فوتبال
 
 
تموچين محمدي

رتبه کاربر: مدیریت ارشد سایت
تعداد بحث های ایجاد شده: 501
امتیاز بحث های ایجاد شده: 1042

تعداد بازدید: 503
امتیاز بحث: -1

"تنها سه باشگاه حاضر در لیگ برتر ایران حرفه‌ای هستند"
1390/05/29

عزیزالله محمدی، رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران، می گوید که تنها سه باشگاه سپاهان اصفهان، ذوب آهن اصفهان و مس کرمان استانداردهای مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برای دریافت پروانه حرفه‌ای را دارند.

به گفته او پانزده باشگاه دیگر حاضر در رقابت‌های لیگ برتر ایران از جمله استقلال و پرسپولیس، دو هفته فرصت دارند شرایط مورد نظر AFC برای حرفه‌ای شدن را فراهم کنند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتن آکادمی فوتبال، خصوصی بودن، مشخص بودن ساختار اداری، شفاف‌سازی مالی و داشتن ورزشگاه را پنج معیار اصلی حرفه‌ای بودن باشگاه‌ها اعلام کرده است.

رئیس سازمان لیگ برتر به خبرگزاری مهر گفت: "نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا در آخرین بازدید خود از باشگاه‌ها که اردیبهشت ماه گذشته صورت گرفت، اشکالاتی از استادیوم‌ها و وضعیت باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر گرفتند و آخرین فرصت برای رفع این اشکالات را تا ۱۱ شهریور تعیین کردند."

آقای محمدی نامشخص بودن وضعیت هیات مدیره برخی باشگاه‌ها به ویژه استقلال و پرسپولیس را از جمله این ایرادات عنوان کرد.

باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باید هیات مدیره و مدیر عامل خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کنند. این دو باشگاه اکنون بدون هیات مدیره و با سرپرست اداره می‌شوند.

رئیس سازمان لیگ همچنین گفت که "شفاف نبودن تراز مالی" برخی از باشگاه ها که باید توسط شرکت‌های معتبر مورد حسابرسی قرار بگیرد، از دیگر اشکالات باشگاه‌ها بوده است.

او گفت: "نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا به غیر از سه ورزشگاه فولادشهر اصفهان، آزادی تهران و شهید باهنر کرمان از سایر ورزشگاه ها ایراداتی گرفتند و به آن ها فرصت دادند تا ۱۱ شهریور اشکالات را برطرف کنند."

آقای محمدی پیش از این نیز به باشگاه‌ها هشدار داده بود ملاک‌های مورد نظر AFC را رعایت کنند.

او هفته گذشته در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفته بود: "ما در حال حاضر در شرایط بحرانی قرار داریم و با توجه به این که AFC قصد دارد کمتر از دو سال دیگر سهمیه بندی لیگ قهرمانان آسیا را برای سه سال مشخص کند، همه باشگاه‌ها باید تلاش کنند به معیارهای مورد نظر AFC دست پیدا کنند."

رئیس سازمان لیگ همچنین گفته بود: "اگر بتوانیم مدارک ۱۲ باشگاه خود را به طور حرفه ای آماده کنیم، AFC این اجازه را به ما می‌دهد که لیگ حرفه‌ای ۱۲ تا ۱۸ تیمی برگزار کنیم. در غیر این صورت نمی‌توانیم لیگمان را حرفه‌ای برگزار کنیم و باید لیگ آماتور داشته باشیم."


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
3zar _ (1390/05/29 23:39:17)
heyfe esme herfei ke bekhan ro in tima bezaran  hano0z balad nisam pas bedan crack


 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM