تموچين محمدي

رتبه کاربر: مدیریت ارشد سایت
تعداد بحث های ایجاد شده: 501
امتیاز بحث های ایجاد شده: 1042

تعداد بازدید: 499
امتیاز بحث: 0

قوی‌ترین مردان ایران چگونه متهم به قتل شدند؟
1390/02/21

"در موقعیت دعوا قرار نمی‌گیریم. اصلاً کسی با ما در نمی‌افتد که دعوایمان بشود. مثلا خود شما می‌آیید با ما دعوا کنید؟ مسلماً نمی‌آیید. برای همین ما حتی کمتر از آدم‌های عادی در موقعیت دعوا قرار می گیریم."

این اظهارات برادران قرایی در گفتگو با مجله همشهری جوان، ظاهرا تا چهارشنبه هفتم اردیبهشت معتبر بود. آن روز کمی بالاتر از میدان چهارباغ محله جنت آباد و مقابل یک قهوه خانه، نزاعی در گرفت.

گفته می شود که یک طرف ماجرا قرایی ها، قوی ترین مردان ایران در سال های اخیر بودند و طرف مقابل، رفیق سابقشان علی مکاری که ۳ ماهی می شد رابطه شان شکراب شده بود.

امیر و صادق قرایی متهم هستند که به سلاح سرد مجهز بودند و پس از اینکه در این زورآزمایی یک کشته و یک مجروح به جا گذاشتند، به سمت تقاطع همت و جنت آباد گریختند.

حدود دو هفته از ماجرا گذشته و هنوز پلیس ایران موفق به بازداشت برادران قرایی نشده است. با این حال با توجه اندامی که این دو برادر دارند، به سهولت در هر نقطه ای ایران قابل شناسایی هستند و به سختی می توانند به اختفای خود ادامه دهند.

دو برادر دیگر که در متن ماجرا حاضر بوده اند دستگیر شده اند.

علت آغاز این درگیری منجر به قتل، مسائل مالی بود. دو طرف از فرستادن پیغام و پسغام نتیجه نگرفتند و سرانجام کار به رویارویی فیزیکی کشید. مبلغ مورد اختلاف فقط سه میلیون تومان بود.

علی مکاری در مسیر بیمارستان جان داد.

مجید-میم، از دوستان مشترک دو گروه و از شاگردان برادران قرایی، می گوید که اعضای بدن مقتول به بیماران متقاضی اهدا شده است.

چهار انگشت یکی از دوستان مقتول هم قطع شده است. خبرگزاری های دولتی در ایران، آلت قتاله را "شمشیر سامورایی" عنوان کرده اند.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در این باره به خبرنگاران گفت: "پدر قرایی ها نیز به اتهام نگهداری مواد مخدر در بازداشت به سر می ‌برد و برخلاف اطلاع رسانی برخی از رسانه‌ها مبنی بر معرفی کردن امیر قرایی به دادگاه، باید عنوان کرد این فرد همچنان فراری است و خود را معرفی نکرده است."

قرایی ها؛ امیر، حمید، رضا، علیرضا و صادق

آن ها پنج برادر هستند. امیر قرایی به همراه برادرانش از موفق ترین قهرمانان مسابقات قوی ترین مردان طی هشت سال گذشته بوده است.

امیر بزرگ‌ترین فرزند خانواده متولد سال ۱۳۵۷ است. پس از او رضا است که سال ۵۹ به دنیا آمده. علیرضا قرایی هم متولد سال ۱۳۶۲ است.

حمید و صادق دیگر اعضای این خانواده مشهور هستند. اما رضا موفق ترین است. در مسابقه مردان آهنین سال ۸۳ که در شهرک سینمایی غزالی برگزار شد، رقابت اصلی بین او و مجتبی ملکی از ایلام بود اما رضا اول شد.

در سال ۸۴ رضا قرایی مجدداً به مقام اول دست پیدا کرد و پژو RD جایزه گرفت. او در مردان آهنین سال ۸۶ که در بم برگزار شد نیز به مقام اول دست پیدا کرد.

رضا قرایی که در حین آماده سازی، ۱۶۰ کیلوگرم وزن دارد، در مردان آهنین سال ۸۷ که در چابهار برگزار شد نیز اول شد و دوازده میلیون و پانصد هزار تومان جایزه گرفت.

قرایی ها سه باشگاه ورزشی در غرب تهران دارند و به همشهری جوان گفته بودند بیش از ۱۲۰۰ شاگرد در رشته های پاورلیفتینگ، پرورش اندام و قوی ترین مردان دارند. به انضمام یک مرکز مشاوره که بدنسازها مراجعه می کردند و از قرایی‌ها برنامه غذایی و تمرینی می‌گرفتند.

امیر در مصاحبه برادرها با همشهری جوان، یک خاطره هم نقل کرده بود. او با اشاره به علیرضا رضایی از قهرمانان منضبط کشتی ایران گفته بود: "در آن سال‌ها که کشتی می‌گرفتم و شهرتی نداشتم با علیرضا رضایی که قهرمان جهان شده بود توی یک باشگاه بودیم. دیدم وسایلم را نیاورده ام. در عرض یک چشم به هم زدن علیرضا رضایی وسایل خودش را به من داد. همین فروتنی او باعث شد که دیگر هیچ برخورد بدی بین ما و مردم عادی دیده نشود."

اما حادثه خونین هفتم اردیبهشت نشان می دهد که ظاهرا از تاثیر مثبت این خاطره هم کاری برنیامده است.

حاشیه های قوی ترین مردان ایران

رقابت های موسوم به "قوی ترین مردان ایران" همه ساله در تعطیلات نوروزی

از شبکه سوم سیما پخش می شود. رقابت هایی که شرکت کنندگانش در آیتم هایی مثل جابه جایی اجسام سنگین، حمل کپسول ها و سنگ ها، پرتاب صفحه های فلزی، کشیدن کامیون و بلند کردن کنده درخت رقابت می کنند.

اما این رقابت ها که جوایز قابل توجه، اعتبار ورزشی و شهرت چشمگیر در سطح جامعه را برای بعضی قهرمانانش در پی دارد، طی تمام این سال ها مملو از حاشیه بوده است.

عدم انجام آزمایش دوپینگ و استفاده بی حد و مرز از داروهای غیرمجاز از جمله اتهاماتی است که منتقدان این برنامه، همیشه به صحت و سلامت بعضی شرکت کنندگان این رقابت ها وارد کرده اند.

از طرفی مجله ورزشی "تماشاگر" که مدیر مسئول آن علیرضا دبیر، قهرمان المپیک سیدنی و نماینده شورای اسلامی شهر تهران است، در یک پرونده ویژه به نمونه های مستندی از بزهکاری های تعدادی از قهرمانان اشاره کرده است که شامل سرقت، کلاهبرداری، زورگیری و حتی سوء استفاده جنسی از دختران یا فریب دادن آن ها هم می شود.

در زمستان سال ۱۳۸۳ و در حین ضبط برنامه قوی ترین مردان برای نوروز ۸۴، تعدادی از قهرمانان با یکدیگر درگیر شده و ضمن استفاده از سلاح سرد، چنان یکدیگر را مضروب کردند که عده ای به بیمارستان منتقل شدند و مامورین هم ضاربین را بازداشت کردند.

مجریان این برنامه همه ساله سوال کلیشه ای تفاوت های قهرمانی و پهلوانی را از شرکت کنندگان می پرسند و تاکید می کنند قهرمانان این رشته ورزشی، هرگز از زور بازوی خود در مسائل غیر ورزشی یا غیر اخلاقی استفاده نمی کنند.

سایت رجا نیوز در این باره نوشته است؛ در پی بروز این اتفاقات، مدیریت صداوسیما تصمیم گرفته پس از ۱۰ سال، تهیه و پخش برنامه‌ قوی‌ترین مردان ایران را از دستور کار خود خارج کند.


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM