سي یتب


تعداد بحث های ایجاد شده: 16
امتیاز بحث های ایجاد شده: 12

تعداد بازدید: 530
امتیاز بحث: 1

ترفند هاي استفاده بهينه از لب تاپ
1387/08/08

ترفند هاي لب تاپ


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
نويد بازی گوش (1389/07/25 18:0:38)
دوست عزيز از مطالب مفيد وآموزنداي که گذاشتي بسيار سپاسگزارم لطفا اگر چيز ديگري داشتي برامون بزار


محمد اژدری (1387/09/22 12:49:21)
سلام
آقا آرمين که گل کاشتن واقعا
فقط يک نکته من اضافه کنم به استفاده بهتر از باتري
بهتره وقتي به مدت طولاني ميخوايم با نوتبوک کار کنيم از آداپتور استفاده کنيم. البته نبايد فراموش کرد که در زمان استفاده از آداپتور بهتره که باتري رو در بياريم. چون اگه هم باتري روي نوتبوک باشه و هم آداپتور رو وصل کرده باشيم دستگاه جايي بين charge و discharge قرار ميگيره و نه تنها واسه باتري بلکه واسه کل نوتبوک ضرر داره.


سي یتب (1387/08/17 22:5:33)

باتري معيوب لب تاپ خود را مجددا درست کنيد


کافي است باتري را به مدت 14 الي 15 ساعت در داخل فريزر قرار دهيد!
تا باتري لپ تاپ شما کاملأ فريز شود!
سپس باتري را 3 الي 4 بار شارژ و دشارژ نماييد.
اکنون باتري لپتاپ شما پس از گذراندن يک خواب زمستاني جان تازه اي پيدا کرده است و ميتوانيد بيش از گذشته براي شما کار کند.

شايد از اين عمل تعجب کنيد و ارتباطي بين اين دو کار نيابيد.
اما جالب است بدانيد که اين کار پايه و اساسي کاملأ علمي دارد ، چرا که همانطور ميدانيد به طور کلي در اجسام مختلف به دليل لرزش طبيعي مولکولها جريان برق به راحتي از آنها عبور نمي کند. اين مشکل در اجسام رسانا کمتر است ، زيرا مولکول ها به شکل منظم قرار مي گيرند و جريان راحت تر عبور مي کند ، اما براي ابر رسانا کردن بايد جسم رو سرد نمود تا لرزش مولکولها کمتر شود (اين لرزش هيچ گاه صفر نخواهد شد ، مگر در صفر مطلق يعني 273- درجه سانتيگراد که البته تا امروز دست نيافتني باقي مانده است) ، در نتيجه سرعت و کيفيت عبور جريان بهتر خواهد شود. دليل بهتر کار کردن سي پي يو در درماي پايين نيز همين موضوع است.



سي یتب (1387/08/09 7:59:27)

 16 ترفند براي استفاده بهينه از باطري لب تاپ

1- به طور مرتب Defrag کنيد - هر چه هارد ديسک شما سريعتر عمل کند فعاليت کمتري ميکند و در نتيجه ميزان بهره برداري اش از انرژي باتري شما کاهش مي يابد يکي از راه هاي مناسب براي بهبود عملکرد هارد ديسک Defrag کردن آن در زمان هاي متوالي و منظم است، پس در اينکار کوتاهي نکنيد.

2- نور LCD را کاهش دهيد - امروزه 99 درصد لپ تاپهايي که در بازار عرضه مي شوند اين قابليت را دارند که نور LCD يا نمايشگر آنها را تنظيم کنيد بهتر است زماني که از باتري استفاده مي کنيد روشنائي LCD خود را روي کمترين حد ممکن قرار دهيد، برخي از مدلها قابليت کاهش ميزان فعاليت CPU و بهره برداري اش از منبع تغذيه به شکل بهينه را دارا هستند اينگونه قابليتهاي جانبي لپ تاپ تان را در حين استفاده از باتري فراموش نکنيد.

3- برنامه هايي که به صورت پنهاني و در پس زمينه اجرا مي شوند را متوقف کنيد - اگر آنتي ويروسي داريد که به صورت اتوماتيک شروع به اسکن کردن هاردتان مي کند يا ابزاري مثل Google Desktop روي سيستم شما نصب است که به صورت دائم در حال ايندکس کردن فايلها و بررسي هاردتان است و… آنها را از کار بياندازيد. همه ي اين موارد باعث فعاليت بيشتر CPU و کاهش کارايي باتري مي شوند. همه ي ابزارهايي که اينگونه عملکردي دارند را در زماني که از باتري استفاده مي کنيد غير فعال نمائيد.

4- سخت افزارهاي اضافي را جدا کنيد - ماوس هاي USB برخي از انواع Cool Disk ها و… را فراموش نکنيد چون اينها نيز به منبع تغذيه نياز دارند و از باتري شما استفاده خواهند کرد.

5- حافظه ي رم بيشتري به لپ تاپ خود اضافه کنيد - هر چه حافظه ي Ram شما بيشتر باشد پروسه هايي که در حافظه ي مجازي يا Virtual Memory سيستم تان بارگذاري مي شود کمتر خواهد بود، از آنجايي که حافظه مجازي و پروسه هاي موجود در آن هارد ديسک را درگير مي کنند باعث استفاده ي بيشتري از باتري شما مي شوند در حالي که داشتن رم بيشتر اصلا سبب استفاده ي انرژي بيشتر نخواهد شد. از طرفي وقتي بخواهيد برنامه هايي سنگين که نياز به حجم بالايي از Virtual Memory دارند اجرا کنيد داشتن مقدار بيشتري از حافظه رم مي تواند به شما کمک بزرگي برساند و ميزان مصرف انرژي را کاهش دهد.

6- هارد ديسک بر CD يا DVD درايو ارجحيت دارد- هر چقدر که هارد ديسک منبع تغذيه شما را ببلعد به پاي CD يا DVD درايوها نمي رسد، ضمن اينکه وجود يک CD در داخل درايو حتي اگر در حال استفاده نباشد نيز مي تواند هر از گاهي مزيد بر علت گردد، اگر واقعا احتياج داريد از يک CD يا DVD در زماني که در حالت باتري قرار داريد استفاده کنيد بهترين راه حل تهيه يک image از آن و اجراي image مذکور توسط نرم افزارهاي درايو مجازي است.

7- پين هاي باتري خود را تميز نگه داريد - بد نيست هر از گاهي پين هاي باتري خود را تميز کنيد  اين امر سبب نقل و انتقال بهتر و کامل تر جريان بين باتري و لپ تاپ ميگردد و کارايي بهتر و بيشتر مجموعه مي گردد.

8- از باتري خود مراقبت کنيد - مراقبت از باتري نيز شرط مهمي است اگر از باتري زياد استفاده نمي کنيد فراموش ننمائيد هر دفعه که باتري را شارژ ميکنيد اين شارژ را بايستي هر دو يا سه هفته يکبار مورد استفاده قرار دهيد در غير اينصورت خيلي سريعتر از چيزي که فکرش را بکنيد باتري دچار اشکال مي شود. از طرفي شارژ يک باتري Li-on (ليتيومي) نبايد هرگز به صورت کامل خالي شود و خالي شدن کامل شارژ باتري فقط در مورد مدلهاي قديمي توصيه مي شود.

9- سيستم را Hibernate کنيد نه Standby - قرار دادن لپ تاپ در وضعيت Standby در فاصله هاي زماني که به آن نيازي نيست آنهم در حين استفاده از باتري مي تواند سبب کاهش مصرف انرژي شود و از طرفي وقتي به آن نياز شد بلافاصله کارتان را از سر بگيريد اما وضعيت Hibernate تقريبا سيستم را خاموش نگه مي دارد و در زمان نياز به آن به همان سرعت حالت Standby فعالش ميکند.

10- به کاهش دماي لپ تاپ کمک کنيد - هر چه دماي لپ تاپ شما کاهش يابد عملکرد بهتري خواهد داشت و هر چه عملکردش سريعتر و بهتر باشد کارايي باتري اش بيشتر خواهد شد، لذا همواره شبکه هاي ورودي و خروجي هواي لپ تاپ تان را تميز کنيد و لپ تاپ را در وضعيتي قرار دهيد که هوا به شکل مناسبي در آن جريان پيدا کند.

11- Power Options ويندوز را تنظيم کنيد - به Power Options در کنترل پنل ويندوز برويد و آن را به شکلي که مناسب مي دانيد تنظيم کنيد اگر Power Schemes را در اين قسمت روي Max battery قرار دهيد به صورت اتوماتيک تنظيماتي برگزيده



سي یتب (1387/08/09 7:58:16)

نحوه صحيح تميز کردن لب تاپ

در صورتي که شما نيز از نوتبوک يا لپ تاپ ستفاده ميکنيد مطمئنأ با تفاوت هاي اساسي لپ تاپ ها با کامپيوترهاي شخصي برخورد داشته ايد. لپ تاپ ها دستگاه هاي ظريفي هستند و نحوه تميز کردن آنها از گرد و غبار و اجسام جانبي از اهميت ويژه اي برخوردار است. چه بسا با تميز کردن غير اصولي لپ تاپ به آن ضرر نيز برسانيد. در اين ترفند قصد داريم نحوه صحيح تميز کردن يک لپ تاپ را قدم به قدم توضيح دهيم.

ابتدا بدانيد که بهترين روش آن است که پيش از هر کاري به دفترچه راهنماي کامپيوتر خود مراجعه کنيد و ببينيد در آنجا چه دستورالعملي براي تميز کردن لپ‌تاپ شما داده شده است.

اغلب کارخانه‌هاي فروشنده لپ‌تاپ توصيه مي‌کنند که تميز کردن کلي لپ‌تاپ يک بار در سال بيشتر انجام نشود. اما کساني که دايما در سفر هستند نياز بيشتري به تميز کردن کامپيوترشان پيدا مي‌کنند.

نخستين نکته در هنگام تميز کردن لپ‌تاپ اين است که از پارچه‌‌هاي زمخت و زبر و موادي که داراي حلال‌هاي آمونياکي هستند خودداري کنيد.

انواع گردو خاک و کثافات مانند موي حيوانات و غيره ممکن است به درون کامپيوتر شما رفته باشد. خاک سيگار و تفاله‌هاي ريز از ديگر مواردي است که درون لپ‌تاپ‌ها پيدا مي‌شود!
اينها معمولا بر روي صفحه نمايشگر شما و يا درون پورت‌ها مي‌نشينند و مشکلاتي را ايجاد مي‌کنند.شما براي تميز کردن لپ‌تاپ خود به وسايل زير نياز دارد: دمنده هوا، پارچه تنظيف پزشکي، محلول نظافت و در آخر يک تکه پارچه کتاني مانند يک تي‌شرت.

بخش بيروني - براي تميز کردن بخش بيروني و بدنه لپ‌تاپ از يک تکه پارچه کتاني استفاده کنيد که مي‌تواند بخشي از يک تي‌شرت کهنه و قديمي باشد.
به هيچ عنوان از پارچه‌هاي راه‌ راه مخصوص نظافت و يا پارچه‌هاي ساينده براي اين کار استفاده نکنيد. از پارچه‌ها و دستمال‌هاي خشن مخصوص نظافت هم نبايد استفاده کنيد. يادتان باشد هيچ گاه اسپري تميز کننده را مستقيم روي بدنه لپ‌تاپ نپاشيد بلکه آن را روي پارچه ريخته و سپس به بدنه بکشيد.

سوراخ‌هاي هواکش - شما مي‌توانيد از يک کمپرسور دمنده هوا بري تميز کردن سوراخ‌هاي هواکش کامپيوتر خود استفاده کنيد.
در هنگام دميدن هوا به اين سوراخ‌ها مراقب باشيد با شدت زياد اسپري نکنيد زيرا اين کار به پره‌هاي فن کامپيوتر ممکن است آسيب بزند.از پارچه پزشکي براي تميز کردن لابه‌لاي سوراخ‌ها و پروانه فن استفاده کنيد.
هرگز کمپرسور هوا را مستقيم به سمت پروانه فن نگيريد چرا که ممکن است باعث چرخ بيش از حد مجاز آن شود.

پورت‌ها - پس از آن که سوراخ‌هاي هوا و فن تميز شدند به سراغ پورت‌ها برويد. اين پورت‌ مکان‌‌هايي هستند که جرم زيادي را جمع‌آوري مي‌کنند براي تميز کردن آنها بايد از پارچه پزشکي استفاده کنيد.
دمنده هواي فشرده در اينجا نيز مي‌تواند کمک فراواني براي تميز کردن پورت‌ها بکند. فقط مراقب باشيد با فشار هوا جرم‌ها را به اعماق پورت‌ها نفرستيد.

نمايشگر - اگر قصد تميز کردن جرم‌هاي روي صفحه نمايشگر را داريد، حتما قبل از اين کار لپ‌تاپ را خاموش کنيد. باز هم از يک تکه پارچه کتان مانند يک تي‌شرت استفاده کنيد و هرگز پارچه‌هايي که خش ايجاد مي‌کنند را به کار نبريد.
هرگز از دستمال توالت براي پاک‌کردن صفحه نمايشگر استفاده نکنيد. هرگز از محلول‌هاي تميز‌کننده که پايه آمونياکي دارند براي تميز کردن صفحه نمايشگر استفاده نکنيد.
در صورت استفاده از اين محلول‌ها پايان کار صفحه نمايشگر فرا رسيده است. براي اين کار حتما از محلول‌هاي تميزکننده مانيتور استفاده کنيد که مطمئن‌تر است. هميشه محلول را بر روي پارچه اسپري کنيد و از اسپري کردن مستقيم بر روي صفحه نمايشگر پرهيز کنيد. جهت کشيدن پارچه بر روي صفحه نمايشگر از چپ به راست و از بالا به پايين است. شما همچنين مي‌توانيد با مخلوط کردن ايزوپروپيل الکل و آب يک محلول تميزکننده اختصاصي براي خود بسازيد. اين محلول بايد حاوي قسمت‌هاي مساوي از آب و الکل باشد.

کيبورد - کيبورد يکي از کثيف‌ترين بخش‌هاي کامپيوتر است و ممکن است انواع خوردني‌ها و نوشيدني‌ها در هنگام کار کردن روي آن بريزد. بسياري از جرم‌ها به انگشتان شما چسبيده و از اين طريق وارد کيبورد شما مي‌شوند.
براي خارج کردن جرم‌ها و ذرات زير کيبورد که در آن فرو رفته‌اند از دمنده هواي فشرده با زاويه مورب استفاده کنيد. به راهنماي استفاده از لپ‌تاپ مراجعه کنيد. چرا که ممکن است کليد‌هاي کيبورد شما قابليت برداشته شدن به منظور نظافت را داشته باشند. پس از تميز کردن از قرار گرفتن درست کليد‌ها در جاي درست خودشان مطمئن شويد. پارچه پزشکي و


 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM