... هســـتــــــــي ... UnIqUe

رتبه کاربر: کاربر افتخاری
تعداد بحث های ایجاد شده: 210
امتیاز بحث های ایجاد شده: 89

تعداد بازدید: 481
امتیاز بحث: -1

شکم تان بزرگ است ؟؟؟!!!
1390/12/23


احتمالاً این یکی از علائم عارضه ای است که سندروم متابولیک نامیده می‌شود و شما به آن مبتلا شده اید، علائم دیگر آن عبارتند از: کلسترول بالا، فشار خون بالا، قند خون بسیار بالا و غیره...

برای آب کردن شکم، رژیم مدیترانه ای بگیرید!

اگر تمام این موارد را دارید، باید واکنش نشان دهید و رژیم مدیترانه ای را در دستور کار خود قرار دهید. در واقع، این روش برای آب کردن شکم تان بسیار مفید است!

سندروم شکم بزرگ
داشتن شکمی بزرگ، واضح ترین نشانۀ سندروم متابولیک است. به حدی که امروزه اندازۀ دور کمر، معیار بسیار مهمی برای محاسبۀ BMI (شاخص تودۀ بدنی: وزن تقسیم بر مجذور قد) محسوب می‌شود.
شکم بزرگ یکی از 5 علامت سندروم متابولیک است، و به عنوان یک عامل بسیار قدرتمند برای ایجاد خطر بیماری های قلبی عروقی شناخته می‌شود، این علائم خطر به این ترتیب اند:
اندازۀ دور شکم بالاتر از 102 سانتی متر برای مردان و بالاتر از 88 سانتی متر برای زنان.
مقاومت به انسولین، یا میزان قند خون بالا، بالاتر از 1.10 گرم بر لیتر.
فشار خون بالاتر یا معادل 85/130.
کلسترول HDL، (کلسترول خوب) پایین تر از 0.40 گرم بر لیتر برای مردان و 0.50 گرم بر لیتر برای زنان.
تری گلیسیرید بالاتر یا معادل 1.5 گرم بر لیتر.
حالا که با این معیارها به شما هشدار داده شد، باید دنبال راه حلی باشید: رژیم مدیترانه ای تأثیرگذاری خودش را برای کوچک کردن شکم به اثبات رسانده است.

رژیم مدیترانه ای برای مقابله با شکم بزرگ
در این زمینه مطالعات، بسیار زیاد و گسترده هستند چرا که آزمایش های قابل بهره برداری فراوانی دربارۀ این موضوع صورت گرفته است، چیزی حدود 50 آزمایش بر روی 535000 نفر.

نتیجه چنین است، رژیم مدیترانه ای باعث می‌شود که خطر ابتلا به سندروم متابولیک پایین بیاید. ضمناً به افزایش میزان کلسترول خوب خون نیز کمک می‌کند، میزان تری گلیسرید را کم می‌کند، فشار خون سیستولیک (عدد بزرگتر) و دیاستولیک (عدد کوچکتر)، قند خون و در نهایت اندازۀ دور کمر را کاهش می‌دهد.

خوب است بدانیم که اعمال رژیم مدیترانه ای ساده و کم هزینه است، بسیاری از افرادی که از این رژیم تبعیت کرده اند و رژیم غذایی خود را بر پایۀ آن قرار داده اند، خیلی کمتر به بیماری های قلبی عروقی مبتلا می‌شوند، باید یادآوری کنیم که امروزه این بیماری، اولین دلیل مرگ و میر در کشورهای غربی است.
از رژیم مدیترانه ای تا بازگشت تعادل به تغذیه...
توصیه به تبعیت از رژیم مدیترانه ای برای کم کردن احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی با توصیه هایی که از سوی مراجع رسمی بهداشتی بیان می‌شود، هماهنگ است.
بهترین کار این است که از گرفتن رژیم های لاغری که رژیم یویو نامیده می‌شوند و همراه با بازگشت وزن کم شده یا حتی بیشتر از آن هستند، خودداری کنید. به جای این دست از رژیم ها، به متعادل سازی تغذیه تان روی آورید که در وهلۀ اول وزن تان را تثبیت می‌کند.

این بازگشت به تعادل به معنای اعمال محدودیت های شدید نیست اما بر پایۀ فراگیری قواعد تغذیه ای استوار است، مثل همان چیزی که در رژیم مدیترانه ای مشاهده می‌شود، یعنی: مقدار بسیار زیادی میوه و سبزیجات، ماهی، غلات کامل، روغن های خوب و میوه های خشک. و همچنین مقدار کمی گوشت، مقدار اندکی فرآورده های حیوانی و کاهش مصرف فرآورده های صنعتی که جایگزین «غذاهای خانگی» شده اند. چنین تغذیه ای برای آب کردن شکم ایده آل است!


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM