... هســـتــــــــي ... UnIqUe

رتبه کاربر: کاربر افتخاری
تعداد بحث های ایجاد شده: 210
امتیاز بحث های ایجاد شده: 89

تعداد بازدید: 604
امتیاز بحث: -1

رئیس شرکت فورد : خودروهای هوشمند در راهند . . .!!!
1390/12/11

روزی را تصور کنید که می‌توانید پشت فرمان خودرو خود بنشینید و در حال رانندگی کتاب بخوانید یا با لپ تاپ ایمیل‌هایتان را چک کنید و اصلاً نگران جاده و تصادف نباشید.

این تصویری از آینده خودرو‌ها است که رئیس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان نوید آن را داده است. رئیس شرکت فورد گفته است به زودی خودرو‌ها خواهند توانست با رانندگان خود و حتی سایر خودروهای اطرافشان ارتباط برقرار کنند.


به گزارش وب سایت digitaltrends بیل فورد رییس شرکت فورد که نواده هنری فورد پدر خودروسازی است، در سخنرانی خود در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا گفته است رانندگان در ده سال آینده خواهند توانست از خودروهای خودکار استفاده کنند. وی در این سخنرانی تاکید کرده است که فناوری‌هایی از این دست هم اکنون در دست توسعه است و تلاش می‌شود این فناوری‌ها با افزایش خودرو‌ها در سراسر جهان از یک میلیارد دستگاه به چهار میلیارد دستگاه در ۴۰ سال آینده سازگار شود. وی از طرح گوگل برای تولید فناوری رانندگی خودکار به عنوان یکی از نمونه‌های این پیشرفت‌ها یاد کرده است.

فورد پیش بینی کرده است که توسعه فناوری رانندگی خودکار طی سه مرحله صورت خواهد گرفت: در پنج سال اول، خودرو‌ها به سیستم هشداردهی خودرو به خودرو مجهز خواهند شد و خواهند توانست در محیط‌های کم ترافیک و خلوت به صورت خودکار رانندگی و حتی پارک کنند. در مرحله دوم که بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۵ است، توسعه این فناوری‌ها نقش رانندگان را به طور قابل ملاحظه‌ای کمرنگ‌تر خواهند کرد و اکثر خودرو‌ها به صورت نیمه خودکار در خواهند آمد.

بنا بر پیش بینی شرکت خودروسازی فورد، در مرحله سوم پیشرفت فناوری رانندگی خودکار که بعد از سال ۲۰۲۵ است، خودرو‌ها به طور کامل خودکار خواهند شد. در این زمان باید به خودرو‌ها به چشم یک پلت فرم ارتباطی همراه نگریست.

گفتنی است علت حضور رئیس فورد در کنگره جهانی موبایل، رونمایی از خودرو جدید این شرکت است که به یک سیستم‌های ارتباطی پیشرفته مجهز شده است. این خودرو که B-Max MPV نام دارد دارای قابلیت‌ها و فناوری‌های جدیدی است، از جمله اینکه وقتی خودرو دچار سانحه یا تصادف می‌شود به صورت خودکار با مراکز خدمات اورژانسی تماس می‌گیرد و آن‌ها را از سانحه باخبر می‌کند.

نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM