3zar _


تعداد بحث های ایجاد شده: 126
امتیاز بحث های ایجاد شده: 511

تعداد بازدید: 429
امتیاز بحث: 0

10 هشدار امنیتی پلیس فتا به کودکان و نوجوانان
1390/08/15

10 هشدار امنیتی پلیس فتا به کودکان و نوجوانان

سرهنگ سید محسن میر بهرسی,معاون اجتماعی پلیس فتا در گفت‌و‌گو با برنا در قالب 10 هشدار امنیتی توصیه‌هایی را برای ایجاد امنیت بیشتر و دور شدن کودکان و نوجوانان از آسیب‌های فضای ناسالم دنیای مجازی بیان کرد.


وی توضیح داد: 1- هیچگونه اطلاعاتی درباره خود و خانواده را در اینترنت افشا نکنید.

2- هرگز فایلی را بدون هماهنگی با والدین خود بر روی کامپیوتر دایورت نکنید.

3- اگر کسی به صورت آنلاین به شما ناسزا می‌گوید یا شما را آزار می‌دهد و یا برایتان ایمیل‌های ناخواسته ارسال می کند، سریعا به والدین خود اطلاع دهید.

4- بخاطر داشته باشید افراد در اینترنت می‌توانند وانمود کنند که شخص دیگری هستند و با ایجاد ارتباط طولانی اینترنتی اعتماد شما را جلب کنند. هرگز حرف‌های آنها را باور نکنید.

5- اگر از اتاق‌های گفتگو چت روم استفاده می‌کنید از نام واقعی یا ایمیل آدرس خود استفاده نکنید و نام‌های متفاوت را جایگزین آن کنید.

6- به یاد داشته باشید دوستی‌های اینترنتی، رابطه و گفتگوها هرگز نمی‌توانند مانند گفتگو با یک شخص واقعی باشد. اگر واقعا نیاز به صحبت کردن دارید سعی کنید با دوستان واقعی خود یا افراد خانواده‌تان صحبت کنید.

7-مراقب کسانی که درباره اطلاعات شخصی شما پرسش می‌کنند باشید و در صورت امکان سریعا ارتباط را قطع کنید.

8-هرگز کالایی را بدون اجازه و هماهنگی با والدین خود به سرعت و آنلاین خریداری نکنید.

9-در صفحه‌های عضویت در سایت های گوناگون و مخصوصا اتاق‌های گفتگو هرگز نام واقعی، تاریخ تولد، آدرس خانه، مدرسه و هر چیزی که ممکن است از آن سوء استفاده شود را وارد نکنید.

10-هرگاه می‌خواهید وارد یک اتاق گفتگو شوید، حتما به نام آن توجه کنید و سعی کنید وارد اتاق‌های گفتگویی که توسط سرویس دهنده طراحی شده شوید و از وارد شدن به اتاق‌هایی که توسط امضا ساخته شده اند، Member created room خودداری کنید.


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
3zar _ (1390/08/15 23:23:31)
ko0cho0lo0haye site deghat ko0nan 


 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM