Sahar Ariaee ariaee


تعداد بحث های ایجاد شده: 176
امتیاز بحث های ایجاد شده: 265

تعداد بازدید: 528
امتیاز بحث: 2

چرا دکمه خانمها برعکس آقايان سمت چپ است؟
1389/10/30

چون بيشتر مردم با دست راست کار مي کنند به همين سبب دکمه هاي لباس را سمت راست ميدوزند تا افرادي که به اصطلاح راست دست هستند به آساني بتوانند دکمه هاي لباس خود را باز کرده يا ببندند.
 
البته اين موضوع در مورد لباس هاي مردانه کاملا صادق است اما بانوان چطور؟ چرا با آنکه بيشتر خانم ها مانند آقايان راست دست هستند دکمه لباسشون سمت چپ دوخته شده است؟

براي پاسخ به اين پرسش بايد عقربه هاي زمان را به عقب بچرخانيم و به گذشته هاي دور برويم. يعني زمانيکه نخستين بار دکمه لباس ساخته شد و اين دکمه کالايي لوکس و گرانبها به شمار مي رفت و تنها مردمان طبقه مرفه اجتماع استطاعت خريد آنرا داشتند.
 
اين در حالي بود که زنان اشرافي در آن زمان هيچگاه لباس خود را شخصا به تن نمي کردند بلکه خدمتکاري داشتند که اين کار را برايشان انجام مي داد. چون خدمتکار براي بستن يا گشودن دکمه لباس بانوي خود مي بايستي مقابل او قرار مي گرفت دوزندگان لباس زنانه معمولا دکمه لباس را در سمتي قرار مي دادند که خدمتکار بتواند به راحتي با دست راست خود آنها را باز کرده يا ببندد!
 
از اين رو دکمه لباس زنان را سمت چپ مي دوختند. هر چند امروزه استفاده از دکمه عموميت يافته و ديگر از آن خدمتکاران خبري نيست با اين حال هنوز هم اين اصل به قوت خود باقي مانده و دکمه هاي لباس هاي زنانه سمت چپ دوخته مي شود.
 
 

نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
رضا طالعی (1392/06/18 14:47:41)
ای ول! من همیشه این سوال برام مطرح بود...
با اجازه کپی شد


ريحانه جيگر... (1389/10/30 23:43:10)
به اين ميگن شخصيت والاي زن...مردا خودشون ميبستن....هه هه هه


 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM