هوافضا
 
 
بيقرار باراني


تعداد بحث های ایجاد شده: 138
امتیاز بحث های ایجاد شده: 95

تعداد بازدید: 514
امتیاز بحث: 0

تازه ترين دستاوردهاي صنايع موشكي ايران
1390/11/17

معاون سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع گفت: اسراييل، توان مقابله با موشك «شهاب3» ايران را ندارد.

مهندس ناصر مالكي در گفتگو با خبرنگاران ضمن تشريح توانمنديهاي گروه صنايع موشكي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران به لطف متخصصان و كارشناسان داخلي در زمينه توليد محصولات هوافضا به خودكفايي كامل رسيده است.

وي گفت: ما در بخش موشكي، به خودكفايي كامل رسيدهايم و آنچه كه استراتژي دفاعي نظام در زمينه موشكي را تامين مي كند را دارا هستيم و به دستاوردهاي خوبي نائل شدهايم.

معاون سازمان صنايع هوافضا خاطرنشان كرد: بر اساس آزمايش موشك «شهاب 3» ما به خواستههاي اصلي خود رسيدهايم.

مهندس مالكي با اشاره به توان توليد موشكهاي بالستيكي ايران متذكر شد: موشك «شهاب3» چون يك موشك داراي قابليت هاي فراوان نسبت به نسل قبل از خود مي باشد و از ويژگي فرود و سرعت فرود خاص برخوردار است، اسراييل قادر به مقابله با آن نيست و توان ضدموشكي اسراييل براساس نسل قبلي شهاب 1 و 2 مي باشد.

وي اضافه كرد: سياست و استراتژي دفاعي كشور بر بازدارندگي قرار داده شده است و بهترين ابزار بازدارندگي توان موشكي است.

مالكي با اشاره به ساخت و توليد انواع موشكهاي زمين به زمين، ضدزره، پدافند هوايي و ضدموشك در كشور يادآور شد: در حوزه موشكهاي هوايي در برد كوتاه، پست و ارتفاع ميانه توانسته ايم، با توليد موشكهاي فجر1، 2 و 3، نازعات 6 و 10، زلزال 1 و 2 و 3 به خودكفايي برسيم.وي از پرتاب نخستين ماهواره ايراني به فضا در سال آينده (1384) خبر داد و گفت: اين ماهواره در ارتفاع پايين 100 تا 600 كيلومتر در حركت خواهد بود.

معاون سازمان صنايع هوا و فضا گفت: در پدافند هوايي نيز توانستهايم، محصولاتي با برد 5 تا 30 كيلومتر محصولاتي را توليد نمائيم و در حوزه موشكهاي دريايي نيز كشور، قابليت توليد موشكهاي رعد، نور و كوثر با برد بالاي 300 كيلومتر براي مقابله با دشمن را داراست.

سازمان صنايع دفاعي ايران نيز، انواع تسليحات سبك و نيمه سنگين، مهمات و تجهيزات زرهي، پدافند ضد شيميايي و شناورها، از جمله سلاح ملي «خيبر» و صنايع الكترونيك ارتش را در سيزدهمين نمايشگاه دفاعي يونان به نمايش گذاشته است.

به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سلاح خيبر به عنوان نخستين سلاح ملي جمهوري اسلامي ايران كه علاوه بر سه وضعيت ضامن، تكتير و رگبار از سيستم جديد سه تير برخوردار است، مورد توجه بازديدكنندگان خارجي قرار گرفت.

راكتانداز و خمپارهانداز، ماكت انواع تانك، نفربر براق، شناور و قايق تندرو و قايق نجات نيز در معرض ديد بازديدكنندگان غرفه سازمان صنايع دفاع در نمايشگاه دفاعي يونان قرار دارد.

اين گزارش حاكيست كه سازمان صنايع دفاع از ابتداي سال جاري تاكنون محصولات خود را به 18 كشور جهان صادر كرده است.

در سيزدهمين دوره نمايشگاه بينالمللي دوسالانه ديفندوري يونان كه از 14 مهر ماه به مدت چهار روز در آتن برقرار خواهد بود بيش از 35 كشور در قالب 800 شركت و سازمان توليدكننده محصولات دفاعي شركت دارند.

در اين نمايشگاه همچنين محصولات الكترونيكي، اپتيكي و مخابراتي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به نمايش گذاشته شده است كه بيسيم هوايي با قابليت ايجاد و مقابله با جنگ الكترونيك به عنوان آخرين دستاورد صنايع الكترونيك اين وزارتخانه از جمله محصولاتي است كه در معرض ديد فرماندهان و كارشناسان نظامي قرار دارد.


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM