ارغوان بردو


تعداد بحث های ایجاد شده: 78
امتیاز بحث های ایجاد شده: 245

تعداد بازدید: 596
امتیاز بحث: 1

غول صنعت پوشاك و مد جهان كيست؟
1389/10/02

غول صنعت پوشاك و مد جهان كيست؟

ايزاک آنديک، موسس گروه پوشاک اسپانيايي مانگو، با ثروت 8/4 ميليارد دلار صدوشصت وهفتمين فرد ثروتمند دنيا به شمار مي رود. وي فردي مشهور در صنعت کسب و کار مد و پوشاک در اسپانيا و جهان به شمار مي رود. ايزاک آنديک ارمي در سال 1955 در شهر استانبول در ترکيه به دنيا آمد.

 

Isaac Andik

 

خانواده او در دهه 1950 به ترکيه مهاجرت کردند. آنديک کسب و کار مد و کالاهاي لوکس را در سال 1972، زماني که تنها 17 سال داشت ، شروع کرد. در واقع او که در آن زمان از سفري بازگشته بود تعدادي از پيراهن هايي را که با خود آورده بود به قيمت دو برابر مبلغي که براي آن پرداخته بود به تعدادي از فروشگاه هاي لباس فروخت.

زماني که آنديک به اولين درآمد يک ميليوني خود دست يافت تصميم گرفت فعاليت خود را گسترش دهد و شروع به وارد کردن کت هاي دست دوز از افغانستان کرد. وي زماني که تنها 18 سال داشت يک ماشين خريد و به وسيله آن لباس هايي را که وارد مي کرد در اسپانيا مي فروخت.

 

موفقيت او همچنان ادامه پيدا کرد و آنديک فروش کفش را نيز به کسب و کار خود اضافه کرد. آنديک با گسترش روز افزون کسب و کارش در نهايت در سال 1984 اولين فروشگاه مانگو را در بارسلونا بازگشايي کرد و تصميم گرفت يک برند به نام مانگو را براي فروشگاه خود خلق کند.

 

 

مانگو

 

تعداد فروشگاه هاي مانگو تا يک سال بعد به 5 فروشگاه در بارسلونا و يک فروشگاه در والنسيا رسيد. کسب و کار آنديک آنقدر سريع رشد کرد که طي 10 سال توانست بيش از 100 فروشگاه در سرتاسر اسپانيا بازگشايي کند. مانگو از آن زمان به طور چشمگير و سريعي گسترش داشت، به طوري که تا سال 2004 اين شرکت بيش از 700 فروشگاه در 72 کشور دنيا در اروپا، آسيا، آفريقا و آفريقاي جنوبي باز کرده بود. 

اين رشد بر اساس فرمولي بود که شايد در نگاه اول ساده به نظر برسد و آن هم ارائه محصولاتي انحصاري، با طراحي و کيفيت عالي است که چون به طور انبوه عرضه نمي شوند خاص و منحصر به فرد شناخته مي شوند. مانگو با اين فلسفه تبديل به رقيبي اصلي براي نام هاي بزرگ در صنعت مد و پوشاک شد و موفقيت برند آن از مرزهاي اسپانيا هم فراتر رفت.

 

 

اسکارلت جوهانسون يکي از مدلهاي تبليغاتي مانگو

 

اسکارلت جوهانسون يکي از مدلهاي تبليغاتي مانگو

آنديک به خوبي مي دانست براي اينکه بتواند برند خود را ارتقا بدهد به فضايي جوان و نوآورانه به عنوان کليد موفقيت احتياج دارد. کليد موفقيت ديگر اين شرکت بي شک سيستم فرانشيز آن در فروشگاه ها است. زيرساخت بسيار مدرن و لجستيک کارآمد مانگو باعث شده تا بتواند نيازهاي تمامي شعبه هاي خود در 5 قاره را به خوبي پوشش دهد.

در حال حاضر بيش از 1200 فروشگاه اين شرکت در 92 کشور دنيا فعاليت مي کنند و فروشي 2 ميليارد دلاري را براي اين شرکت به ارمغان مي آورند. در حال حاضر اين شرکت دومين صادر کننده پوشاک زنان در اروپا محسوب مي شود. اين گروه حتي به تازگي در حال بازگشايي شعبه هايي در ايران، عراق و بلاروس است.

 

ايزاک آنديک ازدواج کرده و سه فرزند دارد. وي در حال حاضر ساکن شهر بارسلونا است. وي به شدت از انظار عمومي دوري مي کند، به شکلي که تا سال 2006 تقريبا در هيچ جمعي به شکل علني حضور نداشته و هيچ عکسي هم از او در دسترس نبوده است. اين وضعيت به تدريج تغيير کرده است.


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM