فوتبال
 
 
3zar _


تعداد بحث های ایجاد شده: 126
امتیاز بحث های ایجاد شده: 511

تعداد بازدید: 494
امتیاز بحث: 0

همه حاشیه‌های خواندنی دربی آبی و قرمز
1390/06/24

همه حاشیه‌های خواندنی دربی آبی و قرمز

از سال 1347 که دو تیم محبوب و پرطرفدار پایتخت (استقلال و پرسپولیس) با هم به رقابت پرداختند، همواره بازی‌های این دو تیم با حاشیه‌های فراوان و در بیشتر اوقات جذاب بوده است. تيم‌هاي فوتبال استقلال و پرسپوليس تهران، دو روز دیگر جمعه بیست پنجم شهریور، هفتادمین دربی خود را در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي‌كنند. این دو تیم تاکنون هفتاد دربی را برگزار کرده‌اند که در کنار نتایج آن، حاشیه‌های جالب و خواندنی یافت می‌شود.
در هفتاد ديدار گذشته دو تيم، 22 پيروزي براي استقلال، هجده برد براي پرسپوليس بوده و سی بازي به تساوي انجاميده است.

همچنین در هفتاد ديدار گذشته تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس، 85 بازيكن دو تيم موفق به گل زدن شدند كه سهم تيم استقلال 41 بازيكن و سهم تيم پرسپوليس 44بازيكن است. پرگل‌ترين ديدار اين دو تيم، شهرآورد 16 شهريور 1352 است كه با نتيجه شش بر صفر به سود تيم پرسپوليس به پایان رسيد.

 نگاهی داریم به حاشیه‌های جالب دیدارهای پرسپولیس و استقلال از گذشته‌های دور تاکنون؛ البته به حاشیه‌های دربی 67 تا70 را به صورت کامل اشاره کردیم:

نخستین گلزن دربی: احمد منشی زاده (استقلال) در تاریخ 16/1/47
نخستین داور خارجی: بهادرخان (پاکستان)
نخستین مربی خارجی: راز کورایکوف (مربی یوگسلاو استقلال) در سال 1349
نخستین کاپیتان‌ها: همایون بهزادی (پرسپولیس) و کامبیز جمالی (استقلال)
بیشترین قضاوت: محمد صالحی با پنج داوری
جنجالی ترین بازی: استقلال دو، پرسپولیس دو (30/10/1373)
بیشترین بیننده: استقلال یک، پرسپولیس صفر (15/7/1362 )
در این دیدار 120 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی حاضر بودند.

محمود خوردبین؛ رکورددار حضور در دربی:

محمود خوردبین، سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس تهران همچنان با سابقه‌ترین فرد حاضر در جمع سرخابی‌ها از حیث حضور در شهرآورد پایتخت است؛ وی که سال‌هاست سرپرست تیم پرسپولیس است تا کنون چهل و هشت مرتبه طعم حضور در دربی را چه به عنوان سرپرست و چه به عنوان بازیکن چشیده است و از این لحاظ از مردان شاخص و با سابقه دربی به شمار می آید.

پس از خوردبین، علی پروین که در نزد هواداران پرسپولیس از محبوبیت ویژه ای برخوردار است، با چهل و چهار مرتبه حضور در دربی، رده دوم را از آن خود کرده است.

نخستین اخراج در بازی‌های داربی به رضا وطنخواه تعلق دارد. بازیکن متعصب و جنگنده سرخپوشان پایتخت که در مقطعی مربیگری این تیم را هم بر عهده داشت.

از میان ستاره‌های پایدار پرسپولیس و استقلال، تنها احمدرضا عابدزاده است که با حضوری طولانی مدت در چهارده داربی برای هر دو تیم، هیچ گاه طعم شکست را نچشیده است. البته عابدزاده با پرسپولیس، در حالی داربی 5 اسفند 79 را واگذار کرد که روی نیمکت تیمش شاهد گشوده شدن دروازه فنایی بود!

سریعترین گل این دیدار را علی سامره به ثمر رساند. این گل در همان دقیقه نخست بازی به ثمر رسید.

کمترین بیننده: استقلال صفر، پرسپولیس صفر 7/11/1373

این دیدار به علت محرومیت هر دوم تیم در ورزشگاه آزادی بندرعباس و بدون تماشاگر برگزار شد.

بیشترین میزبانی: ورزشگاه آزادی

پر سر و صدا ترین بازیکن: مهدی‌ هاشمی نسب که در سال 1379 به مبلغ سنگین 150 میلیون تومان تیمش را ترک و به اردوی رقیب (استقلال) پیوست که این موضوع اصلاً خوشایند طرفداران تیم قرمز نبود.





کوتاه از قرمز و آبی 

«آلن ویتل» انگلیسی، نخستین بازیکن خارجی باشگاه پرسپولیس که در سال 1356 به این تیم پیوست، در دیدار برگشت پنجمین دوره لیگ تخت جمشید، پرسپولیس را در برابر رقیب همراهی کرد تا نخستین بازیکن خارجی دربی لقب بگیرد.

عیسی ترائوره، مهاجم اهل کشور مالی با ثبت تک گل پرسپولیس مقابل استقلال در بازی رفت لیگ 1382 (نتیجه دو بر یک به سود استقلال)، لقب تنها گلزن خارجی دربی را از آن خود کرد.

بیشترین مربیگری:

علی پروین (پرسپولیس ـ 22 بار)
منصور پور حیدری (استقلال ـ 18 بار)
رازکو رایکوف (استقلال ـ 15 بار)
آلن راجرز (پرسپولیس ـ 7 بار)
علی دانایی فرد (استقلال ـ 5 بار)

بهترین گلزن ها:

صفر ایرانپاک (پرسپولیس ـ 7 گل)
حسین کلانی (پرسپولیس ـ 6 گل)
علی جباری (استقلال ـ 5 گل)
غلامحسین مظلومی (استقلال ـ 5 گل)
مهدی هاشمی نسب (پرسپولیس و استقلال ـ 5 گل)

بیشترین حضور:

علی پروین (پرسپولیس) - ( 20 بازی)
افشین پیروانی (پرسپولیس) - ( 18 بازی)
علی جباری (استقلال) - (17 بازی)
کارو حق وردیان (استقلال) - (17 بازی)
کارگر جم ـ حجازی ـ زرین چه (استقلال) ـ (16 بازی)

بیشترین کاپیتانی:

علی جباری (استقلال ـ 10 بار)
همایون بهزادی (پرسپولیس ـ 7 بار)
جواد زرینچه (استقلال ـ 7 بار)
علی پروین (پرسپولیس ـ 7 بار)
محمود فکری (استقلال ـ 7 بار)

بازیکنانی که به هر دو باشگاه گل زده اند:

مهدی هاشمی نسب (4 گل به استقلال و 1 گل به پرسپولیس)
شاهرخ بیانی (1 گل به استقلال و 1 گل به پرسپولیس)
غلامرضا فتح آبادی (1 گل به استقلال و 1 گل به پرسپولیس)

 



برادران قرمز و آبی

در تاریخ این دو باشگاه، شاهد حضور تعدادی از برادران فوتبالیست در قالب یکی از این تیم‌ها یا هر دو تیم بودیم، به ویژه حضور دو برادر در دو تیم رقیب باعث افزایش کرکری و جذابیت بیشتر دربی می‌شده است.

فریدون معینی (پرسپولیس) و مسعود معینی (استقلال)
مرتضی فنونی زاده (پرسپولیس) و مهدی فنونی زاده (استقلال)
شاهین و شاهرخ بیانی (استقلال)
غلامحسین و پرویز مظلومی ‌(استقلال)
مهدی و‌هادی مهدوی کیا (پرسپولیس)
فرهاد و فرزاد مجیدی (استقلال)
عباس و مسعود مژدهی (استقلال)
محمود و محمد بیاتی (استقلال)
رضا و بیوک وطنخواه (پرسپولیس)
مهدی و مجتبی شیری (پرسپولیس)

حاشیه‌های خواندنی شهرآورد67 تهران

سریال تساوی‌های استقلال و پرسپولیس با تساوی دربی 67 پایتخت ادامه پیدا کرد تا ششمین بازی پیاپی دو تیم مساوی شود، ولی این دیدار حاشیه‌های فراوانی به دنبال داشت که برخی از آن‌ها را می‌خوانید.

9 نفر دستگير شدند

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از دستگيري 9 تن در حاشيه بازي دو تيم فوتبال استقلال - پرسپوليس به جرم حمل موادمخدر، خريد و فروش بليت غيرمجاز و درگيري خبر داد.

سردار رجب‌زاده گفت: مأموران پليس در حاشيه بازي دو تيم فوتبال استقلال ـ پرسپوليس،‌ سه تن به جرم حمل مواد مخدر، سه تن به جرم خريد و فروش غيرمجاز بليت و سه تن را نيز به جرم نزاع و درگيري دستگير كردند.

وي با بيان اينكه برخورد خاصي بين تماشاگران دو تيم پس از پایان بازي رخ نداد، افزود: اين ديدار با نظم و امنيت كامل برگزار شد، به گونه‌ای كه مسئولان دو تيم و بینندگان از اين موضوع رضايت داشتند.

وي درباره موضوع بليت فروشي هم گفت: مانند دفعات گذشته به دليل نبودن سازوكار مناسب، در بازي امروز هم مشكلاتي همچون ازدحام جمعيت در پشت درب‌هاي استاديوم وجود داشت، به گونه‌ای كه نزديك به پانزده هزار نفر براي دیدن بازي، شب را پشت درب‌هاي استاديوم گذراندند، اين در حالي است كه اگر راهكار مناسبي در اين‌ باره انديشيده شود، ديگر شاهد اتلاف وقت و پدید آمدن اين مشكلات نخواهيم بود.

اعتراض بینندگان استقلال در آزادی

تماشاگران استقلال با شعارهای یکپارچه اعتراض خود را نسبت به قرار گرفتن بخش روبه‌روی جایگاه به تماشاگران پرسپولیس اعلام کردند.

درگیری جلوی جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی

شماري از هواداران پرسپوليس در پايان بازي عليه مديرعامل اين تيم شعار سر دادند.
نزدیک دویست هوادار پرسپوليس در پايان بازي در حالي كه حاضر به ترك ورزشگاه نبودند، عليه انصاري فرد شعار دادند و خواستار ترك تيم توسط وي شدند.

همچنين در مقابل جايگاه ويژه نيز درگيري به وجود آمد كه مأموران نيروي انتظامي به حل و فصل اين درگيري پرداختند.

اعتراض هواداران به نتیجه دربی و درگیری بائو با خسرو حیدری!

در دقایق پایانی بازی استقلال و پرسپولیس، هواداران دو تیم در ورزشگاه آزادی، شعار تبانی سر دادند و نارضایتی خود را از نتیجه این دیدار به بازیکنان و کادر فنی دو تیم اعلام کردند.
هواداران تیم‌های استقلال و پرسپولیس در دقیقه نود مسابقه هر لحظه که بازیکنان دو تیم فرصت گلزنی را از دست می‌دادند، شعار تبانی سر می‌دادند.

* دو بازیکن پرسپولیس و استقلال در زمین با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند. پس از به ثمر رسیدن گل استقلال، میثم بائو و خسرو حیدری درگیری لفظی پیدا کردند.
بائو به عدم بازی جوانمردانه از سوی استقلالی‌ها معترض بود. در صحنه‌ای که استقلال موفق به دریافت گل شد، سامان آقازمانی به دلیل مصدومیت روی زمین افتاده بود.

*میثاق معمارزاده پس از دریافت گل به دلیل عملکرد ضعیف خط دفاع پرسپولیس به شدت به آنها معترض شد و حتی برای نشان دادن اعتراض خود تا نیمه‌های زمین دوید.

*نیمکت نشینان پرسپولیس به دلیل اینکه داور به هنگام مصدومیت سامان آقازمانی دستور به توقف بازی نداد به شدت معترض بودند.

* شادی صمد مرفاوی پس از گل تساوی استقلال دیدنی بود. وی در چند نوبت به هوا پرید.

* انصاری، دانشجو، نفریه و سجادی همراه علی کفاشیان، در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی حاضر شده و دربی 67 را از نزدیک دیدند.

* حمید سوریان، قهرمان کشتی فرنگی جهان، در ورزشگاه آزادی حضور دارد و مسابقه را از نزدیک نگاه کرد.

* پیش از آغاز مسابقه سپهر حیدری، مدافع پرسپولیس با دسته گل به سوی نیمکت استقلال رفت و از کادر فنی این تیم استقبال کرد.

* بازیکنان هر دو تیم با یک توپ فوتبال وارد زمین شدند. بازیکنان استقلال و پرسپولیس به سوی هواداران خودی رفته و با پرتاب توپ به سوی آنها، از تماشاگران استقبال کردند.

*دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس در پایان بازی به سوی بازیکنان استقلال رفت و مدعی شد آنها در صحنه گل تساوی خود بازی جوانمردانه را رعایت نکردند. دربی 67 با مصاف تیم‌های استقلال و پرسپولیس با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا همچون چند مسابقه اخیر این مسابقه حساس با تساوی به پایان برسد.

پرسپولیس در دقیقه 49 به گل رسید و استقلالی‌ها نیز در دقیقه 55 توسط حسین کاظمی‌ توپ را وارد دروازه پرسپولیس کردند.

* پنج دقیقه پیش از آنکه سوت پایان مسابقه صدا درآید، مأموران نیروی انتظامی ‌و یگان ویژه چند برابر شدند تا جو تماشاگران را کنترل کنند.

حاشیه دربی ۶۸

پس از گلزنی نوروزی یکی از بینندگان پرسپولیس از خوشحالی غش کرد و به روی زمین افتاد. نیروهای امداد که در ورزشگاه آزادی حضور داشتند، با کمک چند تن از خبرنگاران صدا و سیما، وی را به آمبولانس انتقال داده و این هوادار راهی بیمارستان شد.

* در بین دو نیمه محمود خوردبین، سرپرست پرسپولیس به سمت مسعود عنایت رفت و برای دقایقی با رئیس کمیته داوران صحبت کرد.

* هواداران استقلال علیه حقیقی شعار دادند.

* در جایگاه ویژه افراد مشهوری چون، مهدی تاج، مسعود زریبافان، محمد حسین نژاد فلاح، علی انصاری، افشین قطبی، کفاشیان، بیوتر، واعظ آشتیانی، حبیب کاشانی، سعیدلو و سجادی حضور دارند.

* علیرضا حقیقی پس از پایان بازی از جایگاه ویژه بالا رفت و در بین هواداران استقلال قرار گرفت. هواداران استقلال که از باخت ناراحت بودند، با دروازه‌بان پرسپولیس درگیری فیزیکی پیدا کردند. در همین حین، یکی از مأمورین حراست از حقیقی خواست جایگاه را ترک کند اما حقیقی به جای توجه به حرف این مأمور با مشت به صورت وی کوبید.

* واعظ آشتیانی در حالی که هنوز به پایان بازی باقی مانده بود پس از به ثمر رسیدن گل دوم پرسپولیس ورزشگاه آزادی را ترک کرد.

* هواداران استقلال که از باخت مقابل پرسپولیس ناراحت بودند، هنوز بازی به پایان نرسیده بود که سنگ‌های بزرگی را به سمت چمن پرتاب کردند.

* پس از پایان بازی علی دایی که به شدت از پیروزی پرسپولیس خوشحال بود، گریه کرد.

*هواداران استقلال به شدت علیه مرفاوی و آشتیانی شعار دادند.
هواداران استقلال که از باخت مقابل پرسپولیس ناراحت بودند، پس از پایان بازی با سر دادن شعار علیه مرفاوی و واعظ آشتیانی اعتراض خود را نشان دادند و امیر قلعه‌نویی را به شدت تشویق کردند.
استقلالی‌ها می‌گفتند: دوای درد آبی، رفتن آشتیانی.
در دربی 68 کریم باقری با یک شوت محکم طلسم شش بازی متوالی دربی را شکست.

دربی شصت و نهمین دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس با پیروزی یک بر صفر استقلال به پایان رسید که برای دومین بازی متوالی، شهرآورد تهران یک برنده داشت و این بار فرهاد مجیدی در دقیقه 91 آبی پوشان را به پیروزی رساند.
در نیمه نخست این بازی پرسپولیس در دقیقه هفت روی ضربه محمد نوری به گل رسید، ولی مسعود مرادی در تأیید پرچم مرتضی کریمی‌این گل را به اشتباه آفساید اعلام کرد.
در این دیدار، پرسپولیس با ترکیب علیرضا حقیقی، علیرضا محمد، شیث رضایی، مجتبی شیری (60 رضا نورمحمدی)، حمید علی عسکر، مازیار زارع، حسین بادامکی، امیرحسین فشنگچی (67 محمد منصوری)، محمد نوری، غلامرضا رضایی و‌هادی نوروزی به میدان رفتند و برای استقلال نیز محمد محمدی، مهدی امیرآبادی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، آندره لوییز، ایمان مبعلی(67 مجتبی جباری)، فرزاد آشوبی، کیانوش رحمتی، فرهاد مجیدی، میلاد میداودی و آرش برهانی( 68 امیدرضا روانخواه) به میدان رفتند.

حاشیه دیدار پرسپولیس ـ استقلال دربی ۷۰

 همه ‌بازیکنان استقلال برای خوش و بش به سمت علی دایی رفتند. تنها بازیکنی که از استقلال به سمت سرمربی پرسپولیس نرفت، پژمان منتظری بود. هواداران پرسپولیس یک پرچم بسیار بزرگ از این تیم را در دستان خود نگه داشته بودند. از طرفی هواداران استقلال نیز یک پیراهن بزرگ با شماره ۷ در طبقه دوم پهن کرده بودند.

* علی دایی برای خوش و بش به سمت نیمکت استقلال رفت و با تمامی‌نیمکت‌نشینان این تیم صحبت کرد.

* وحید طالب‌لو دسته گل کوچکی را به سمت هواداران استقلال پرتاب کرد.

* با آغاز بازی، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال و مهدی محمد نبی، دبیر فدراسیون در ورزشگاه حضور پیدا کردند.

سفیر ژاپن میهمان ویژه دربی ۷۰ بود و دو تیم پیش از آغاز مسابقه برای همدردی با قربانیان زلزله ژاپن، یک دقیقه سکوت کردند و هدیه‌ ویژه‌ای هم به سفیر ژاپن در ایران اهدا شد.
این یک دقیقه سکوت به مناسبت درگذشت مسعود استیلی، برادر حمید استیلی و بازیکن اسبق پاس نیز به شمار می‌رود
همچنین سفیر ژاپن پیش از آغاز مسابقه نیز با بازیکنان دو تیم دست داد.

* محمود فکری، مربی استقلال پس از به ثمر رسیدن گل استقلال کنار خط آمد و پرویز مظلومی‌ که تا آن لحظه کنار زمین ایستاده بود روی نیمکت رفت.

*‌آرش برهانی پس از به ثمر رساندن گل شادی دو سال قبل خود در دربی به هنگام زدن گل را تکرار کرد. او دستان خود را به شکل دوربین مقابل چشمانش گذاشت و به سمت نیمکت استقلال رفت. نخستین کسی که به استقبال وی رفت، پرویز مظلومی ‌بود.

* پس از دریافت گل، علی دایی از بازیکنانش خواست به سمت جلو حرکت کنند و عقب نمانند.

* هواداران استقلال آرش برهانی را به شدت تشویق کردند. برهانی نیز پس از پایان بازی در نیمه نخست به سمت آنها رفت و برای آنها دست تکان داد.

* پس از به صدا در‌آمدن سوت نیمه نخست، رحمان احمدی و علیرضا نورمحمدی با یکدیگر به صحبت پرداختند و از سوی دیگر، پژمان منتظری مدافع استقلال به سمت فشگنچی، هافبک پرسپولیس رفت و بر سر او دست کشید.

* هواداران پرسپولیس پس از دریافت گل سکوت کرده و تا پایان بازی در نیمه نخست به این سکوت ادامه دادند؛ اما در نقطه مقابل هواداران استقلال به شدت بازیکنان تیم خود را تشویق می‌کردند و با شعار «"بچه‌ها متشکریم» از آنها تشکر کردند.

علی دایی پس از پایان نیمه نخست مسابقه، هنگامی که می‌خواست به رختکن برود برای لحظاتی با وحید‌هاشمیان مهاجم ذخیره پرسپولیس صحبت کرد.‌ هاشمیان نیز با تمامی ‌بازیکنان پرسپولیس دست داد و آنها را تشویق و از بازی آنها در نیمه اول تمجید کرد.

*تیاگو فراگو بازیکن برزیلی پرسپولیس و دسوزا بازیکن برزیلی استقلال در این مسابقه نیمکت نشین هستند و این دو بین نیمه با یکدیگر در وسط زمین صحبت کردند.

* سرود مخصوص پرسپولیس در بین دو نیمه پخش شد. مسئولان باشگاه پرسپولیس پیش از آغاز مسابقه، از ناظر مسابقه برای جلوگیری از پخش این سرود در سایت رسمی ‌خود اعتراض کردند.
نیمه اول دربی ۷۰ با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

حبیب کاشانی و علی فتح‌الله‌زاده سرپرستان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در جایگاه ویژه و در کنار هم این دیدار را نگاه می‌کنند. بین دو نیمه بازی استقلال و پرسپولیس خبرنگاران حاضر در جایگاه درباره نتیجه دربی نظرات متفاوتی داشتند. عده‌ای از آنها بر این باور بودند که مهره‌های پرسپولیس نسبت به استقلال انگیزه کمتری دارند، اما عده‌ای دیگر می‌گفتند، علی دایی در نیمه دوم برای بقا می‌آید و به همین دلیل پرسپولیس می‌تواند این مسابقه را ببرد.

* در دقیقه ۵۶ بازی بین حسین بادامکی و هوار ملا محمد درگیری لفظی کوچکی به وجود آمد.

* جمعی از پیشکسوتان پرسپولیس از جمله همایون بهزادی و همچنین رضا رجبی مسئول آکادمی باشگاه استقلال در جایگاه ویژه حضور دارند.

* در حالی که دقیقه ۵۷ بازی سپری می‌شد، همچنان هواداران دو تیم وارد ورزشگاه می‌شدند.

* روی نیمکت استقلال یکی از اعضای این تیم بدون ID نشسته بود که مسئولان برگزارکننده بازی پس از متوجه شدن این موضوع وی را از روی نیمکت بیرون کردند.

هوار ملا محمد پس از اینکه تابلوی تعویض را دید و متوجه شد باید از بازی خارج شود، ناراحت شد و به هنگام بیرون رفتن از زمین، در حالی که مظلومی‌ دست خود را به سمت وی برده بود، دست سرمربی خود را رد کرد.

* اسماعیل شریفات که به جای هوار ملا محمد به میدان رفت از سوی هواداران استقلال تشویق شد.

* در صحنه ای از بازی که محمد نوری اشتباهی مرتکب شد، علی دایی به شدت سر وی فریاد کشید.

علی دایی در صحنه ای که محسن ترکی، خطای محمد محمدی روی رضایی را پنالتی نگرفت به داور اعتراض کرد.

*هواداران استقلال در شرایطی که هواداران پرسپولیس سکوت کرده و حتی تیم خود را تشویق نمی‌کنند، علیه دایی شعار سر می‌دهند.

* محمد محمدی در این بازی برای بار دوم مصدوم شد و با همان شرایط به بازی ادامه داد. شرایط طوری شد که حسین ترابپور، مربی گلرهای استقلال از پشت دروازه او را هدایت می‌کرد.

* در صحنه ای از بازی فرهاد مجیدی به زمین خورد و علی دایی با اعتراض به اینکه وی تمارض می‌کند، از بازیکنان خود خواست توپ را بیرون نزنند. همین باعث تحریک هواداران پرسپولیس شد و به شدت علیه کاپیتان استقلال شعار دادند به گونه‌ای که سپهر حیدری از آنها خواست تا به این شعارها ادامه ندهند.

بهتاش فریبا در دقیقه ۸۷ بازی از روی نیمکت اخراج شد.

* آرش برهانی به هنگام تعویض از بازی توسط حسین بادامکی هل داده شد تا زودتر زمین را ترک کند که همین مسأله باعث اعتراض مهاجم استقلال شد و دست وی را پس زد.

* مازیار زارع به محمد محمدی بابت وقت تلف کردن اعتراض کرد.

علی دایی پس از شکست تکراری یک بر صفر برابر استقلال در دربی ۷۰ روی نیمکت پرسپولیس نشست و از جایش تکان نخورد. برخی از بازیکنان پرسپولیس نیز روی زمین چمن افتاده بودند و محسن ترکی داور مسابقه هم تلاش می‌کرد، بازیکنان دو تیم را به میانه میدان دعوت کند تا با یکدیگر دست بدهند.

*پرویز مظلومی ‌و منصور پورحیدری در پایان مسابقه یکدیگر را در آغوش کشیدند.

*مظلومی‌ پس از این برد اشک شوق ریخت. او تنها مربی است که توانسته دو بار پی در پی در دربی پیروز شود.

*سه هوادار استقلال با پرچم وارد زمین چمن شدند که دستگیر شدند.
 ديدار پرسپوليس و استقلال بيست و پنجمين شهرآورد مهم جهان؛ ديدار سنتي تيم‌هاي همشهري پرسپوليس و استقلال تهران به عنوان بيست و پنجمين شهرآورد مهم جهان برگزيده شد.
   
 در رده بندي برترين داربي‌هاي جهان که از سوي ماهنامه «ورلدساکر» منتشر شده است، شهرآورد تيم‌هاي سرخ آبي تهران علاوه بر به دست آوردن مقام بيست و پنجم جهان،‌ همچنان در صدر شهرآوردهاي قاره کهن آسيا قرار دارد.

 در اين رده بندي، ديدار تيم‌هاي فنرباغچه و گالاتاسراي ترکيه به دليل حواشي فراوان آن در رتبه نخست قرار دارد و بازي‌هاي تيم‌هاي بوکاجونيوز با ريور پلات آرژانتين و سلتيک گلاسکو با گلاسکو رنجرز اسکاتلند در مکان‌هاي بعدي ايستاده اند.

 بنا بر اين گزارش،‌ ديدار حساس تيم‌هاي بارسلونا و رئال مادريد اسپانيا موسوم به «ال کلاسيکو»‌ با وجود آنکه دو تيم در يک شهر قرار ندارند اما هميشه از جذابيت‌هاي خاصي برخوردار بوده و درصدر مهمترين بازي‌هاي سنتي باشگاهي جهان قرار دارد.

نام برترين ديدارهاي باشگاهي جهان به شرح زير است:‌

 * بازي تيم‌هاي همشهري (داربي)‌

1- فنرباغچه با گالاتاسراي ترکيه با 6/8 امتياز
2- بوکاجونيوز با ريور پلات آرژانتين با 5/8 امتياز
3- سلتيک با گلاسکو رنجرز اسکاتلند با 3/8 امتياز
4 - المپياکو با پاناتينايکو يونان و ستاره سرخ بلگراد با پارتزان بلگراد صربستان با 2/8 امتياز‌
6- آاس رم با لاتزيو و جنوا با سامپدوريا ايتاليا با 1/8 امتياز
8- پالميراس با کوتينتيانس برزيل،‌ بنفيکا با اسپورتينگ پرتغال و ويداد با راجا مراکش با 8 امتياز
11- CSKA صوفيا با لفسکي صوفيا بلغارستان و آريس سالونيکا با پاوک سالونيکا يونان با 7/9 امتياز
13- بارسلونا با املک اکوادور، ‌دينامو بخارست با استوا بخارست روماني، ‌اينديپندنته با راسينگ آرژانتين، پنارول با مونته ويدئو اروگوئه، ‌بشيکتاش با فنرباغچه ترکيه، آث ميلان با اينترميلان ايتاليا و الاهلي با الزمالک مصر با 8/7 امتياز
20- سائو پائولو با پالميراس برزيل، گالاتاسراي با بشيکتاش ترکيه و سوي يا با بتيس اسپانيا با 7/7 امتياز
23 - دي يونيورسال با کوکو شيلي و استون ويلا با بيرمنگام انگليس با 6/7 امتياز
25 - استقلال با پرسپوليس ايران، اورلاندو يراتس با کايزر چيفس آفريقاي جنوبي و روزاريو سنترال با نيووال اولد آرژانتين با 5 / 7 امتياز
 
 * رقباي سنتي

1- بارسلونا با رئال مادريد اسپانيا با 6/8 امتياز
2-‌هايدوک با دينامو زاگرب کرواسي با 4/8 امتياز
3- آژاکس آمتسردام با فاينورد هلند با 1/8 امتياز
4- پاري سن ژرمن با المپيک مارسي فرانسه با 8/7 امتياز
5- ترابوزون اسپور با فنرباغچه ترکيه با 7/7 امتياز
تابناک

نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM