... هســـتــــــــي ... UnIqUe

رتبه کاربر: کاربر افتخاری
تعداد بحث های ایجاد شده: 210
امتیاز بحث های ایجاد شده: 89

تعداد بازدید: 449
امتیاز بحث: 0

با تغذیه درست ب جنگ پیری بروید . . .!!!
1390/12/29

به‌طور كلی با افزایش سن، انعطاف‌پذیری پوست و توانایی آن در حفظ رطوبت سلول‌ها كاهش می‌یابد.


به‌رغم این‌كه امروزه بسیاری از افراد برای محو آثار و نشانه‌های افزایش سن بر چهره، از انواع مختلف محصولات آرایشی ـ بهداشتی استفاده می‌كنند، اما باز هم رد پایی از این آثار بر چهره باقی می‌ماند كه حتی این محصولات تخصصی هم نمی‌تواند در از میان برداشتن آنها مؤثر باشد.

بنابراین با گذشت زمان روی بافت حساس پوست و بویژه در قسمت‌هایی كه اغلب در معرض تابش نور خورشید قرار دارند خطوط و چین و چروك‌هایی ایجاد می‌شود. بسیاری از افراد تلاش می‌كنند با استفاده از كرم‌های گرانقیمت یا داروهایی كه به عنوان جوان‌كننده پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد درخشش و طراوت جوانی پوستشان را حفظ كنند. اما می‌توانید بدون استفاده از این گروه از محصولات آرایشی ـ بهداشتی و تنها با انتخاب آگاهانه نوع مواد غذایی مصرفی نیز جوانی از دست رفته را به پوست بازگردانید.

حفظ سلامت بدن موجب شادابی رنگ چهره می‌شود. نوشیدن آب كافی و خوردن میوه و سبزیجات آبدار به افزایش رطوبت پوست و خروج مواد سمی كه سلامت پوست را تهدید می‌كند كمك می‌كند. همچنین بهتر است در برنامه غذایی روزانه خود مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اكسیدان‌ها مانند مركبات، كلم بروكلی، سبزیجاتی مانند كاهو كه از سبزیجات سبزبرگ هستند و انواع توت‌ها را از یاد نبرید، زیرا این گروه از مواد غذایی می‌تواند مواد مورد نیاز پوست را تامین كند و در حفظ سلامت و شادابی پوست نقش مهمی داشته باشد.

مصرف ویتامین‌هایC و E و همچنین سلنیوم در برنامه غذایی روزانه می‌تواند نقش بسیار مهمی در محافظت از پوست در برابر تابش امواج فرابنفش نور خورشید داشته باشد و موجب بهبود چین و چروك‌های صورت و دیگر عوارض و علائم ناشی از افزایش سن در سطح پوست شود. مركبات و كلم بروكلی منابع خوبی برای تامین ویتامینC، حبوبات منابع غنی از ویتامینE و انواع ماهی‌ها تامین‌كننده سلنیوم مورد نیاز بدن هستند.‌

در مقابل، افرادی كه خوردن غذاهای غنی از چربی و كربوهیدرات مانند گوشت و شیر پرچرب‌ را ترجیح می‌دهند، بیشتر با عوارض و پیامد‌های ناشی از افزایش سن كه در سطح پوست رخ می‌نماید، مواجه می‌شوند. نوشیدنی‌های حاوی كافئین نیز موجب كاهش تجمع آب در سلول‌های پوست می‌شود كه فرآیند پیری پوست و ایجاد چین و چروك را در سطح پوست تسریع می‌كند.


اگرچه توجه به این نكات و رعایت آن می‌تواند در بهبود سلامت جسمانی و سلامت پوست تاثیرگذار باشد، اما باید توجه داشت كه علاوه بر این، مواردی نظیر ضرورت استفاده از كرم ضد آفتاب را نیز باید مورد توجه قرار داد.


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
... هســـتــــــــي ... UnIqUe (1390/12/29 18:30:20)

من چ ضد آفتاب بزنم چ نزنم . . .صورتم میسوزه

ب خصوص بعد از عید و تابستون

ب حدی میسوزه ک هرکی میبینتم میگه برنز کردیییییی

متنفرم از هوای گــــرم



 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM