ahura persia


تعداد بحث های ایجاد شده: 213
امتیاز بحث های ایجاد شده: 164

تعداد بازدید: 481
امتیاز بحث: 0

خواص ليمو ترش
1387/08/06

از همه چيز ليمو ترش


 

lemon

نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
ahura persia (1387/08/06 19:14:37)
آرامش دهنده روح :
ليمو همواره به عنوان يک ماده تسکين دهنده روح مطرح بودهاست. استشمام رايحه معطر ليمو در طي تمرينات تمرکز و تعمق روح (مديتيشن) بسيار مفيد است. براي انجام اين کار کافي است که سه قطره از اسانس ليمو را به يک کاسه حاوي آب گرم افزود و آنرا در هواي اتاق قرار دهيد. به اين ترتيب در طول استشمام رايحه معطر ليمو به يک آرامش مطلوب فکري و روحي دست خواهيد يافت.


ahura persia (1387/08/06 19:14:13)

تقويت کننده حافظه :

ليمو تقويت کننده حافظه است. چند قطره از اسانس ليمو را روي يک دستمال ريخته و از طريق بيني استنشاق کنيد. همچنين ميتوان اين کار را در مواقعي انجام داد که ميخواهيد چيزي رابه ياد بياوريد. مغز شما با استنشاق اسانس ليمو نيروي تازه اي بدست خواهد آورد.



ahura persia (1387/08/06 19:13:58)
يک حالت دهنده خوب براي موها :
بعلاوه شستشوي موي چرب با استفاده از آب ليمو باعث کاهش چربي آن ميشود. به اين صورت که عصاره حاصل از ابگيري دو عددليمو در يک ليتر آب مورد استفاده قرار دهيد و موهايتان را با اين محلول بشوييد. اين روش باعث درخشان و شاداب شدن انواع موها ميشود. همچنين مصرف آن باعث ميشود موهاي طلايي رنگ روشنتر شوند.

نرم کننده مناسب براي پوست آرنج : براي نرم کردن پوست زبر ناحيه آرنج، آرنجتان را حدود 10 دقيقه برروي يک برش ليمو ترش فشار دهيد.


ahura persia (1387/08/06 19:12:52)

ضد سرماخوردگي :

آب ليمو يک ضد ويروس عالي ميباشد و همچنين مصرف آن براي سرماخوردگي شديد بسيار مفيد است. بدين منظور يک عدد ليمو را با مقداري نمک ميل کنيد. در صورت تمايل ميتوان عصاره گرفته شده را در آب رقيق کرد و سپس مصرف نمود.


lemon


ahura persia (1387/08/06 19:11:36)
ضد شوره و بر طرف کننده خارش پوست سر :
آب ليمو براي پوست سر بسيار مفيد است و شوره سر را کاهش ميدهد. عصاره حاصل از آبگيري يک ليموي تازه را حدود 10 دقيقه برروي پوست سر مالش دهيدو سپس آن را با آب به طور کامل بشوئيد. همچنين آب ليمو ميتواند به عنوان يک تقويت کننده مو وضد خارش، به صورت ماساژ برروي پوست سر استفاده شود.



ahura persia (1387/08/06 19:11:7)
پاک کننده پوست :

اگر پوست شما چرب است ميتوانيد آنرا با ليمو که يک ماده قابض است تميز کنيد. به اين ترتيب که يک قاشق چاي خوري آب ليمو را در دو فنجان آب مقطر بريزيد و با يک پنبه تميز صورت خود را با آن پاک کنيد. اين کار باعث کاهش چربي پوست ميشود و از پديد آمدن جوشهاي صورت جلوگيري ميکند. در صورت استفاده از اين لوسيون براي جلوگيري از رشد باکتريها بهتر است هرروز يک محلول تازه درست کنيد. مصرف اين محلول باعث خشک شدن پوست ميشود و براي پوستهاي چرب بسيار مفيد است. اما در صورت داشتن پوست خشک از مصرف آن خودداري کنيد.


ahura persia (1387/08/06 19:10:44)
تسکين دهنده درد :
ليمو باعث تسکين سردردهاي معمولي و سردردهاي ميگرني ميشود. براي اين منظور ميتوان 5 قطره اسانس ليمو را در25 ميلي ليتر از يک روغن حامل مناسب (مانند روغن بادام) مخلوط کرد و آنرا با استفاده از يک دستمال کتاني برروي ناحيه مبتلا به درد ماساژ داد.


ahura persia (1387/08/06 19:10:16)
نيرو بخش و تب بر :
مصرف آب ليمو باعث کاهش تب در افراد بيمار ميشود. به عنوان مثال اگر چند قطره از اسانس ليمو يا مقداري آب ليمورا به آب سرد اضافه کنيد، سپس با استفاده از يک دستمال آن را روي پيشاني تب دار قرار دهيد، اين کار باعث کاهش تب وتقويت نيروي بدن خواهد شد. ذکر اين نکته ضروري است که قبل از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب بايد از قرار دادن اسانس ليمو به صورت مستقيم برروي پوست خودداري شودزيرا ممکن است باعث بروز حساسيتهاي پوستي گردد.


ahura persia (1387/08/06 19:9:16)
تسکين دهنده گلودرد : ليمو داراي اثرات ضد عفوني کننده و قابض است و بدين جهت ميتوان از آن براي درمان گلودرد استفاده نمود. با توجه به مقدار بسيار زياد ويتامين "ث" موجود در ليمو، مصرف آن باعث افزايش مقاومت سيستم ايمني بدن ميشود. براي فرد مبتلا به آنفلونزا و سرماخوردگي مصرف مخلوطي از آب ليمو تازه با عسل در يک ليوان آب گرم بسيار مفيد است.


ahura persia (1387/08/06 19:8:36)
درخشان کننده چشمها : سعي کنيد در نوشيدني هايتان از آب ليمو استفاده کنيد. فرضا" هر روز صبح يک عدد ليمو را با مقداري آب گرم ميل کنيد. نوشيدن اين مايع به جاي نوشيدن چاي باعث ميشود شما بدن سالمتري داشته باشيد. همچنين در اثر نوشيدن مايعات حاوي آب ليمو، چشمهاي شما درخشانتر شده و پوستي سرحال تر از قبل خواهيد داشت. در صورت تمايل براي بهتر کردن طعم آن ميتوانيد از شکر يا عسل استفاده کنيد


 1 2  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM