ای در چین

مو برای زنان مهم است و آن را به عنوان یکی از خصوصیات برجسته چهره خود برمی شمارند ، ولی برای زنان قوم یااو در دهکده هوانگلوا در چین ، مو دارایی بسیار با امتیاز محسوب می شود.

 SiteRooz.com

به گزارش نیک صالحی در دهکده هوانگلوا حدود 82 خانوار از قوم قرمز یااو زندگی می‌کنند که نام خود را از لباس‌های سنتی قرمز رنگ خود گرفته‌اند.

همانند دیگر دهکده‌های چین ، هوانگلوا مناظر طبیعی زیبا و همچنین آداب و رسوم خاصی دارد که باعث جذب توریست به آنجا شده است، ولی چیزی که آن را از دیگر دهکده‌ها متمایز کرده است موهای بسیار بلند زنان این دهکده است.

 SiteRooz.com

حتی این دهکده به عنوان "دهکده بلندترین موهای دنیا " در گینس ثبت شده و همچنین در چین به عنوان "دهکده موی بلند" مشهور شده است.

متوسط طول موی 120 تن از زنان این دهکده 1.7 متر و بلندترین آن‌ها به طول 2.1 متر می‌رسد. مو نقش مهمی را در بین زنان آنجا ایفا می‌کند و در زمان باز بودن آن هیچ کس جز شوهر و فرزندان نمی‌توانند آن را نگاه کنند.

 SiteRooz.com

در طول تابستان و پاییز زنان به رودخانه می‌روند تا موها را شسته و آن را با روسری آبی رنگی بپوشانند.

 تنها مردی که به عنوان همسر انتخاب می‌شود امتیاز دیدن همه زیبایی موی زن این دهکده را دارد که آن هم تنها در روز عروسی‌اش اتفاق می‌افتد.

و  اگر شخصی آشنا یا غریبه اتفاقی ببیند ،  مجبور است که سه سال را با خانواده آن زن به عنوان داماد زندگی کند!

 SiteRooz.com

ناگفته نماند که این سنت‌های قدیمی در سال 1987 دیگر منسوخ شد و اکنون زنان این دهکده می‌توانند موهای خود را در عموم شانه کنند بدون اینکه نگران عواقب بعدی باشند.

 زنان هوانگلوا تنها وقتی 16 ساله شوند می‌توانند موهای خود را کوتاه کنند . ولی آن مو دور انداخته نمی‌شود ، بلکه به مادربزرگ دختر داده شده و از آن یک گل سر تزئینی ساخته می‌شود. وقتی آن دختر ازدواج کرد ، آن مو را به داماد هدیه می‌دهند و بعداً به عنوان مدل موی هر روزه آن زن استفاده می‌شود.

 SiteRooz.com


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
estekan nalbaki (1391/07/23 15:12:50)
 

ینجا چرا اینجوریه؟

جووووووون خودتون کمک کنید



رزيتا سرخ (1391/07/21 15:44:54)
یه سوال : اینا که انقد موهاشون بلند چرا موهاشونو مث فیلم های تاریخی کره ای درست نمی کنند؟؟!؟!!!!!!!!!!!!!!! ک 600 تایی هم گیر بهشون آویزون کنند :-? :D


بيقرار باراني (1391/05/24 14:40:9)
چیه؟دیگه اینفد بلند هم زیبایی نداره :-&

نها مردی که به عنوان همسر انتخاب می‌شود امتیاز دیدن همه زیبایی موی زن این دهکده را دارد که آن هم تنها در روز عروسی‌اش اتفاق می‌افتد.

و  اگر شخصی آشنا یا غریبه اتفاقی ببیند ،  مجبور است که سه سال را با خانواده آن زن به عنوان داماد زندگی کند!:o چه سنت های مسخره ای!!!!!کاش یه روز تمامی سنت های مزخرف از بین بره...:-&




فرهـــــــاد ... (1391/05/24 14:36:3)
بیچاره ها ...
س ساعت فقط طول میکشه ک موهاشونو شامپو بزنن


 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM