بيقرار باراني


تعداد بحث های ایجاد شده: 138
امتیاز بحث های ایجاد شده: 95

تعداد بازدید: 652
امتیاز بحث: -1

مايکل انجلو نوازنده سريع گيتار
1387/07/21

مايکل آنجلو يکي از مشهور ترين گيتاريست هاي جهان است؛ مجله Guitar One Magazine وي را سريعترين گيتاريست تمامي دوران نوازندگي ناميد. اعجوبه اي که مهارت و تکنيکش امريست غير قابل تصور. نوازنده اي که هم با دست راست ميتواند بنوازند و همان کار را نيز با دست چپ انجام دهد استفاده از گيتار موازي (داراي 4 دسته) و اجراي آن بنظر امري نمايشي بيايد اما وي اين ايده را با مهارت اعجاب انگيزش به امري عملي و قابل اجرا مبدل نمود.
مايکل آنجلو نوازنده گيتار سبک instrumental/heavy metal در ايلينويز آمريکا بدنيا آمد و تحصيلات خود را در زمينه موسيقي و آهنگسازي از دانشگاه Northeastern Illinois University دريافت نمود.

اجرا و کنسرت يکي از عمده ترين فعاليت هاي وي را تشکيل ميدهند و بسياري از علاقمندان به موسيقي مشتاق اين هستند که سريعترين گيتاريست جهان را از نزديک مشاهده نمايند . وي فعاليت ضبط و نوازندگي را همراه با گروه band Holland که Tommy Holland خواننده ان بود شروع نمود. آلبوم هاي ضبط شده آنها در دهه 80 توسط کمپاني هايي چون Atlantic Records منتشر شد موفقيت خوبي را براي گروه بهمراه داشت. سپس در آلبوم تکنوازي Jim Gillette با عنوان Proud to Be Loud همکاري نمود.

اين دو ستاره موسيقي متال و نوازنده باس T.J. Racer و درامر Bobby Rock گروه متال را بنيان نهادند. باتيو گيتار را از سن 10 سالگي شروع مينمود هر چند که از کودکي نيز پيانو مينواخت. ظرف دو سال وي توانست از معلم خويش نيز سريعتري بنوازد.

يکي از خصوصيات جالب توجه در وي اين است که دست چپ وي انجام ميدهد، دست راستش نيز قادر به انجام آن ميباشد و يا بجاي اينکه همانند ديگر نوازندگان از پايين (دست چپ) فرت ها را گرفته وي اين کار را نيز از قسمت بالاي گيتار نيز انجام ميدهد و به همان راحتي نت ها را به صدا در مي آورداين قدرت در انگشتان شايد براي هر نوازنده اي آرزويي محال باشد اما وي قادر به انجام اين عمل بود که موجب ميشد تا از نظر تکنيک و سرعت بتواند به حد بسيار بالايي برسد. در همان سنين سعي نمود تا دو گيتار را همزمان بنوازد که بر روي هر يک کاري متفاوت مانند اجراي قطعات در توناليته هاي مختلف انجام ميداد.

پس از اين وي گيتار چهار دسته خودش را اختراع نمود و با آن مينواخت که در يکي از کنسرتهاي وي در تگزاس به همراه گروه نيترو دزديده شد اما شرکت بتازگي براي وي گيتاري ساخته بود که جايگزين گيتار قبلي وي شد.


باتيو يکي از نوازندگانيست که جدا از نوازندگي در گيتار نيز تغييرات جالبي بوجود آورده است همانند string dampener که موجب ميشود نوازنده به آساني تکنيک هايي همانند لگاتو و تپينگ را براحتي انجام دهد.

شرکت Dean Guitars مسوول ساخت سازهاي وي ميباشد و باتيو سالها از گيتار ها و تجهيزات جانبي اين شرکت در تورها و کنسرتهايش استفاده مينمايد و اين شرکت نيز حامي طرح ها و ايده هاي خلاقانه نيز ميباشد. باتيو دو اثر تصويري نيز از کارهايش و شيوه نوازندگيش با عنوان Speed Kills و Speed Lives منتشر نموده است که استقبال بسيار بالايي نيز از اين دو اثر شد.

اما وي درباره اين قدرتش در نوازندگي بالاخص در تکنيک هاي همچون تپينگ و لگاتو بيان ميدارد:
مهمترين نکته اين بود که من در همان دوران (سن ده سالگي) خود متوجه شدم که در چه تکنيکي ضعف دارم (تپينگ و لگاتو) و در همان دوره با تمرين توانستم بر ضعف هايم غلبه کنم و آنها را به يکي از نقاط قوت نوازندگيم تبديل نمايم.





 


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM