*Art*
 
 
SiNA Hp


تعداد بحث های ایجاد شده: 32
امتیاز بحث های ایجاد شده: 67

تعداد بازدید: 489
امتیاز بحث: 2

عكساى شهر شناور روى آب !!
1389/11/14














با توجه به پيش بيني بالا رفتن سطح آب درياها طي قرن بعد، به سبب تغييرات آب و هوايي، بسياري از مردمي که در مناطق کم ارتفاع و پست زندگي مي کنند، احتمالا از خانه هاي خود آواره خواهند شد.


وينسنت کالبات "Vincent Callebaut" معمار 34 ساله بلژيکي، مقصدي را براي نقل مکان اين دسته از افراد دز نظر گرفته است.
اين ايده که لي لي پد نام دارد، يک شهر کاملا خودکفاي شناور روي آب است که طرح آن از نيلوفرهاي آبي ويکتوريا الهام گرفته شده و جمعيتي معادل 50،000 نفر را در خود جاي مي دهد.

جنس بدنه اين شهر از الياف پلي استر بوده و توسط لايه اي از دي اکسيد تيتانيوم (TiO2) پوشيده خواهد شد؛ که اين پوشش مي تواند با اشعه ماوراي بنفش واکنش داده و با جذب آلودگي هوا به تصفيه آن بپردازد.

سه کوه و سه تفريحگاه ساحلي، تالاب مصنوعي مرکزي اين شهر - که زير سطح آب قرار دارد - را احاطه خواهند کرد. اين سه کوه و تفريحگاه به محلي براي کار، خريد و سرگرمي اختصاص يافته و باغ ها و بخش پرورش آبزيان اين شهر که زير سطح آب واقع شده نيز براي تامين مواد غذايي و زيست-توده (Biomass)، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

زيست-توده يا بيومس (Biomass) يک منبع تجديد پذير انرژي است که از مواد زيستي شامل بقاياي گياهي بدست آمده و براي توليد الکتريسيته يا گرما به کار مي رود. مثل بقاياي درختان و...

همچنين اين شهر معلق بطور کامل از فناوري هاي انرژي هاي تجديد شونده مثل انرژي خورشيدي، حرارت، باد، جزر و مد و بيومس يا زيست-توده، بهره برده تا انرژي مورد نياز و حتي مازاد بر مصرف خود را نيز توليد کند.

لي لي پد ها مي توانند نزديک ساحل، و يا آزادانه هر کجا که ممکن باشد، واقع شوند.
درحالي که ايده شهر معلق "لي لي پد" کالبات (معمار بلژيکي)، با هدف فراهم نمودن مکاني براي زندگي افرادي که خانه هاي خود را از دست داده اند، قابل تحسين است، اما به نظر مي رسد اين افزاد، آخرين کساني باشند که قادر به پرداخت هزينه سرسام آور مکاني روي آن باشند، هزينه اي که به احتمال زياد فوق العاده زياد خواهد بود.


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
SiNA Hp (1389/11/14 12:53:34)

 

Albate ba ejazeye dash farhade gol. Sarvare mai dadashi



 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM